Hoppa till innehåll

Hur många tävlar i lerduveskytte på forumet


Ken1

Recommended Posts

En av årets sista tävlingar på söndag, ESP i Roslagen.

Kan bli intressant, inte skjutit mycket lerkakor sista tiden då det varit mer fokus på jakten. Känns som vädret kan bli lite avgörande...

någon mer som ska skjuta?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2016-11-03 at 22:29 Upptag71 sa:

Vilar mig i form tills Lucia......ESP i Lindesberg.......

Hoppas på att få inviga ny bössan på den....

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På ‎2016‎-‎11‎-‎03 at 07:10 Knipan sa:

En av årets sista tävlingar på söndag, ESP i Roslagen.

Kan bli intressant, inte skjutit mycket lerkakor sista tiden då det varit mer fokus på jakten. Känns som vädret kan bli lite avgörande...

någon mer som ska skjuta?

Detta blev en kylslagen historia.
Nån minusgrad men blåsigt gjorde att det inte var helt enkelt att hålla värmen och inte stelna till fullständigt...

En överlag mycket trevlig tävling, men egentligen inte allt för svåra duvor, något snäpp över Jägarduvan.
Lyckades trots allt inte skrapa ihop mer än 63/100, vilket var i linje med min målsättning om 60+ men tycker fortfarande jag har ett antal onödiga bommar. Tror det beror på slarv/tappat fokus.

På ‎2016‎-‎11‎-‎03 at 07:43 Ken1 sa:

På söndag blir det GRS för mej. Gotlänsk Ruff Shooting :)

Lät jävligt kul det också.

Hoppas ni hade en bra jakt?

På ‎2016‎-‎11‎-‎03 at 22:29 Upptag71 sa:

Vilar mig i form tills Lucia......ESP i Lindesberg.......

Var sugen på denna också, men julbord hela helgen sabbar planerna fullständigt :angry:

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nån från Dalarna som skjuter trap eller skeet som kan berätta vart man vänder sig för att börja med detta? Jag har sökt på svenska skytteförbundets sida men sökfunktionen fungerade inte. Har googlat hagelskytte och Dalarna flera ggr utan resultat.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Dalarna är stort.

Malung, Leksand, Vansbro, Garpenberg, Avesta, Fagersta har banor. Finns säkert massor med banor förutom dessa.

Var i Dalarna vill du skjuta?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 hours ago lundbergarn sa:

Dalarna är stort.

Malung, Leksand, Vansbro, Garpenberg, Avesta, Fagersta har banor. Finns säkert massor med banor förutom dessa.

Var i Dalarna vill du skjuta?

Det ska finnas en bana utanför Grängesberg sägs det. I närheten av Ludvika, Säfsen, Fredriksberg osv vore gött! Bor en bit utanför Ludvika.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På söndag blir det äntligen lite sporting igen!! 100 duvor engelsk i Lindesberg, start för Mälarcupen. Flera månader sen jag sköt på en lerduva.......har ju inte direkt tränat ihjäl sig.......

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Äntligen fick man lufta byssan lite! Snöväder,strax under nollan, perfekta förutsättningar! En bra tävling, några duvor lite kniviga att se mot snön, varav två st gröna......sköt 78 vilket jag är nöjd med,med tanke på att jag inte skjutit på en lerduva sen september. 

 

 

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
23 hours ago Knipan sa:

Trevligt!

Du får göra detsamma, brukar gå runt i grå Musto-väst.

Absolut! Kännetecken: Kort,rund och trind,skallen oftast prydd med röd Perazzikeps!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago Upptag71 sa:

Tack! Är väldigt nöjd med resultatet, men som vanligt missnöjd med en del fatala misstag........

Sorry att jag missade dig :(

kopplade först på slutet. Ska bättra mig.

 

Själv är jag nöjd med totalen, men sur som fan, på sista stationen jag sköt. Tappade 5 av 8:a, vilket jag inte borde gjort :angry: men helt ett resultat av att detta sitter lika mycket i skallen. Hade en plan som inte fungerade och då kom jag av mig helt...

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det var ju några luriga duvor, sen lite kallt och ruggigt,,,,,,,,inte helt lätt att hålla koncentrationen på topp hela tiden heller.

Hade problem med tealen på första varvet, bommade alla.........la om taktik till andra varvet och fick 2 av3, det är jag nästan mest nöjd med.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2017-02-06 at 14:04 Upptag71 sa:

Det var ju några luriga duvor, sen lite kallt och ruggigt,,,,,,,,inte helt lätt att hålla koncentrationen på topp hela tiden heller.

Hade problem med tealen på första varvet, bommade alla.........la om taktik till andra varvet och fick 2 av3, det är jag nästan mest nöjd med.

Instämmer i att det var knepigt att hålla fokus. 

Riktigt nöjd att jag fick 5/6 totalt av tealen :blush: men så har jag roat mig med att skjuta mycket på drop under hösten. 

Mest förbannad över att jag tappade 5/8 av den frångående heldubblén på andra varvet, får igentligen inte hända...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt för drop, men ibland är man så illa tvungen........måste träna mer på det. Inte tränat sen sept. förutom Lucia i Gyttorp/Lindesberg.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

9 minutes ago Upptag71 sa:

Jag har svårt för drop, men ibland är man så illa tvungen........måste träna mer på det. Inte tränat sen sept. förutom Lucia i Gyttorp/Lindesberg.

Träna??? :rolleyes:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 minutes ago Ken1 sa:

Träna??? :rolleyes:

:P Tyvärr måste vi utan medfödd talang hålla igång skyttet emellanåt......:D

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 minutes ago Upptag71 sa:

:P Tyvärr måste vi utan medfödd talang hålla igång skyttet emellanåt......:D

Haha träna bör man göra oavsett. Känner bara inte för att frysa röven av mej på en bana just nu. Fast med en oskjuten bössa i skåpet ska jag inte sticka under stolen med att det börjar dra lite :P

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Ken1 sa:

Haha träna bör man göra oavsett. Känner bara inte för att frysa röven av mej på en bana just nu. Fast med en oskjuten bössa i skåpet ska jag inte sticka under stolen med att det börjar dra lite :P

Äter du upp alla fula grisar du skjuter lär du inte frysa :D

/P

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Eftersom en annan behöver träna, så spenderades gårdagen på skjutbanan med några kamrater.

Riktigt kul att skjuta och dessutom kunna träna på duvor jag haft problem med, när dagen var slut upptäckte jag att det gått lite över 200 plugg :wub:

Testade Rios 28 grammare, eftersom det var de enda 28:orna jag fick tag på för tillfället. Vet att det inte är nödvändigt, men vill gärna skjuta det på tävlingar... Tycker inte jag sköt bättre/sämre med dessa än White Gold som jag brukar skjuta.

Har en jävla blandning av plugg just nu och inser att det vore bättre att hålla mig till en sort, men lätt att bli dumsnål :wacko: och då inte göra ett större köp på en gång. Men borde i alla fall planera in en dag och testa träffbilder och se vad som funkar i bössan. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...