Hoppa till innehåll

Säljakt 2010


sealhunter

Recommended Posts

  • Svar 111
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • sealhunter

    26

  • Stoltzen

    19

  • Ehnebom

    16

  • L-B

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

Läckra bilder blir sugen på att åka upp frun har ju beställt ett skinn till.

Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vart det nå bilder idag också tro? Tyckte mig höra en kamera när man försökte sig på att sova i solen en stund :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kustjägarn och jag var ut en sväng i kväll.

Det är fortfarande en hel del is.

gallery_764_112_261065.jpg

Mitt i detta isstråk så fanns dessa två.

gallery_764_112_2409844.jpg

Vi hittade ett lämpligt isflak ca 150m. ifrån dom.

gallery_764_112_1309107.jpg

Tyvärr fick vi bara bra läge på en säl och otur för kustjägarn så var det jag som sköt.

gallery_764_112_20259.jpg

Nu är årets "nolla" spräckt.

Bra jobbat ! :D ...ut och fortsätt i samma stil.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mycket trevlig tråd, och inspirerande bilder! Men är det ingen här som jagar säl på västkusten...? Själv är jag anmäld till Jägareförbundets kurs i säljakt på Sotenästet i juni, och är riktigt nyfiken på detta. Är uppväxt med skärgård och båtar men jakten i skärgården är ändå något nytt för mig.

Hälsningar,

Martin

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grattis till sälen!

Marterius, jag har också anmält mig till säljaktsutbildning, men tar den i Halland istället för Sotenäset. Tycker precis som du att detta är mycket spännande och intressant. Jag snackade med en snubbe som ska hålla i utbildningen i Halland. Han sade att det var gott om säl på Västkusten och att intresset för jakten var relativt stort, men för mig som inte är kustbo blir det svårare att komma ut på fastighetsverkets jaktområden som annat än jaktgäst, men det är helt OK för mig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grattis till sälen!

Marterius, jag har också anmält mig till säljaktsutbildning, men tar den i Halland istället för Sotenäset. Tycker precis som du att detta är mycket spännande och intressant. Jag snackade med en snubbe som ska hålla i utbildningen i Halland. Han sade att det var gott om säl på Västkusten och att intresset för jakten var relativt stort, men för mig som inte är kustbo blir det svårare att komma ut på fastighetsverkets jaktområden som annat än jaktgäst, men det är helt OK för mig.

Då lär vi ha anledning att prata vidare om detta! Jag har en liten trevlig båt nu också, lagom oöm så det inte är katastrof om det blir lite blod på durken... :)

Hälsningar,

Martin

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då lär vi ha anledning att prata vidare om detta! Jag har en liten trevlig båt nu också, lagom oöm så det inte är katastrof om det blir lite blod på durken... <_<

Hälsningar,

Martin

Ett tips är att du blöter båten invändigt innan du tar in sälen, blodet har en tendens att brinna fast och båten blir svart.

Hoppas ni får en bra kurs och en trevlig jakt och lägg ut lite bilder.

A.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då lär vi ha anledning att prata vidare om detta! Jag har en liten trevlig båt nu också, lagom oöm så det inte är katastrof om det blir lite blod på durken... :huh:

Hälsningar,

Martin

Absolut! Känns väldigt spännande med något nytt. VI hörs!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ett tips är att du blöter båten invändigt innan du tar in sälen, blodet har en tendens att brinna fast och båten blir svart.

Hoppas ni får en bra kurs och en trevlig jakt och lägg ut lite bilder.

A.

Tack! ^_^

Hälsningar,

Martin

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var uppe hos Sealhunter förra sommare och sköt mig en Gråsäl var en trevlig upplevelse i trevligt sälskap. :wub:

Framförallt hur smidigt det gick att få skjuta sig en säl.

Finns om skrivet på Sealhunters dagbok.

Vore kul att åka till västkusten och få skjuta sig en säl där också och se ifall det är lika smidigt.

Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

post-1668-1274038584_thumb.jpgpost-1668-1274038595_thumb.jpgpost-1668-1274038602_thumb.jpgvi var också ut på säl isarna.

fint! Grattis till kräket! :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grattis!

Vad vägde den, 150+?

Tackar, har inte vägt den men skulle tippa på det. Den var jävulskt stinn, full i strömming kan man tänka.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grattis Stoltzen,

kul med ett nytt villebråd, stor var den också.

/Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...