Publicerat Februari 8, 201214 yr Överskriften kan vara något missvisande Eftersom jag har några rävskinn av fin kvalitet liggandes (tyvärr så sitter de fast på rävarna ännu) så undrar jag om någon på forumet är lite modemedveten och kunnig i detta snobberi. Jag vill ta vara på skinnen och gärna lämna in dem till någon som kan tillverka ett vackert plagg av dem som jag kan ge till kvinnan i mitt liv Till saken så tror jag inte att hon skulle ta på sig vad som helst utan gärna lite design utan att gå till överdrift.Var finner man något liknande? finns det? dela med er av all kunskap ni sitter på och skäms inte för att ni är små modelejon när ni inte håller till i skogen
Publicerat Februari 11, 201214 yr Ge kvinnan i ditt liv en snygg väst gjorda av skinnen. Persoligen tycker jag det är grymt snyggt med en väst, vardag eller fest. OCH det har ju en värmande effekt. En klar omtanke från "gubben" Detta måste hon nappa på.
Publicerat Februari 11, 201214 yr En rävboa borde väl alla damar gilla Hm, host och harkel, kanske om man är kvar i 40-50 talet?. Nu får du ge dig.
Publicerat Februari 11, 201214 yr Var nyligen ett reportage i nån jaktblaska om en dam som sydde en rejäl rävmössa ( inte till en räv, utan av en räv alltså ) Värt att kolla upp kanske..
Publicerat Februari 11, 201214 yr Var nyligen ett reportage i nån jaktblaska om en dam som sydde en rejäl rävmössa ( inte till en räv, utan av en räv alltså ) Värt att kolla upp kanske.. Japp, va i Svensk Jakt. Såg riktigt skön ut för frusna öron....
Publicerat Februari 11, 201214 yr Ja man blev lite sugen själv faktiskt, man är bedrövlig som gör nåt av skinnen
Publicerat Februari 11, 201214 yr Ja, från stenåldern har man lärt sig(skriftligen) att ta till vara på allt. Jägare och samlare. 2012, eh, skinn??????
Publicerat Februari 11, 201214 yr Ska då stoppa upp mården som satt i fällan idag Räcker det till en rattmuff ?. Så kommer det att vara värt det under de kalla månaderna.... Kan bli riktigt snyggt och udda...
Publicerat Februari 11, 201214 yr En räcker nog inte men två runt ratten skulle platsa i vilken 142:a som helst
Publicerat Februari 11, 201214 yr Här har du någor av toppmodet i världen just nu...... http://www.sagafurs....ml?&g2_itemId=7
Publicerat Februari 11, 201214 yr Författare Ge kvinnan i ditt liv en snygg väst gjorda av skinnen. Persoligen tycker jag det är grymt snyggt med en väst, vardag eller fest. OCH det har ju en värmande effekt. En klar omtanke från "gubben" Detta måste hon nappa på. En väst kanske inte är så dumt , men frågan är vart jag vänder mig med mina isglass rävar för en total makeover och att de sedan blir till något som hon vill dra över axlarna? Har du kanske några tips gärna bilder med något Foxy i väst väg Foffe! Sorry men en boa är nog inte aktuell för min dam, hon skulle nog se det som att hon bar på en död räv över axlarna istället för ett pälsverk av yppersta kvalisort Älgflugan! Din ide om ett par vantar var då rakt inte dum! kan undra om det blir klumpigt om man har päls både i och utanpå?? Foxkiller ! Tackar för länken! jag fann kanske inte rätt bland bilderna men min bild av att en kappa med delvis synligt skinn och delvis synlig päls är nog inte helt fel på Catwalken heller Fler ideer! detta var trevligt , kanske kan leda till något
Publicerat Februari 11, 201214 yr Författare Jag kan se sambons min om jag kommit med Svensk jakts mössa till henne Tror inte att den är hennes cup of tea riktigt! Däremot så fanns det pälsmössor som såg ut som en Cylinder på modellerna i länken som Foxkiller klistrade in. de kan nog funka tillsammans med vantar i matchande färg !! Varför inte rävpäls
Publicerat Februari 11, 201214 yr Kontakta damen i repotaget och kolla om hon har nån ide, på päls eller dylikt. Hon verkade kompetent, kostar inget att fråga och bolla lite.
Publicerat Februari 11, 201214 yr Författare Kontakta damen i repotaget och kolla om hon har nån ide, på päls eller dylikt. Hon verkade kompetent, kostar inget att fråga och bolla lite. Kan ju vara en god ide förstås. Hon verkade ju ha hand med pälsverk..
Publicerat Februari 12, 201214 yr Ska höra med flickan min... Hon utbildar sig inom skönhetsbranschen, pysslar med modefotografering och allmänt kunnig i ämnet... och med klasskompisen dam, hon är utbildad inom sömnad... Men tyvärr så måste du nog vänta litegrann... Flickan for till Vietnam med familjen idag...
Publicerat Februari 12, 201214 yr Författare Ska höra med flickan min... Hon utbildar sig inom skönhetsbranschen, pysslar med modefotografering och allmänt kunnig i ämnet... och med klasskompisen dam, hon är utbildad inom sömnad... Men tyvärr så måste du nog vänta litegrann... Flickan for till Vietnam med familjen idag... Gör gärna det! Kul med lite olika ideer!
Publicerat Februari 12, 201214 yr Hm, host och harkel, kanske om man är kvar i 40-50 talet?. Nu får du ge dig. Men det går väl att starta om det modet igen, Frågade frun om hon ville ha en men svaret var ett stort NEJ
Publicerat Februari 12, 201214 yr Författare Men det går väl att starta om det modet igen, Frågade frun om hon ville ha en men svaret var ett stort NEJ :lol: Du verkar ha funnit en kvinna med smak
Publicerat Februari 12, 201214 yr Men det går väl att starta om det modet igen, Frågade frun om hon ville ha en men svaret var ett stort NEJ Visst, man ska aldrig säga aldrig när det gäller modets svängningar. Men, jag förstår din fru...
Publicerat Februari 12, 201214 yr En räcker nog inte men två runt ratten skulle platsa i vilken 142:a som helst Förstår inte varför jag sitter med ett stort leende..
Publicerat Februari 12, 201214 yr Älgflugan! Din ide om ett par vantar var då rakt inte dum! kan undra om det blir klumpigt om man har päls både i och utanpå?? Kan tänka mig att man får timma pälsen på insidan något. Mina allra bästa och varmaste vantar har för övrigt fårskinn invändigt och sälskinn utvändigt. Om du behöver någon som bereder och syr framigenom så har jag en kontakt som kan vara intressant. PM:a om du vill ha kontaktuppgifter.
Publicerat Februari 12, 201214 yr Författare Kan tänka mig att man får timma pälsen på insidan något. Mina allra bästa och varmaste vantar har för övrigt fårskinn invändigt och sälskinn utvändigt. Om du behöver någon som bereder och syr framigenom så har jag en kontakt som kan vara intressant. PM:a om du vill ha kontaktuppgifter. Du har pm!