Hoppa till innehåll

Laikaägare


Musköt

Recommended Posts

Hejsan! Upptäckte till min fasa att jag hade mailfrågor (om valpar) i den separata, privata, meddelandeboxen, vilket jag inte hade en aning om! Har någon frågor om t ex kommande kullar så hör gärna av er på min mail torkel@milk.se En annan sak som jag gärna vill få synpunkter på är laikaaveln. Vi jobbar just nu med uppdateringen av avelssrategien och är väl visserligen nästan klara, och har även fått in många bra synpunkter, men mer önskas alltid! Väldigt glädjande att vi fått in björnen bättre i avelsarbetet. Till hösten finns officiella avelsredskap för fågel, älg, björn och vildsvin.

Mvh

Torkel, torkel@milk.se

post-1794-1258466953_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas att den jaktliga bredden behålls i aveln, vi har redan älgexperter! :angry:

Bra att även rovvilt finns med i avelsarbetet.

Hoppas även att det i fortsättningen räcker med att mor eller kullsyskon på tiksidan är jaktprovsmreiterad, då avelsbasen inte är allt för stor.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag råkade halka in på den här sidan av en slump, verkade vara mycket att läsa så jag registreade mig.

Jag har ochså en västlaika Jaktdorens Hajk "Putin". Fick köpa den av Stefan Karlsson i höst sedan min västlaikatik Åkes Raisa blivit sjuk under första älgjaktsdan. Hon som tidigare haft hur mycket kondis som helst, ville bara ligga, orkade ingenting. Efter noggrann undersökning hos vet. konstaterades hjärtfel, om hon varit människa hade man satt in en pacemaker men finns bara i USA för hundar än så länge. Det fanns tyvärr ingen bot utan var tvungen att avliva henne. Hade försäkring i Sveland, och när jag tecknade den sas det att det var en livförsäkrig på 10000 kr, men när jag yrkade ersättning så gällde det bara vid vådaskott,vargrivning eller trafikolycka under jakt, så där blev man blåst.post-5025-1265395133_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
hej alla laika ägare. jag e ny här ha en öst u QUINCYGÅRDENS NADJA S23713/2008 e LAINIOÄLVENS AKITA S55375/2005

Hej och Välkommen!

Ser ju ut att vara intressanta linjer. (även om jag inte är någon expert på öst)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej och Välkommen!

Ser ju ut att vara intressanta linjer. (även om jag inte är någon expert på öst)

jo hoppas att det blir nåt, å tidig jakt i bägge hundarna. Har Nadja och danne i jaktlaget så det var inge svårt val.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...

Har ingen Laika men är sugen på en spets. Fördelar nackdelar med Laika kontra jämte? Hade tänkt att jaga, gris, älg, grävling, o Björn. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Var över till jerseyko och hennes familj å hälsa på för en vecka sen.

Och råkade få med mig en väst laika hem :)

post-1171-0-62201900-1414569806_thumb.jp

post-1171-0-78145200-1414569843_thumb.jp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var över till jerseykooch hennes familj å hälsa på för en vecka sen.

Och råkade få med mig en väst laika hem :)

Jävligt lik min "gamla grå"

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...