Hoppa till innehåll

Äntligen!


HerrBerg

Recommended Posts

Fick reda på av en bekant som var inblandad i detta...

Tag en titt på http://www.xxl.no/jakt-vaapen... Detta blir alltså en etablering i stormarknadsområdena via en allians med KF. Man kommer att etablera de första VARUHUSEN i höst. Het plötsligt kan man gå och köpa lite krut när man ändå skall handla mat på kvällen efter jobbet. De kommer att sälja vapen, optik - hela det norska sortimentet.

http://www.webfinanser.com/nyheter/158037/...ngen-i-sverige/

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Helt lysande ! <_<

The american way...."limpa, mjölk, smör, ammo, läsklappar".. ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fick reda på av en bekant som var inblandad i detta...

Tag en titt på http://www.xxl.no/jakt-vaapen... Detta blir alltså en etablering i stormarknadsområdena via en allians med KF. Man kommer att etablera de första VARUHUSEN i höst. Het plötsligt kan man gå och köpa lite krut när man ändå skall handla mat på kvällen efter jobbet. De kommer att sälja vapen, optik - hela det norska sortimentet.

http://www.webfinanser.com/nyheter/158037/...ngen-i-sverige/

Perfekt!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Helt lysande ! <_<

The american way...."limpa, mjölk, smör, ammo, läsklappar".. :D

Grejhojta!  :D   ;)

Kanske man får bättre pris på de förbannat dyra sakerna man "måste ha".  :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo, de är prispressare i Norge. Förhoppningsvis blir de det också i Sverige!

Finns väl utrymme för det kan man tycka.. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så trevligt då spar man pengar på sånt man behöver för att det blir billigare och får pengar över till sånt man inte visste att man behövde :) Synd bara att de blir lite långt till stockholm lr göteborg men man kan ju ta en hel helg att göra affärer på :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så trevligt då spar man pengar på sånt man behöver för att det blir billigare och får pengar över till sånt man inte visste att man behövde ;) Synd bara att de blir lite långt till stockholm lr göteborg men man kan ju ta en hel helg att göra affärer på :D

Precis! Det finns ju alltid shopping-bussar till Ikea, varför inte till XXL?  :):)

Tror det blir succé.  -_-

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vet var jag ska gå när jag hälsar på dottern det är ca. 10 min promenad till Bromma Center från hennes boende kan det bli bättre. :D

Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Wohooo Göteborg!

Bara o komma!!!

Vad är det för priser????

http://www.xxl.no/jakt-vaapen/vaapen/rifle...308-win-9004420

http://www.xxl.no/jakt-vaapen/optikk/kikke...tte-bdc-1055818

Klagar inte på något sätt.

Nu är det ju norska pengar men 3200 för ett sånt nikon är billigt.

Jepp, 6590 svenska på Nikonstore och 3200 norska på XXL.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo fan, jag hörde ryktena (vet ej vart) om att dom skulle öppna upp i sisjön vilket är nästgårds för mig.

På tiden att JG Skit och Jaktia får sig en rejäl känga!

GÖTT MOS!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jepp, 6590 svenska på Nikonstore och 3200 norska på XXL.

1 norsk krona = 1,21096732 svenska kronor

3875 SEK...  :lol: Tror det är på tiden att vi får några prispressare.  ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 norsk krona = 1,21096732 svenska kronor

3875 SEK...  ;) Tror det är på tiden att vi får några prispressare.  B)

japp, tyckte jag kom ganska billigt undan med mitt från usa för 3300 spänn. akck så fel man kan ha hahah.

Jag är nog i något slags chocktillstånd. tur att de kommer till gbg först 2011 hehe. Jag är inte gjord för att vara student :lol: .

Får försöka spara ihop så mycket som möjligt tills dess...

För allas bästa, sluta prata om det här. Vet att jag inte är ensam om att vara extremt otålig här på forumet så kanske vi kan minska vårat lidande.... ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

japp, tyckte jag kom ganska billigt undan med mitt från usa för 3300 spänn. akck så fel man kan ha hahah.

Jag är nog i något slags chocktillstånd. tur att de kommer till gbg först 2011 hehe. Jag är inte gjord för att vara student <_< .

Får försöka spara ihop så mycket som möjligt tills dess...

För allas bästa, sluta prata om det här. Vet att jag inte är ensam om att vara extremt otålig här på forumet så kanske vi kan minska vårat lidande.... -_-

Icke! 

Nu ska det gnidas in! Själv hoppas jag att vi också får en av dessa uppe i norrland...  ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Icke! 

Nu ska det gnidas in! Själv hoppas jag att vi också får en av dessa uppe i norrland...  <_<

jaja men blir det inte så så får du väl bara lägga om semestern lite....

Gillar outdoor world´s lösning i USA. Trevånings varuhus med tillhörande resort....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jaja men blir det inte så så får du väl bara lägga om semestern lite....

Gillar outdoor world´s lösning i USA. Trevånings varuhus med tillhörande resort....

Semestern kommer alltid vara på hösten.  Men nog ska man väl kunna klämma in en resa till Göterborrrg och hälsa på en flicka... -_-<_<  Hoppas bara de har samma låga priser som i grannlandet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

XXL kommer att pressa priserna mycket på allt dom säljer gissar jag på.

Dom har en prisgaranti på att vara billigast i norge på allt i sortimentet

och samma garanti kommer ju med till sverige, så allt i butiken ska dom vara

billigast i sverige på. Tror priserna på ammo nikon och zeiss kommer att gå ner en hel del :P

Mvh Daniel

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Frågan var de ska hitta kunnig och trevlig personal att fylla butikerna med? Känns som det är en väsentlig del i framgångskonceptet. Risken är att det blir "stormarknadsnivå" på kompetensen utan egna praktiska erfarenheter och intresse för jakt/fritid.

mvh/Må

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Frågan var de ska hitta kunnig och trevlig personal att fylla butikerna med? Känns som det är en väsentlig del i framgångskonceptet. Risken är att det blir "stormarknadsnivå" på kompetensen utan egna praktiska erfarenheter och intresse för jakt/fritid.

mvh/Må

Det kommer säkert att bli "okunnig" personal, frågan är dock om det är så mycket bättre i jaktbutikerna. Med tanke på den mängd shitstonesikten jaguargruppen prånglar ut är jag beredd att ifrågasätta behovet av traditionella jaktaffärer. Hellre stormarknade och vapensmeder, butikerna behövs knappt längre.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur ni gör men när jag köper något ventilerar jag det här och sen köper, åker inte och tar råd rätt av från en säljare.

Här kollar man vad experterna säger, för det finns sådana och sen köper jag...

Jag går inte längre till en elektronikbutik och betalar 2000 mer för service utan jag går till mediamarkt eller net on net. Kunskapen om det jag skall köpa läser jag mig till innan. Sen brukar det lösa sig bra om det är problem med en produkt ändå. Så är det.

Jag skulle nog kunna tänka mig att bli chef någon stans där när det kommer hehe.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tycker det mesta var dyrare eller samma pris som hemma i de vanlig butikerna i sverige.

/Petter

Jo, men prisbilderna på dessa prylar är ruskigt hög i Norge också hos andra handlare. Vad som är intressant är att man som företag avser att prispressa. Jag diskuterade detta med en dembekant med vissa känningar in i Naturcompaniet och de är, för att sammanfatta, i paniktillstånd över denna etablering.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...