All aktivitet
Detta flöde uppdateras automatiskt
- Senaste timmen
-
Större garderob!
topic svarade på Sako280s Mad Mike i Våra KulvapenDen va fin drömbössa i 6,5 lite avis är jag nog -
Idag blev Chili SEVCH
-
Friflykt
topic svarade på Mr Ps josc72 i Allmänna frågorAlla vapen är individer, men @Bjorn.h har det generella svaret på din fråga ovan.
- Today
-
Hur många tävlar i lerduveskytte på forumet
topic svarade på benzs Ken1 i Skytte & TeknikBra jobbat! Skönt att det finns några som kan mäta sig med Eskilstunaskyttarna😉
- I går
-
Friflykt
topic svarade på josc72s josc72 i Allmänna frågorTanken är, när jag ändå inte ser några tecken på höga tryck, att både testa precision när det gäller både friflykt och mängden krut. Funderingen, som kanske var lite luddig, är om och hur min- och maxladdning enligt tabellerna påverkas av friflykten? -
Hej från Nynäshamn!
-
Hur många tävlar i lerduveskytte på forumet
topic svarade på Hipshots Ken1 i Skytte & TeknikCoolt, grattis!! -
Större garderob!
topic svarade på Hipshots Mad Mike i Våra KulvapenOch Dansken med som får montera dämparen Grattis! Snygg pjäs, hade varit coolt med en lite coolare kaliber. Inget ont om halv7:an men den är rätt vanlig.. -
Större garderob!
topic svarade på Islänningens Mad Mike i Våra KulvapenOch butikspersonalen jublade. Äntligen!!! -
Större garderob!
topic svarade på Finn Inge Vidares Mad Mike i Våra KulvapenKänns nästan som en onödigt bra affär...
-
Hur många tävlar i lerduveskytte på forumet
topic svarade på Ken1s Ken1 i Skytte & TeknikIdag fick man hjälpa till att bärga silvret i lag-sm i engelsk sporting 😃😃😃 -
Idag blev Chili SEVCH
-
lsjonsson började följa Idag blev Chili SEVCH
-
Idag blev Chili SEVCH
topic svarade på Rybergets Sako280 i ViltspårhundarFan va kul, grattis!! 🤩 -
Större garderob!
topic svarade på Mad Mikes Mad Mike i Våra KulvapenBössan är helt oskjuten trots sina minst 40år. Först en soaker och sen dragning efter 45min, finns inget där inne. -
Större garderob!
topic svarade på Mad Mikes Mad Mike i Våra KulvapenJag har tre platser kvar, kan ju köpa en till😁 -
Större garderob!
topic svarade på Danskens Mad Mike i Våra KulvapenTänk om den hade haft rak klassisk kolv. -
Större garderob!
topic svarade på Mad Mikes Mad Mike i Våra KulvapenSäg inte det!😄 jag har ju haft en ruger1 i 7x57 mauser som jag ångrat att jag sålde. nu får jag ju något som tillgodoser både min tyska och amerikanska böjelse, helt enkelt det bästa från två världar! -
Större garderob!
topic svarade på Joacims Mad Mike i Våra KulvapenSatan vad kul, det där känns inte som du, vilket gör det extra kul och spännande att följa 🙂👌🏻 -
Idag blev Chili SEVCH
-
Större garderob!
topic svarade på Mad Mikes Mad Mike i Våra KulvapenJag tror dessutom att den är helt oskjuten! -
Större garderob!
topic svarade på Mad Mikes Mad Mike i Våra KulvapenNu är hon äntligen hemma-min udda bössa. Heym köpte in 500st ruger1 lådor under 80-90talet och jag har nu nr 136- Heym Ruger 1 i 6.5x55. Lådan plockade dom ner och bytte vissa delar samt facettslipade allt. Canjartrycke (sjukt bra!) Handgjord gravyr och sniderier. Oktagonal pipa. Fabriksgjort hakmontage med tillhörande zeizz 2.5-10x52. Ser fram mot jaktsäsongen nu😃 -
Idag blev Chili SEVCH
ett nytt ämne startade Sako280 i Viltspårhundar - Förra veckan
-
Friflykt
topic svarade på HQA1640s josc72 i Allmänna frågorFriflykten bör inte vara mindre än 1-1.5mm om nu såklart inte tanken är att ligga mot bommarna men ska du ligga mot bommarna krävs mer erfarenhet och annan laddata än den du hittar hos tex norma och vithavuori. Har jag inte data för friflykten brukar jag lägga mig på 2mm friflykt eller så lång som magasinet klarar. Hur man mäter sig fram till det finns nog skrivet i andra trådar här. vad är tanken du har med att inte följa laddatan?
-
HQA1640 började följa Friflykt
-
Friflykt
topic svarade på Bjorn.hs josc72 i Allmänna frågorSöker du på nätet finns det mycket skrivet om detta men inte så många konkreta svar. Flyttar du fram kulan dvs minskar friflykten ökar du volymen i hylsan och trycket minskar, samtidigt ökar trycket ju närmare bommarna kulan kommer. -
Ut med den rödgröna röran!
topic svarade på Järvens Dahla i Jakten och SamhälletO.B.S Bild för illustration, det är inte säkert att alla tillbehören passar eller ens finns till figuren i verkligheten.