Hoppa till innehåll

Hur många tävlar i lerduveskytte på forumet


Ken1

Recommended Posts

158 blev mitt slutresultat ganska nöjd ändå. Ovant att starta lågt med kolven vilket gör att timingen blir lite fel :-)

Det positiva är att jag äntligen fått smisk av susanne ;-) iallafall i två av peggarna :-) hon smaskade in en snygg 23a på 4e banan.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sköt Trippel sporting i HJK  lördags  och den här gången fick man börja leta sitt namn nerifrån resultatlistan  :wallbash:  :yucky:   Det var lite väl mkt " split vision "  effekt  för min smak eller iaf vad jag kunde prestera just den dagen.

Min kompis  som jag alltid brukar klå  slog mig med 10 duvor  :sick:   Jag trodde det skulle vara upplagt med skottdubbleer  osv , nu var det  bara tripplar x 16   på  4 stationer . När jag sköt stn 2 så vände jag mig mot 

funktionären efter  första duvan  mao jag hade inte ens sett tornduvan ,och i med det så missade  tappade jag även en inkommande.  Sen var det för mig svårt att tänka bort den i ryggmärgen sittande " ladda 2 skott på bana" 

så jag var därför tom på 3:e skottet   2 gånger , men det kan man inte skylla nån annan än mig själv , däremot fick i det hela självkänslan en rejäl törn ....

 

/ P 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tuff tävling således, glad att jag inte var där, lever gärna kvar i villfarelsen att jag kan skjutas, det hjälper mig att träffa under jakt.

Christian

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Trippelsporting igår och GS- cupfinal idag. Det tar på en gammal gubbe.

Trippeln va otroligt rolig som helt klart kommer att upprepas.

Gs- finalen gick i mitt huvud sådär. Två riktigt utförda stationer drog ner resultatet. Fick ihop 97-120 tycker nog att jag borde kommit över 100, nu va det bara en skytt som gjorde det med 108 träff 10 duvor före 2an.

Det roliga är om jag hade varit AA eller AAA skytt hade jag blivit 2a i klassen nu är jag A skytt och blev 5a istället :-)

Bra skjutet!! Vem vann gs-cup?

Skickat från min GT-I8190N via Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

och vart va du???

Pluggar i Göteborg numera! Så jag hade varken tid eller pengar till detta.... hade varit jäkligt kul dock. Hur många peggar sköt ni?

Skickat från min GT-I8190N via Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Första helgen i oktober går Kristers random i gyttorp. Endast singelduvor som får beskjutna med två skott. Fem kastare kommer att användas. Ett tips bara.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Knappast ett bra resultat men dock ett resultat, sköt en deltävling i Vintercupen i Skåne, Börringe skjutbana hade dukat upp för en fin compact tävling, f457b703a2d275fd13491c973e4501da.jpg

Det var en bana med modesta håll om man inte släppte ut fasanerna med rätt snabba crossers som största svårighetsmoment,

c4bfb39bdfcddd7c9b29f6c8c9cd20a4.jpg

För egen del sköt jag Benelli och det gick inget vidare men jag bygger rutin och antal starter vilket är bra.

Regnet som kom i andra rundan var besvärande på glasögonen och jag måste inse att rutin dikterar att keps skall vara med.

ebe600497b3c1e1708ff51e172ef60e5.jpg

Hittade en kul bild i klubbhuset.

Nåväl nästa tävling är i januari. Christian

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Riktigt kul att se fler och fler som anordnar tävlingar! Det gör sporten gott

Skickat från min GT-I8190N via Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Absolut- det är inte helt illa med antalet starter heller på dessa lokala tävlingar, för tävlingsschema: http://vintercup.svensktskytte.se/inbjudan-2015-2016.pdf,

 

med två tävlingar, där två är kravet för att tävla i finalen på banan i Brösarp så är 23 redan kvalificerade, 19 har en tävling kvar, eller med andra ord på två tävlingar har det redan varit mer än 42 skyttar som varit aktiva.

 

På vårsidan brukar det bli än fler som kommer ut och skjuter. 

 

OM man får lägga personligt tycke och smak på denna fråga så anser jag att Compact banorna gärna hade fått ha fler duvor på lite längre håll, antingen att de kommer in längre utifrån eller att crossers ligger på längre håll men är något långsammare, att skjuta skeet-snabba duvor på 12-15 meter är kul som omväxling.

 

/CHristian 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Absolut- det är inte helt illa med antalet starter heller på dessa lokala tävlingar, för tävlingsschema: http://vintercup.svensktskytte.se/inbjudan-2015-2016.pdf,

med två tävlingar, där två är kravet för att tävla i finalen på banan i Brösarp så är 23 redan kvalificerade, 19 har en tävling kvar, eller med andra ord på två tävlingar har det redan varit mer än 42 skyttar som varit aktiva.

På vårsidan brukar det bli än fler som kommer ut och skjuter.

OM man får lägga personligt tycke och smak på denna fråga så anser jag att Compact banorna gärna hade fått ha fler duvor på lite längre håll, antingen att de kommer in längre utifrån eller att crossers ligger på längre håll men är något långsammare, att skjuta skeet-snabba duvor på 12-15 meter är kul som omväxling.

/CHristian

Kul!

Det där med hållen är svårt. Lite mer uppstyrt i compakt i och med sektorn. Personligen tycker jag att man ska vara försiktig med att dra ut hållen. Lite tveeggat. Kan skrämma bort en del skyttar, tror jag. Ser hellre att compakten hålls relativt enkel. Vi har fitasc och engelsk sporting där vi kan tillfredsställa vårt begär av långa håll! Jag kan också tycka det är kul att skjuta duvor på långa håll, men samtidigt så ställer compakten mer krav på ens teknik vilket är en helt annan tjusning.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...