Hoppa till innehåll

Kråkjakten


Foffe

Recommended Posts

Har fyllt mina uppköpares frysar!

Vad gör man då mitt i bästa kråksträcket  :sad:

Stackare!! Jag lider verkligen med dig! Från en som vår sträcket frös inne för. :yucky:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Stackare!! Jag lider verkligen med dig! Från en som vår sträcket frös inne för. :yucky:

Samma lika! Fick två hyffsade dagar i alla fall. Synd att de är eb evighet till nästa säsong:-(

Eller funkar uven kanske i juli? Kanske ska prova?

S.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skitår. Kallt som fan tills på slutet! Jakter vart de inte gott om. Men har hittat en trevlig kompis som verkar passa mig förträffligt nämligen beretta 391 urika.

Aja nu bara skyddsjakt kvar runt o på gårdarna. Mao vänta tills sommaren då duvorna är i full gång.

Kör gamebore 24g us 7,5. Förträffligt trevliga patroner! Får ner de mesta med bra effekt

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har fyllt mina uppköpares frysar!

Vad gör man då mitt i bästa kråksträcket  :sad:

 

HÅLL KÄFTEN!!  

Va glad att du får jaga !!!

:wallbash:

 

  :rolleyes: 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Funderar på att kasta om kråkjakten helt och fullt..

 

På höstarna skjuter man alltid grymma mängder fågel där jag jagar, varje gång faktiskt förra hösten. Iår denna vår så har resultatet varit från dåligt till uselt till komplett kass!

 

Sovmorgon hela mars och all-in oktober-december?

 

Mvh!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har fyllt mina uppköpares frysar!

Vad gör man då mitt i bästa kråksträcket  :sad:

Jag skulle iaf bjuda in nån nyutexaminerad jägare.

Kan bli hur bra som helst för er båda.

M.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tja va ska man säga? Jävla massa fågel och inte får man skjuta.

S.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tja va ska man säga? Jävla massa fågel och inte får man skjuta.

S.

 

Samma hos oss, kråkorna sitter och skrattar åt mig 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag skulle iaf bjuda in nån nyutexaminerad jägare.

Kan bli hur bra som helst för er båda.

M.

Jo de e kö på intressenter kan ja lova.

Både jägare o hundfolk.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Funderar på att kasta om kråkjakten helt och fullt..

 

På höstarna skjuter man alltid grymma mängder fågel där jag jagar, varje gång faktiskt förra hösten. Iår denna vår så har resultatet varit från dåligt till uselt till komplett kass!

 

Sovmorgon hela mars och all-in oktober-december?

 

Mvh!

När oktober är slut brukar det vara soprent där jag jagar, dessutom fegar kråkorna ur på uven i större utsträckning under hösten än under våren, så jag tror jag ska prova mer med bulvaner i åkerlandskapet under oktober & möjligtvis september månad.

Har börjat titta in en hel del på artportalen sen förra hösten och höga toppar i obsarna har sammanfallit med positiva tongångar i denna tråden samt egna och andras observationer så det ska bli roligt att se om man kan använda sig av den för att få en indikation på när sträcken börjar, men framförallt slutar (så träligt att vara idog på en säsong som är förbi :biggrin: ), under hösten som kommer.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

När oktober är slut brukar det vara soprent där jag jagar, dessutom fegar kråkorna ur på uven i större utsträckning under hösten än under våren, så jag tror jag ska prova mer med bulvaner i åkerlandskapet under oktober & möjligtvis september månad.

Har börjat titta in en hel del på artportalen sen förra hösten och höga toppar i obsarna har sammanfallit med positiva tongångar i denna tråden samt egna och andras observationer så det ska bli roligt att se om man kan använda sig av den för att få en indikation på när sträcken börjar, men framförallt slutar (så träligt att vara idog på en säsong som är förbi :biggrin: ), under hösten som kommer.

Länk till själva obs-statistiken tack! Har fan letat i veckor nu :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Länk till själva obs-statistiken tack! Har fan letat i veckor nu :rolleyes:

Användargränsnittet är inte speciellt intuitivt och desvärre inte speciellt länkbart heller.

Du väljer 'Visa fynd', så kommer det fram en undermeny.

I undermenyn bygger du sedan upp dina sökkriterier med art, period och region och sist väljer du 'presentera fynd' på samma undermeny för att välja på vilket sätt urvalet skall presenteras.

1 veckan i januari, framförallt första dagen i januari, är det alltid en massa obsar oavsett art så de två första veckorna för ett år tar jag aldrig med. Skillnaden mellan den sista veckan för ett år jmfrt med första veckan nästkommande år är gigantisk. Tror det sitter mer i observationslivet eller rapporteringsteknikaliteter än i fågellivet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

..gått från dåligt till uselt tror jag jag skrev.. och detta till trots gav vi oss ut i morse  :wallbash:

 

Tre kråkor för mej, Fitzo fick väl en halv eller något. Körde runt i anläggningen och pillade ned lite trut men inte ens det fungerade som det skulle.

 

Nu får detta vara i denna anläggning i några veckor sen på´t igen med snurra och trutbulvaner.

 

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lätt att det blir dryga skott på truten då de kan vara si o så med avståndsbedömningen där inge träd eller dylikt går att jämföra med.

Fick ned 3 trut o en mås idag men nästa gång blir de Xtra Full choke.

Var iof bara in en snabbis o fixa gömsle o slängde lite skräp.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Fick se fastighetskartan idag och upptäckte att marken sträcker sig lite längre åt ena hållet än vad jag trott! Så i kväll när vi var ut och satte ut en saltsten passade jag på att kika lite efter bra uvträd. 

Hittade några riktigt fina lägen på berget med havsutsikt, tror stenhårt på dessa nya ställena inför jakten!

I och med att vi gick in på den där "fornsök-sidan" för att få fram fastighetsgränserna så upptäckte vi att vi har fornlämningar på marken! På högsta punkten på berget hittade vi "stenen", tydligen från: Bronsålder (1800 - 500 f. Kr.). Är tydligen ett jättemonument under mossan med stenen som mittpunkt

 

  :smile:

post-14396-0-65014200-1367274757_thumb.j

post-14396-0-70580000-1367275049_thumb.j

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kanske ska börja hänga upp talgbollar istället för Uven. Funkar här inne i byn iaf. 

Kliar nått enormt i höger pekfinger! 

post-14396-0-20120000-1367490200_thumb.j

post-14396-0-49658800-1367490202_thumb.j

post-14396-0-21253200-1367490221_thumb.j

post-14396-0-43586300-1367490223_thumb.j

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Idag när jag var ute på jaktmarken och skulle panga lite lerduvor så hörde jag ett jäkla liv i luften, en ormvråk blev förföljd av en ilsken trut och trutbajset fungerar tydligen som en slags missil, jävlar vad det bajsades! Man börjar ju fundera över fåglarnas intelligens, en ensam trut ger sig på en av topp-predatorerna, är ormvråkar helt enkelt lika dumma och inte fattar att dom är större och farligare än en trut? Kråkorna ger sig på uven, samma sak där, lite småtokigt det där med instinkter  

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hissa uven 1:a augusti och skjut salut för eder trut.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

 

 

Typ såna här instinkter Emil !

Fyfan va häftigt! Man undrar hur mycket sjuka grejer som händer i skogen, är ju sällan någon har tur att filma sånna här grejer

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Laddat för nästa kråksäsong med ett knippe Gyttorp thunder.

Ska bli spännande att se vad de levererar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Laddat för nästa kråksäsong med ett knippe Gyttorp thunder.

Ska bli spännande att se vad de levererar.

Köpte också en liten ask med Thunder Lead häromdagen, ska ta och provskjuta på lite papp och jämföra svärmen med Lead Max som jag jagade med i våras  :thumbsup:

Blev en låda Lead Max till lerduveskyttet också  :smile:

post-14396-0-55760300-1369729106_thumb.j

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...