Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vad ger ni vildsvinen vid åtlarna?

Featured Replies

Publicerat

Undrar lite vad andra ger vid åteln till vildsvin?

Jag har tjärat träd

Dom får

Morötter,potatis,pasta gamalt bröd och givetvis majs

Även börjat slänga ut matrester

Hundmat från doggt var populärt:) hehe

Hitta en gammal påse som jag hade till en foderhund jag hade ett tag

Ska slänga ut lite räkskal för se om dom gillar det med

Någon som testat det?

Publicerat

Gammalt utsäde och utsädespotatis.

Publicerat
  • Författare

Gammalt utsäde och utsädespotatis.

Jag har bara möjlighet att ge foder från affären jag

Även potatis som blivit gammal från affären.

Kan ju i och för sej köpa sättpotatis

men min foderlvrantör har bara det i små påsar så blir dyrt de.

Publicerat

Har inte grisar på min åtel, men har en foderspriadare med majs och sen lägger jag ut någon bröd bit när det blir över hemifrån. Tjäran som drar bäst hos mig!

Publicerat
  • Författare

Har inte grisar på min åtel, men har en foderspriadare med majs och sen lägger jag ut någon bröd bit när det blir över hemifrån. Tjäran som drar bäst hos mig!

Okej

Jag har tjärat ner totalt 4 träd myckey omtyckt

Sedan maten jag lägger ut

Kommer grävling,räv även sätt hjort vid åteln när jag vaka sista gången

Publicerat

Vi har på hälsning av griser en gång på tre veckor ungefär...inte så kul o sätta sig o glo då!

Publicerat

Pasta, kan man f場ag i stora m䮧der under lang tid sa finns trevliga bieffekter... Suggorna vaxer sa dom brunstar vid 6 mnd och stammen okar lite snabbare 䮠normalt...

Publicerat

Fodrar med en blandning av Majs, ärter och Vete. Sprider en giv på 2kg Klockan 2100. Tjärar en gång i veckan.

S.

Publicerat
  • Författare

Vi har på hälsning av griser en gång på tre veckor ungefär...inte så kul o sätta sig o glo då!

Nej då är det inte så kul att sitta.

Satt på en åker förra helgen

Fick se råbock och älgko med kalv.

Men ingen gris som jag var ute efter :(

Publicerat
  • Författare

Pasta, kan man f場ag i stora m䮧der under lang tid sa finns trevliga bieffekter... Suggorna vaxer sa dom brunstar vid 6 mnd och stammen okar lite snabbare 䮠normalt...

Okej

Lade utt pasta första gången för se om det var poppis.

Hade en sugga med kultingar den natten

Publicerat
  • Författare

Fodrar med en blandning av Majs, ärter och Vete. Sprider en giv på 2kg Klockan 2100. Tjärar en gång i veckan.

S.

Okej

Funderar köpa en sådan blandningen när det kommer lite oftare

Nu är dom vi åteln 2till 3 gånger per vecka.

Publicerat

mitt tips är ärtor och majs i så fall kokt potatis kan också vara bra ;) men lägg inte för mycket energi på utfodringen det är ju tjär lukten dom känner och kommer på och sedan kan dom väl ta sig något och äta när dom väl är där men satsa mest på boktjära ;) . många kör ju bara tjäråtel så det funkar. men ett tips till fodret jag hörde var att du kan lägga vete,havre,ärter och majs m.m i vatten i en månad ungefär när du klöks är det klart för då får det en äcklig konsistens och luktar fruktansvärt illa men det gillar ju självklart vildsvinen :D och när du lägger ut något extra som bröd t.e.x lägg över en spann så inte fåglarna tar det!! ;):D

Publicerat
  • Författare

mitt tips är ärtor och majs i så fall kokt potatis kan också vara bra ;) men lägg inte för mycket energi på utfodringen det är ju tjär lukten dom känner och kommer på och sedan kan dom väl ta sig något och äta när dom väl är där men satsa mest på boktjära ;) . många kör ju bara tjäråtel så det funkar. men ett tips till fodret jag hörde var att du kan lägga vete,havre,ärter och majs m.m i vatten i en månad ungefär när du klöks är det klart för då får det en äcklig konsistens och luktar fruktansvärt illa men det gillar ju självklart vildsvinen :D och när du lägger ut något extra som bröd t.e.x lägg över en spann så inte fåglarna tar det!! ;):D

Okej ska jag tänka på

Vart så sur när fåglarna var där och åt brödet och matresterna

Så ficka ett skydd som funkar bra mot fåglarna men som grisarna flyttar på när dom är hungriga ^_^

Publicerat

Skriver som övriga majs och ärtor+tjära :).satt igår och fick in 3suggor med vardera drygt snabbräknat 10kultingar vardera..sen vände vinden (öppet torn)..bara packa o åka hem.skall ut på Fredag igen..lycka till med åteln :)

Publicerat

Upplever ärter som bäst.

S.

Publicerat

sprider ca 2kg ärtor och havre varje dag, grisarna gillar det! om det är dåligt drag så brukar det bli lite ny tjära och en brödpåse sen är det full fart på dom igen!

Startade en ny åtel i tisdags i ett relativt ojagat område där dom sett grisar mitt på dagarna senaste tiden. Smetade lite tjära och kastade ut ett par liter ärtor, idag såg det ut såhär! :)

post-6456-0-80959700-1337268831_thumb.jp

Publicerat

Jag ked majs i foderspridaren, ca 0,5-1 kg per natt. Givetvis 䶥n en tj䲰嬥. I perioder har jag tillg宧 till brd堦岠dem det med. D堩 regel 3-4 limpor per natt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Kör uteslutande med vete och nästa gris föll i natt.. -_-

post-1969-0-75387100-1337272830_thumb.jp

Publicerat
  • Författare

sprider ca 2kg ärtor och havre varje dag, grisarna gillar det! om det är dåligt drag så brukar det bli lite ny tjära och en brödpåse sen är det full fart på dom igen!

Startade en ny åtel i tisdags i ett relativt ojagat område där dom sett grisar mitt på dagarna senaste tiden. Smetade lite tjära och kastade ut ett par liter ärtor, idag såg det ut såhär! :)

post-6456-0-80959700-1337268831_thumb.jp

Ser ut som du har rätt bra med gris ^_^

Inatt hade grävlingen vart framme,Tyvärr inga gris

Funderar smeta ut lite mera tjära på träden.

De var ett tag sedan.

Publicerat
  • Författare

Grattis får man säga :)

Har funderingar börja med blanda både majs,ärtor och kanske vete och havre

Men husmanskost är både poppis hos grisarna,grävlingarna,och rävar

Publicerat

är det en årsgris ? hane eller hona ser jag inte heller :wub: såg ingen pensel men tycker det sticker ut en liten liten bete från munnen var det en hane och levnadsvikt vore roligt att få reda på :D och vilken tidpunkt sköt du ? och grattis föresten :D
Publicerat

Årsgris galt 69 kg l.v

Skjuten kl.02.40... Skulle egentligen bara sitta till 23.00, men somnade och vaknade 02.30.. Började packa ihop när larmet gick! Galten brukade vara framme vid 22.30-tiden, men det ösregnade och blåste kraftigt, som gjorde att jag inte trodde på det och somnade. :mellow:

• 1 month later...
Publicerat

Undrar lite vad andra ger vid åteln till vildsvin?

Jag har tjärat träd

Dom får

Morötter,potatis,pasta gamalt bröd och givetvis majs

Även börjat slänga ut matrester

Hundmat från doggt var populärt:) hehe

Hitta en gammal påse som jag hade till en foderhund jag hade ett tag

Ska slänga ut lite räkskal för se om dom gillar det med

Någon som testat det?

Dom älskar verkligen gamla räkor :thumbsup:
Publicerat

Ca en till två liter majs i dygnet.

• 2 weeks later...
Publicerat

Häng ut en burk surströmming och hacka hål i så ska du se att grisarna kommer :smile: