Hoppa till innehåll

Kråkuv!


Hipshot

Recommended Posts

jag tycker ni ska vara noga med å köpa lite dyrare lim då,

för jag köpte ett billigt lim te lim pistolen

sen när jag hade uven i vedboden när det blev höst så släppte allt lim,

så nu är jag utan någon pimpade uv.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fick ner en gråkappa i dag. Har varit ut några gånger men lyckats skjuta bom några gånger och det är rätt dåligt med kråkor just nu där jag jagar, så skottchanserna har varit få. Uven stod i dag på backen då jag bytte plats i morse och den nya platsen improviserades lite snabbt och någon stång hann jag inte tillverka innan det var skjutljust.

crow.jpg

Edit:

Har under kvällen monterat på ett par större toffsar samt lite buskiga ögonbryn. Vad tror du Hipshot, är det på rätt spår vad gäller ögonbrynen?

bryn.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Nog är du det! Lurar på om det kan vara läge att ta en brun spritpenna eller något och försöka mörka ned ögonbrynen något?

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hejsan

Uven genomgick i går plastik kirurgi och är nu delvis klädd med fjädrar från orre. Dom är ju mer eller mindre svarta så ett damm av beige sprayfärg har applicerats över ryggen, det blev inte helt bra men bättre än filtremsorna.

Nu undrar jag om det möjligtvis finns någon vänlig själ som har lite fjädrar över att donera mig, har helt slut och jag skulle verkligen behöva lite fjädrar i ljusa färger för att få uven mera naturtrogen.

Ögonen har jag flyttat ut, gjorde en distans av korkar från läskflaskor som sen målades orange och ögonen sattes på dom.

Bilder kommer under dagen om ni vill se.

Ögonbrynen funderar jag på att göra om så dom blir rakare, mera som ett V.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har du ärenden ut i Roslagen så ska jag nog kunna ordna ngt.. tror jag har en påse i frysen med ngr urbröstade fasaner..

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hejsan Hipshot

Tyvärr har jag inga ärenden åt det hållet :-(

Bor i Borlänge så det är ju en bit att åka också tyvärr. Ingen som har några plockade fjädrar, dvs utan

skin osv, det går ju att skicka med posten i så fall.

Så här ser ryggen och halva ena vingen ut på uven nu, längre räckte inte fjädrarna.

rygg.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tycker det ser ut som en potientiell dräpare av rang, gäller väl bara att du lär dej handskas med ett riktigt vapen dvs hagelbössan ;)

Skämt osido, shit vilket jobb du lagt på den!

Du är inte så mycket för halvmesyrer va?

;)B)

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

LOL. tycker det är lite skoj att pyssla bara :o

Ja mera hagelträning har jag lagt som nyårslöfte. Måste få tag på en ny bakkappa till min Benelli Centro bara så jag kan kapa kolven lite, den är ruskigt lång i dag, eller så är det jag som är felskapt :rolleyes:

Baikalen passar mig riktigt bra faktiskt men med halv och full borrning kombinerat med patroner laddade med plastförladdning så skjuter den lite väl tight för en medioker hagelskytt som mig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Och en Centro dessutom.. Du är i min goda bok så det smäller om det <_<

Du vet att det går 4 bulor i bössan utan fusk va?

Måste du ha ny bakkappa efter kolvkap? Ska du kapa så mycket att bakkappan kommer att sticka ut i över och underkant?

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hei, ser dere kler på uv med fjær, er det veldig viktig med hvordan fargen blir på den? Jeg har et par gås i fryseren jeg tenkte jeg skulle bruke til å plukke fjær av, men fargene stemmer vel ikke så bra.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tänkte skaffa en plastuv att använda till en början och ha som grund att bygga på lite framöver...

Vad ska man sattsa på för någon?

Titta lite på dessa...

http://www.jakt.se/lockpipor-bulvaner/bulvaner/uv-40cm.html

http://www.jakt.se/lockpipor-bulvaner/bulvaner/uv.html

Vilken ska man sattsa på? Någon annan model som är bättre?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tänkte skaffa en plastuv att använda till en början och ha som grund att bygga på lite framöver...

Vad ska man sattsa på för någon?

Titta lite på dessa...

http://www.jakt.se/lockpipor-bulvaner/bulvaner/uv-40cm.html

http://www.jakt.se/lockpipor-bulvaner/bulvaner/uv.html

Vilken ska man sattsa på? Någon annan model som är bättre?

Den större tror jag mest på o den blir nog riktigt snygg med lite fjädrar på.

Mvh Garou

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Såg en liten plastuggla i en annons, kanske femton-tjugo centimeter hög. Den utannonserades som fågelskrämma alt. som lockfågel vid kråkjakt. Kan kråkjakten funka med en liten uggla? Skulle ju vara mycket smidigare att få upp den i ett träd, men jag har en svag aning om att det inte intresserar kråkorna lika mycket som en halv-meters berguv... ;)

https://www.karkkainen.com/webapp/wcs/store...p;searchMethod=

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

satte ut min uv för lite vädring o tog en bild från skithusfönstret (därav den dåliga kvaliten)

har varit o rekat ett nytt ställe o ska fixa till det nu i veckan. Skönt o ha ett projekt på g nu när jag blir hemma 6v för handen

mvh garou

post-2194-1234178212_thumb.jpg

post-2194-1234178293_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fingrarna ser ju ut att vara i skapligt rätt läge om du är högerskytt. Kan man tråckla in hagelbössan innanför de där trådarna?

;) funkar fint o lägga den i "vaggan" o hålla med tummen o pekfingret, inga yviga svingar bara så funkar det hyfsat

mvh garou

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

satte ut min uv för lite vädring o tog en bild från skithusfönstret (därav den dåliga kvaliten)

har varit o rekat ett nytt ställe o ska fixa till det nu i veckan. Skönt o ha ett projekt på g nu när jag blir hemma 6v för handen

mvh garou

Fimpat böjsenorna i handen? Hade liknande rigg på tummen efter jag snittat böjsenan för länge sedan. Drog ett gäng gäddor upp till 7 kilo, brände upp halva bandaget på en raket på sista april mm. men trots alla bannor på återbesöken så blev det i det närmaste återställt tillslut.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fimpat böjsenorna i handen? Hade liknande rigg på tummen efter jag snittat böjsenan för länge sedan. Drog ett gäng gäddor upp till 7 kilo, brände upp halva bandaget på en raket på sista april mm. men trots alla bannor på återbesöken så blev det i det närmaste återställt tillslut.

Jupp böjsenan på långfingret helt avsliten o den på ringfingret av till 25% :P

Det finns hopp alltså.. om du fixade allt det där så ska väl lite kråkjakt inte va så farligt, även om frugan tycker det :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jupp böjsenan på långfingret helt avsliten o den på ringfingret av till 25% :P

Det finns hopp alltså.. om du fixade allt det där så ska väl lite kråkjakt inte va så farligt, även om frugan tycker det ^_^

Hehe, då var man ju ung och dum B) Men med lite tur och mycket träning gick det bra. Gissar att du skall räta ut fingrarna typ 10ggr en gång i timmen och lite mer på morgonen. Var skitnoga med det, lite fusk så växer senan och senskidan ihop och då har du kanske 20% eller nåt kvar av rörligheten. Det kan ju vara annorlunda med andra fingrar men så var mitt program. Du känner ju själv vad du kan och inte kan göra och räkna inte med att vara särskilt kaxig efter 6 veckor heller. Det dröjer innan man litar helt på att det verkligen har läkt. Du kommer inte att få belasta nåt speciellt efter 6 veckor utan det tar längre tid. Jag var sjukskriven 16 april-augusti nånting om jag inte missminner mig.

Åter till ämnet:

Ta med frugan som uvuppsättare, cammonätsuppsättare och omladdare. Blir hon för less och grinig under dagen får du väl testa "Enmetersklubben" på grannkanalen http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=22&t=75610 B):(

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu är uven färdigkittad, om jag inte får tag på lite ljusbruna mindre fjädrar till ansiktet.

Lite radar eller nått ska den också behandlas med, ser redan att "öronen" tunnats ut lite.

post-949-1234254786_thumb.jpg post-949-1234254796_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...