Hoppa till innehåll

Sveriges enda - Medium Long Range Steel Competition Shoot


Peder_w

Recommended Posts

Nu har jag fegat ur, tagit tillbaka min anmälan :blush:

Jag låter detta mogna lite och hoppas det blir en liknande tillställning nästa år då jag hunnit förkovra mig lite mer i terminologi, ballistik och inte minst tränat mer på skyttet. Jag tror att jag kommer att ha mer behållning av en sådan helg då.

Det går fler tåg...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 89
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • cazorp

    14

  • exabit

    10

  • Christian N

    10

  • MarkusR

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

Anmäld, betald & klar!

Har en oplockad gås med de små fjuttiga 300 metersplåtarna som jag aldrig fick korn på senast.. :angry:;)

Bjuder på två klipp från när vi sköt DSR-1 i .338 Lapua Magnum på 840 meter på Remmene 2009 :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nä nu jädrar, jag klarade inte av att låta bli när alla är så förbannat positiva, anmäld och betald :rolleyes:

Rätt beslut! ^_^

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har en oplockad gås med de små fjuttiga 300 metersplåtarna som jag aldrig fick korn på senast.. :angry:;)

MISSA DU DOM?? MED AI'n? :lol:

(Jag är också anmäld och betald).

/ Johan

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej på er..

Ville bara be om ursäkt till de som anmält sig då vi ej fått iväg ett tävlings PM ännu.

Detta ska dock vara avklarat under nästa vecka.. :rolleyes:

Så håll koll på er inbox...

Väl mött.

M.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Herrejesus vad jag önskar att jag - just denna helg - hade haft möjlighet att åka. Nu blev det inte så. :(

Remmene rekommenderas varmt till den som har begripit att om man lär sig skjuta halvbra på 800 meter så har det vissa positiva effekter också på bockpürschens lååååånga skott på160... Se till att få ihop något på Remmene i september, snälla...

MVH!

/HerrBerg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

MISSA DU DOM?? MED AI'n? :lol:

(Jag är också anmäld och betald).

/ Johan

Kan man missa något med en AI på ynka 300m?? Då kan plåtarna inte varit större än bakändan på en 308a hylsa :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du är allt bra gullig 9,3,

men för att vara allvarlig för en sekund eller två, när kommer du med o pangar lite, att vara bäst o ensam är inte alls lika roligt som att vara bäst i ett sällskap,

jag lovar, så är det.

Så kom igen, häng på och panga lite, du kanske träffar någon/något.

/Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du är allt bra gullig 9,3,

men för att vara allvarlig för en sekund eller två, när kommer du med o pangar lite, att vara bäst o ensam är inte alls lika roligt som att vara bäst i ett sällskap,

jag lovar, så är det.

Så kom igen, häng på och panga lite, du kanske träffar någon/något.

/Christian

Tappat all humor?

Vem vet, vem vet. Kanske är anmäld och kommer att delta!^_^

Bäst tror jag dock inte att jag är eller skulle bli. Finns många mycket bra skyttar närvarande har jag hört ryktas! Sen må det vara hänt att jag nöjer mig med att prestera bättre än vad jag förväntat mig av mig själv och inte bryr mig så mycket om vad andra presterar eller tycker om min prestation!

Brukar va nöjd med träff! Vad sen avståndet och målstoleken i förhållande till avståndet, är något annat. Om än ju mindre ju bättre! Sällan är det märket, modellen, priset på bössa och tillbehör som avgör, om än vissa tycks tro det. Kalibern har i så fall (enligt mitt förmenande) större betydelse. Å vist det kanske var lågt av mig att ge 7,62x51Nato en känga.

Största problemet står/ sitter/ ligger bakom bössan. AI, AW, TRG eller CG 63 etc skit samma så länge bössan skjuter och man träffar där man siktar! Rätta mig om jag har fel. Verkar ju vara en del omtalade och omskrivna/skrivande personer som håller med mig i denna fråga om bössa och kalibrar. Har då bestämt för mig att en viss känd Skåning och en Norrman brukar skriva samma sak.

Sen är det inget ont om AI etc om än vissa verkar vilja höja dem till skyarna bara för att de är försvarets val, de är "moderna" (om nu en bultbössa kan kallas modern) och ser hippa ut i förhållande till en CG 63 eller liknande.

Väl mött

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej på er allihopa :excl:

Ser fram emot att "träffa" er alla..

När det gäller frågan vilken kaliber/vapen som är bäst, det kommer vi tyvärr inte få svar på denna gången heller.

Dock kommer vi få veta vilket system (vapen/skytt) som kommer vara det bästa just denna lördag. ;)

Hoppas på att väder och vind är med/mot oss..

Väl mött.

M.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja detta ska bli en mycket spännande upplevelse, inte minst som du säger, se vad olika system kan prestera.

Själv börjar jag bli spänt förväntansfull.

Ni har väl bokat solsken och vindstilla?;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan man missa något med en AI på ynka 300m?? Då kan plåtarna inte varit större än bakändan på en 308a hylsa :P

Jag hade problem med någon av de minsta 10x10(?) plåtarna på 300 meter, blåste lite för mycket och man fick ingen lead på vart bommarna tog vägen typ..

Kom å prova själv till nästa helg? ^_^

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Min ringa erfarenhet av fältet på Remmene är att det aldrig är vindstilla där,

o är det vindstilla för en sekund då är det för att vinden har kantrat. ;)

Som sagt, bästa system och bästa par av skytt och spotter kommer att vaskas fram på lördagen.

/Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

sitter och försöker plugga på övningsPMet här vid lediga stunder..

När det gäller vindförhållandena så var det ungefär det intrycket jag fick av Henrik.

spotter-shooter är ju också ett intressant kapitel, jag har ju anmält mig ensam och ska väl enligt planen bli tilldelad en parhäst. Jag hoppas bara att jag inte kommer att ligga honom i fatet med min lite begränsade erfarenhet av dylikt samarbete. Förhoppningsvis är det en glad skit och vi får lite gemensamt utbyte av helgen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

@MarkusR.

"spotter-shooter är ju också ett intressant kapitel, jag har ju anmält mig ensam och ska väl enligt planen bli tilldelad en parhäst. Jag hoppas bara att jag inte kommer att ligga honom i fatet med min lite begränsade erfarenhet av dylikt samarbete. Förhoppningsvis är det en glad skit och vi får lite gemensamt utbyte av helgen."

Dä ä nästan så att jä kan lôv att dä int blir nön tråki en..

För den som behöver en översättning.

Det är nästan så att jag kan lova att det inte blir någon tråkig "parkamrat"..

Det är ju ändå fredag..:blush:

M.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ni har väl bokat solsken och vindstilla?;)

Nej för fan! Byiga vindar på 3-12m/s som växlar mellan alla fyra väderstrecken är redan beställt ;)

Bössor och utrustning är rätt ointressant-förutsättningarna är mer utslagsgivande :excl:

/Mike

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bössor och utrustning är rätt ointressant-förutsättningarna är mer utslagsgivande :excl:

/Mike

Lätt att säga när man själv har optimerad utrustning....... ;)

Jag förstår dock fullt ut vad du menar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...