Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vad ger ni vildsvinen vid åtlarna?

Featured Replies

Publicerat

Körde ut lite gammal makrill som tyvärr hade blivit frysskadat. Åteln är i Östergötland och jag kan säga att något har iaf hämtat fisken..men det är inte nån joggare iaf :woot:

Publicerat

Körde ut lite gammal makrill som tyvärr hade blivit frysskadat. Åteln är i Östergötland och jag kan säga att något har iaf hämtat fisken..men det är inte nån joggare iaf :woot:

Havsörn el. fiskljuse som ville ha maten serverad. :thumbsup::yes:

Publicerat

Havsörn el. fiskljuse som ville ha maten serverad. :thumbsup::yes:

ja skulle kunna vara det :thumbsup: dock så måste dom dyka väldigt bra i så fall mellan träd o buskar :happy:
Publicerat

ja skulle kunna vara det :thumbsup: dock så måste dom dyka väldigt bra i så fall mellan träd o buskar :happy:

Ja visst skulle det kunna vara det men tror du inte att dom kan siksacka fram till matbordet. :thumbsup:

Publicerat

Brukar slänga braxen på åtlarna under sommaren. Mycket uppskattat av grisarna!

Publicerat

Släng inte ut för mkt fisk bara! Det är omtyckt av grisarna :) Men det är inte lika uppskattat att äta köttet från en gris som levt på fisk i ett år...

Detta vet jag pga att jag har försökt äta pannbiffar av just en sådan gris :P En bekant som jag jagade mkt gris hos när jag var yngre fodrar nästan bara med fisk pga att hans pappa är yrkesfiskare.

Jag brukar själv slänga ut fisk nån gång ibland :) Men pga detta så lägger jag inte ut fisk mer än max en gång i veckan.

Publicerat

Ja visst skulle det kunna vara det men tror du inte att dom kan siksacka fram till matbordet. :thumbsup:

jovars dom är rätt viga av sig har man sätt :yes:
Publicerat

Släng inte ut för mkt fisk bara! Det är omtyckt av grisarna :) Men det är inte lika uppskattat att äta köttet från en gris som levt på fisk i ett år...

Detta vet jag pga att jag har försökt äta pannbiffar av just en sådan gris :P En bekant som jag jagade mkt gris hos när jag var yngre fodrar nästan bara med fisk pga att hans pappa är yrkesfiskare.

Jag brukar själv slänga ut fisk nån gång ibland :) Men pga detta så lägger jag inte ut fisk mer än max en gång i veckan.

Men om fisken i frysen tryter så vet du att det finns alternativ..idag småbarn blir det vildsvinsfiskfärspannbiff till middag :cool:
Publicerat

Men om fisken i frysen tryter så vet du att det finns alternativ..idag småbarn blir det vildsvinsfiskfärspannbiff till middag :cool:

Haha ja det skulle vart nått ;) Som tur är så har jag inga ungar att laga middag till (vad jag vet) :P

Publicerat

jovars dom är rätt viga av sig har man sätt :yes:

Ja, det är dom verkligen! Jag har sett flera fiskljusar visa upp sin vig- och smidighet i luften medan jag bodde söder ut. :smile:

Publicerat

har gjort två majs och ärtbomber nu. går de se när dom är som bäst eller är de när man tycker att de luktar så mycket skit som möjligt som dom är bäst?? hur länge brukar ni låta dom stå??

Publicerat

har gjort två majs och ärtbomber nu. går de se när dom är som bäst eller är de när man tycker att de luktar så mycket skit som möjligt som dom är bäst?? hur länge brukar ni låta dom stå??

själv låter jag mitt stå i 8dagar om det är sol o varmt varje dag..annars lite längre..o ja det ska lukta :woot:
Publicerat

tackdu!! :happy:

Publicerat

Jag har hängt upp lite gäddor i träden vid åteln. Några riktigt roliga kort när de står och sliter i dem:) Kan vara lugnt på åtlarna ett tag, sen tar man fisk så kommer de mer eller mindre omgående!

Publicerat

Jag har hängt upp lite gäddor i träden vid åteln. Några riktigt roliga kort när de står och sliter i dem:) Kan vara lugnt på åtlarna ett tag, sen tar man fisk så kommer de mer eller mindre omgående!

Apropå fisk jag lade ut krabba igår..får se om dom har haft kalas där ute..dock var det bara 4st :woot:
Publicerat

Majs o bröd!

Publicerat

Majs o bröd!

osötat !