Hoppa till innehåll

verkar inte bli någon ruger no1


marcus.söderlund

Recommended Posts

  • Svar 106
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • marcus.söderlund

    38

  • eskimo1

    11

  • RW

    8

  • maddog

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

ännu inget bestämt,

väntar, väntar o väntar på svar av en person o när denne hör av sig så kan jag även bestämma mig helt o räknar med att 1-2v efter det så ligger bössan hemma med zeissen monterad o inskjuten :lol:

fy vilken seg väntan!!!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

blev en helvändning av det hela, imorgon ska jag åka o klämma lite på en bössa som det troligtvis blir, lång ifrån en ruger är det iaf -_-

mer kommer imorgon, nu försöka sova till 4 för sen upp o försöka o ha ihjäl några fågel med hagelsprutan ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

nu tog de en kalasvändning igen, då jag känner att de blivit mkt funderande o ja bara för mkt så skiter jag helt enkelt o köpa en bössa o tar en som jag får, en remington 700 någonting med lackad träkolv och pipa i 6,5x55, trycket ska lämnas in till Melker Lind för o bli bättre, pipan ska de monteras en extra sak på, såklart en RCC T41 med extra förlängning,

o där på hamnar zeiss:en som kommer hem i veckan o då såklart köpa nya fästen till denne,

vad för fästen ska man ha till en 6-24x56:a på en rem 700?

vad för kolvkamshöjning ska man ha? inte den fulaste saken i universum behöver det inte vara, men inte över 1k får den kosta iaf.

o benstöden som är så självklart åker likaså på där oxå.

japp ingen blaser i 308 blir de inte, utan en sketen remington :blink:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

nu tog de en kalasvändning igen, då jag känner att de blivit mkt funderande o ja bara för mkt så skiter jag helt enkelt o köpa en bössa o tar en som jag får, en remington 700 någonting med lackad träkolv och pipa i 6,5x55, trycket ska lämnas in till Melker Lind för o bli bättre, pipan ska de monteras en extra sak på, såklart en RCC T41 med extra förlängning,

o där på hamnar zeiss:en som kommer hem i veckan o då såklart köpa nya fästen till denne,

vad för fästen ska man ha till en 6-24x56:a på en rem 700?

vad för kolvkamshöjning ska man ha? inte den fulaste saken i universum behöver det inte vara, men inte över 1k får den kosta iaf.

o benstöden som är så självklart åker likaså på där oxå.

japp ingen blaser i 308 blir de inte, utan en sketen remington :blink:

lägg tusenlappen på en ny kolv i stället är mitt råd.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har alltid använt Leupold standard ringar till remington och det har fungerat utmärkt, men burris signature ringar med inlägg är ännu bättre om du inte vill slipa in grejerna ger även möjlighet till att tilta kikaren.

Dessa skulle jag välja

Bas:

http://theopticzone.com/default.aspx?act=p...tail&id=735

Ringar:

http://theopticzone.com/default.aspx?act=p...tail&id=290

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skulle det vara sämre då??

Nu är ju jag smålänning men GRATIS ÄR GOTT :P

//

jo visst är gratis gott ;) blir nog inte en blaser försen till vintern är tanken, nu ska jag ha denna bössa o skita i allt som har med bössbytartankar så man inte gör de hela till något dåligt utan roligt som många redan sagt.

lägg tusenlappen på en ny kolv i stället är mitt råd.

vad får man för kolv för en tusenlapp? =/

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

dom ringarna o basen såg riktigt intressanta ut, dock kommer allt o köpas från jaktbutiken i ullared ( där jag handlar kikaren oxå )

hoppas dom har dom ringarna iaf, verkar jäkligt vettigt, för det ska finnas 0% tvivel på att de ska krångla, allt ska skruvas dit o sen funka punkt slut ( om de ändå kunde vara så verkligheten ) ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

dom ringarna o basen såg riktigt intressanta ut, dock kommer allt o köpas från jaktbutiken i ullared ( där jag handlar kikaren oxå )

hoppas dom har dom ringarna iaf, verkar jäkligt vettigt, för det ska finnas 0% tvivel på att de ska krångla, allt ska skruvas dit o sen funka punkt slut ( om de ändå kunde vara så verkligheten ) ;)

Chansen att en svensk butik har den uppsättning är inte stor länkarna var för att göra det enkelt bara några klick så har du dem i postlådan :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jo visst är gratis gott ;) blir nog inte en blaser försen till vintern är tanken, nu ska jag ha denna bössa o skita i allt som har med bössbytartankar så man inte gör de hela till något dåligt utan roligt som många redan sagt.

vad får man för kolv för en tusenlapp? =/

ingenting nytt men lägger du på 500 kr får du en laminatkolv.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lars, det var tyvärr det jag misstänkte :P

jo men de tar ju några dagar o få hem dom o när siktet kommer hem den dagen, eller ja jag hämtar de ju på jaktaffären så, men när jag gör de så monteras den på direkten för i helgen ska jjag skjuta årets 7:e räv är planen o då vill jag inviga siktet

Maddog: vilka laminatare som är färdiga att trycka ner systemet kostar 1500kr? kostar det inte över det så kan jag leva med det o ta den kostnaden ;) för mkt mer än så tänker jag inte plöja ner i själva vapnet då jag ska köpa blaser till vintern är de här bara en mellanhand typ :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

då jag ska köpa blaser till vintern är de här bara en mellanhand typ ;)

:P Vafalls, ingen moddning. Finns mycket kul göra av en lång 700 :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lars, det var tyvärr det jag misstänkte :P

jo men de tar ju några dagar o få hem dom o när siktet kommer hem den dagen, eller ja jag hämtar de ju på jaktaffären så, men när jag gör de så monteras den på direkten för i helgen ska jjag skjuta årets 7:e räv är planen o då vill jag inviga siktet

Maddog: vilka laminatare som är färdiga att trycka ner systemet kostar 1500kr? kostar det inte över det så kan jag leva med det o ta den kostnaden ;) för mkt mer än så tänker jag inte plöja ner i själva vapnet då jag ska köpa blaser till vintern är de här bara en mellanhand typ :D

boberg eller tomas från umeå (sök på kopierfräs på robsoft.)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

haha jo de finns det säkert MatsN men denna ska gå under billighetstecknen då den inte ska va klar länge ( som alla mina andra vapen som varit både billiga o dyra )

Maddog de tackar jag för, får söka lite där o se vad jag finner för något :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Perfekt grund för tex 6,5x55 IMP :D

har du så du kan göra de jobbet åt mig så låter de ju helt klart intressant :huh:

fan de är bara o konstatera, man är ju helt rubbad som lägger så mkt tid o energi på detta :lol:

men men alltid gör de väl någon lycklig :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inte i dagsläget men det går ju att ordna :lol: Nä jag ska sluta sätta griller i skallen på dig, vet hur det är :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

:lol: Vafalls, ingen moddning. Finns mycket kul göra av en lång 700 :huh:

När jag läser din signatur och ser full garderob där endast en (1) normal kulkaliber finns med (22LR) så blir din lite roliga hint ännu roligare :)

/Daniel, som faktiskt bestämt sig för att nästa projekt inte blir ny bössa utan att just modda 308:an. Ställbar kolvkam för att passa både vaksikte och rödpunkt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

de tipset tackar jag för maddog då den datorn jag sitter på inte kommer in på robsoft öht i vanliga fall men den länken funkade iaf som tur är :rolleyes:

får se om man orkar ta sig kraft till o leta upp o beställa en sådan eller om de får vänta,

sjukan igår igen o troligen har man en hjärtsäcksinflamation igen = därför jag kännt mig så dålig senaste tiden igen, men men nya tag o ny tid hos läkaren imorgon för idag har jag viktigare saker för mig :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

nu ska jag ha denna bössa o skita i allt som har med bössbytartankar

Det är nästan så man blir sugen att starta en omröstning - hur många som tror att det inte blir några bössbytartankar för din del förrän till vintern... :lol:

Sorry, kunde inte låta bli... B)

/Bosse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

BoB: ingen kommer rösta för alla vet redan hur de ligger till, jag har en av dom värsta fall av bössbytarsjukan i hallands lön, tror de bara finns några få som slår mig på den delen :P

Jo den 22-250:an är riktigt fin, dock blir de inge köp nu inte, ska köra med en sunkig rem 700 nu sålänge så får vi se vad som händer till vintern ;)

den som lever den får se helt enkelt :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...