Hoppa till innehåll

Kråkjakten


Foffe

Recommended Posts

Jag lockar kaja med Faulks C50 funkar mycket bra. Går dock åt en varje år då man måste bita ihop rejält! 

 

S.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Japp, precis så e det o nu har min spruckit igen =)

Provade samma med sams som e utrustad med plastmunstycke.

Den e superlimmad nu  :thumbsup:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Japp, precis så e det o nu har min spruckit igen =)

Provade samma med sams som e utrustad med plastmunstycke.

Den e superlimmad nu  :thumbsup:

Funkar inte kvalitet så får man gå på kvantitet;-)

S

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kul med lite kråkjakts film.

Ni verkar ha bra med kråka där ni jagar.

Kör ni bara med bulvaner ingen UV?

Har uv med, men så här tidigt på sässonen så kör vi med bulvaner. Rätt så bra med kråka men även kaja och råka som skjuts :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vad använder du för pipa för att göra kaj-ljud?

Faullks kråklock använder jag. Är super nöjd med den jag kan göra ljud för kråka, skata, kaja ,råka , ankor har jag med lockat ner med den pipan ;) men för att härma kaja så biter jag hårt längst ut på munstycket och blåser väldigt korta ljud, lite svårt att förklara och kanske ännu svårare att förstå :s ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är det någon som använder Julas "uv"? Eller den är för liten för att väcka intresse?

Tror de funkar. Rovfågel som rovfågel kungsörn vs sparvhök.

S.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tror de funkar. Rovfågel som rovfågel kungsörn vs sparvhök.

S.

Då får det bli en sådan, mer hanterbar storlek. Ska försöka "pimpa" den lite också.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var ute i morse och skulle försöka en runda, men det regnade hela morgonen, var kallt, och dåligt med fågel, så vi vände hemåt vid 9  med endast 4 kråkor :(

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Första tripplen med benellin:-)!

S.

 

Grattis! Kul som fan, minns min första trippel fortfarande.. Det är rätt läckert, filmade en morgon ute på Blidö när uven var ute. Sköt en trippel och vrålade lite obehärskat när sista vek.. vart som pinsamt, vart till att klippa i samma ögonblick som sista kråkan vek sig.. ville inte ha mitt gap med på film  :biggrin:  :biggrin:

 

Hade uven uppe i morse, för mycket vind och något sjabbel med uven.. ev buntbandet som höll uvkråkan.. trasslade gjorde det iaf och kråkorna var höga som FAN! Fick ned ett gäng och fick hem 53 kappor och två trut.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Här e de bra dött med kråkor nu.

Fick ner 6 kråkor o 6 trut över uven idag.

Utöver det såg jag bara 2 höga kråkor flyga förbi o hörde inga heller.

Tror de dragit förbi med ilfart när de hörde rykten om jimbolo o Benelli  :devil:

Appropå de så fick ja en trippel med kråkor på ett fint inflyg av 5 kappor idag  B)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grattis! Kul som fan, minns min första trippel fortfarande.. Det är rätt läckert, filmade en morgon ute på Blidö när uven var ute. Sköt en trippel och vrålade lite obehärskat när sista vek.. vart som pinsamt, vart till att klippa i samma ögonblick som sista kråkan vek sig.. ville inte ha mitt gap med på film  :biggrin:  :biggrin:

 

Hade uven uppe i morse, för mycket vind och något sjabbel med uven.. ev buntbandet som höll uvkråkan.. trasslade gjorde det iaf och kråkorna var höga som FAN! Fick ned ett gäng och fick hem 53 kappor och två trut.

Så jävla nöjd med benellin! 100% hittills! 7 fågel på 9 skott! De 2 jag skjöt var för att säkra upp död fågel! Och sen var jag tvungen att kolla att den ladda om;-)

S

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

den funkar !  :thumbsup:  fin film och din uv funkar fint ju !  :smile:

Tackar! Jo är riktigt nöjd med den!

Tänkte lägga upp lite fler filmer i dagboken nu när jag lärt mig:-)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Vad tror ni om vindstyrkan imorn bitti, är 11 m/S för mycket för kråkjakt eller är det bra?

Vindriktningen är rätt i förhållande gömsle-uvträd så det är ju skönt iaf. 

Är sugen på att komma ut och skjuta nått, var länge sen nu! 

post-14396-0-71436000-1385821873_thumb.p

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...