Hoppa till innehåll

Bågjakt i massmedia


J S

Recommended Posts

  • Svar 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • J S

    12

  • Roger_P

    10

  • ThomasMamre

    8

  • crowfear

    7

Top Posters In This Topic

Duktigt blåst i huvet!

Skulle risken vara större av att träffas av en förlupen pil än en kula?

eller vad menar människan??

"Om exempelvis en pil hamnar på fel ställe vid jakten och träffar en människa i skogen, som därvid gjuter en ögonblicklig död, vem tar då ansvaret för om en sådan tragisk händelse skulle inträffa?"

Jo jag tror väl att det är personen som skjuter pilen som är ansvarig, precis som vid krutvapen jakt?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

:D:blink: ....

Vad säger människan ??

Har hon överhuvudtaget läst på nått om bågjakt innan hon skrev det där...? :D

Ja, Vad säger man??

Ännu ett stolpskott!

Tror aldrig att hon har sett en pilbåge.!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mer av denna okunnighet och ignorans kommer, tycker att vi/ni kanske måste tänka proaktivt nu på nått bra sätt

lobba media att göra något som gör rättvisa och inte bara ensidigt

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

http://arbetarbladet.se/friaord/1.497008

Exakt samma artikel, är det månde ett nytt massutskick från antijaktmupparna?

Verkar stämma bra, eftersom Riksföreningen Hänsynsfull Jakt är en Ideell förening.

Människan som skrivit artikeln är skriven i Göteborg så visst är det ett massutskick .

http://www.allabolag.se/8024414370/verksamhet

Hittar inte så mkt om föreningen på nätet heller

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Barnsligt charmigt ( nästan) men undrar om de inte borde vara hon som ska vara innom hängn

tex beckis eller något

:D ja du!.. kändes lite som de inte var alla drickor i backen där!..

Mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om Riksföreningen för hänsynsfull jakt har vaknat efter sin törnrosa sömn som varat i åratal.

Jag har svarat på insändaren som fanns i min lokaltidning med följande text:

För många sakfel Ann Marie Litzen!

-Bågjakt är en under lång tid internationellt accepterad jaktform.

-Jakt med pil och båge utförs främst av mycket natur och viltintresserade personer, som skaffar sig kunskap om viltets beteende och rutiner, vegetation och topografi för att på ett fint sätt delta i naturen. Kanske kan det liknas vi flugfiskarens val av fiskemetod där hans intresse för fisken och dess bytesval gör att han väljer en mer tids och kunskapsmässigt mer krävande form.

-Jakt med pil är ju den enda jaktform där projektilen kan återanvändas!

Pilbågsjakt är den absolut säkraste jaktformen som inbegriper skjutvapen! den används till och med i tätorter för jakt på hjort, hare och vildsvin i Nordamerika, Finland och Frankrike.

De korta skotthåll som jakt med pil och båge innebär ger jägaren ypperliga möjligheter att identifiera viltet och pilfånget bortom detta.

Det är naturligt att Naturvårdsverket tar ett beslut grundat på fakta och relevanta data i fallet och inte rena påståenden och tyckanden.

Slut insändare

Det verkar som om hon har gjort ett massutskick till många olika tidningar och jag uppmanar er att gå i svaromål och använd gärna texten ovan. Det vore dock bra om man kommer överens om vem som skickar till vilken tidning. Onödigt att skicka fler likadana svar till samma tidning.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om Riksföreningen för hänsynsfull jakt har vaknat efter sin törnrosa sömn som varat i åratal.

Jag har svarat på insändaren som fanns i min lokaltidning med följande text:

För många sakfel Ann Marie Litzen!

-Bågjakt är en under lång tid internationellt accepterad jaktform.

-Jakt med pil och båge utförs främst av mycket natur och viltintresserade personer, som skaffar sig kunskap om viltets beteende och rutiner, vegetation och topografi för att på ett fint sätt delta i naturen. Kanske kan det liknas vi flugfiskarens val av fiskemetod där hans intresse för fisken och dess bytesval gör att han väljer en mer tids och kunskapsmässigt mer krävande form.

-Jakt med pil är ju den enda jaktform där projektilen kan återanvändas!

Pilbågsjakt är den absolut säkraste jaktformen som inbegriper skjutvapen! den används till och med i tätorter för jakt på hjort, hare och vildsvin i Nordamerika, Finland och Frankrike.

De korta skotthåll som jakt med pil och båge innebär ger jägaren ypperliga möjligheter att identifiera viltet och pilfånget bortom detta.

Det är naturligt att Naturvårdsverket tar ett beslut grundat på fakta och relevanta data i fallet och inte rena påståenden och tyckanden.

Slut insändare

Det verkar som om hon har gjort ett massutskick till många olika tidningar och jag uppmanar er att gå i svaromål och använd gärna texten ovan. Det vore dock bra om man kommer överens om vem som skickar till vilken tidning. Onödigt att skicka fler likadana svar till samma tidning.

jäkligt bra skrivet JS! :blush:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Frågan är om man ska dra för tunga lass på hennes skrivelse förstås, kanske bränner man för mycket

krut till en mycket lite kula ... Men tydligen komer det ploppa upp mupp svampar lite överallt i media

skogen det har vi ju sett nu. Så jag återkommer lite till min ide om att mota Ollarna i grinden genom

att försöka får ut ett sakligt sammanställt TV/radio program ( inte då i Knölbyhuk's närradio )

Det kan finnas en risk att vi uppfattas som rabiata lobbare som hoppar över allt o alla på tidningarnas sidor

Har ju redan sett flera kommentarer som pekar på det.

Jo det e jävligt svårt att vara tyst när pappskallarna dansar runt tidningsgranen men vi/ni bör väga hur mycket

debatt inlägg man ska göra.....

en tanke bara ( säger han som glappar näst mest efter JS ;) )

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej!

Nedan en länk till bågjakts inslag i P1 radion

http://www.sr.se/webbradio/?type=db&Id...=&IsBlock=0

Ett mycket trevligt inslag!

Tur va ju att han översatte vad dansken sa.. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ett mycket trevligt inslag!

Tur va ju att han översatte vad dansken sa.. :D

Ja jag blev lite oroad när han började prata :)

men bra att han översatte, danska är inte helt lätt :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja jag blev lite oroad när han började prata :)

men bra att han översatte, danska är inte helt lätt :)

Måste jag påminna om att vi har en dansk ordförande i SBJF!? :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Måste jag påminna om att vi har en dansk ordförande i SBJF!? :)

Jag har inga som helst problem att förstå hennes danska.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja jag blev lite oroad när han började prata :wub:

men bra att han översatte, danska är inte helt lätt ^_^

Kan bara hålla med, Danskan är inte lätt :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har inga som helst problem att förstå hennes danska.

Tack vare den danska ordföranden så har många saker löst sig under resans gång. ^_^

Vi kunde inte haft en bättre ordförande i detta skede.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...