Hoppa till innehåll

Toppjakt 2006/2007


Dorro

Recommended Posts

( kongratul)jag hoppas du får filmen idag  ,  du får du lite fågel där me angler har sett den !

Jepp ska bli hur spännande som hellst att se!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 374
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • jimbolo

    41

  • Dorro

    21

  • Kongratul

    19

  • maddog

    17

Top Posters In This Topic

Posted Images

( kongratul)jag hoppas du får filmen idag  ,  du får du lite fågel där me   .    angler har sett den !

jag är helt eggad nu håller på att packa  för att åka iväg igen o ligga i tält jag kommer att prova ett nytt ställe  jag återkommer  med en rapport , med såg att det skulle bli kallt inatt 25-30 grader på vissa ställen !!

skitjakt på er inkl mig  ;D ;D ;D ;D ;D ;D 

PACCO! glöm inte kameran och fota mycket!  ;):D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Pacco: Lycka till! Skall också prova ett helt nytt ställe imorgon så jag håller precis på att gå igenom kartor och flygbilder för att kunna lägga upp lämplig rutt á 15-20 km.

Blev inspirerad av dina bilder och hade först en tanke på att åka ut med Moskoselkåtan och bo ute på marken men eftersom det verkar bli rätt så kalllt så får det bli dagsturer istället.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

tackar tackar ! jag ska ta me mig kameran + att jag kommer att filma lite om det går bra ,hoppas att det inte blir så kallt att dem gräver ner sig !!

Så här bled det en gång jag åkte åkte och åkte och det ploppade upp en tjäder ca 3 meter från mig och jag tordes bara ta fram kameran !

Dorro)  l skitjakt på den nya område vi får rapportera sen !! ;D ;D ;D ;D  funkar swarren förrsten !!

glöm inte kameran !!!!!!!!!!

post-1220-1169213166_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

som sagt glöm inte kameran!!!!! än gång smög jag mig på två tjäder tuppar + en höna jag hade mig med en system  kamera .jag  tittade genom siktet på tupparna på ca 140m och funderade vilken jag skulle plocka  :D men då jäklar så  fick en hönan solen på sig och hon var grann ,så jag tog fram kameran istället och hade för lite zoom ,jag ålade mig på ca 50 m med kameran tryckt mot pannanoch  hönan sträckte halsen och jag var beredd med kameran o klick fick en bild just när den flög , när jag framkallade mina  bilder och fick se bilden och visade för fackmannen så sa han att jag skulle skicka den till svenskjakt jaktjournalen jaktmarker o fiskevatten mm och det gjorde en morgon blev jag väckt av att tidningar hörde av sig till mig och hönan gick iväg till högst bjudan och blev omslagen på svenskjakt 98 nov  och tack vare det är  jag idag yrkesfotograf !

Så va lite iskallt det kan löna sig  !! mkt pengar ligger  i naturen !!  skitjakt på er i helgen ,lycka till me kameran !!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jäklar vilken bild Pacco, känner igen den.

Yrkesfotograf...hmm det vill jag också bli....... avis  :'(  :)

Kör hårt på de "nya" markerna och skitjakt på dig  ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

tidigare sålde jag bilder till jakttidningar och fiske och fotade  för kommunerna till turist brochyrer mm  idag kör jag bara  action extremesport tex klättring , kiting ,mtb ,skotermm mmextreme sportkläder ,+ pressfotograf rent frilansare det är bäst för mig och jobbar som jag vill annars är man mkt upptyrd !!

nackdelen är att man håller på med jakten fiske klättring på sin fritid och blandar man in jobbet i det så tappar man det fina ( att få va ledig och njuta av jakten tex ) så när jag åker iväg så stänger jag av mobilen så att man är bara med kompisar och inget jobb inblandad  eller själv !! i mitt fall hade jag tagit mig kameran på helgerna så slutar man inte att jobba !!

Man får den här känslan: ::) ::) ::) du ser tex en fågel och tänker ska jag skjuta eller ta en bild  :D många tror att om jag får ett fin bild så skjuter man  sen ,men så är det inte har man fått en bild då har man fått sitt ,då är jag nöjd! (talar för mig själv )!

Men i helgen ska jag ta med mig den rätta utrustning o hoppas på en fin bild och hoppas att det är värt att åka med tung packning!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vad har du för kamerautrusting med dig när du jagar normalt och vad ska du ha med dig nu?

När jag njuta så har jag med mig en nikon coolpix 5200 har ED optik samma som proffsoptik, när jag tar med ryggan då blir det Nikon D2X+D200  Nikon optik 70-200ed/2,8 vr 300ed/2,8

vr 10,5/2,8 ed  17-35/2,8ed + blixtar 2st sb-800 inga  stativer!! så det blir en jäkla packning !!  Men jag lovar bara för man har ett proffsutrustning så blir det inte fina bilder automatisk man måste ta fram grejerna när det gäller mm ibland har jag haft såna läge typ 1 på 100000 men har inte orkat ta fram skiten ,och med ett lågsocker nivå + smalseende sikta jag mig direkt till tältet för att  få i mig nåt att äta ! (ÄNDÅ HAR SÄKERT KÄKAT NÅGRA ENERGI CHOKLAD MM INNAN) så det är inte lätt allla gånger :'( :'( :'( :'( :'(

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo det var en del det :) Själv så brukar jag ha med med min Canon med standard objektiv och ett extra tele. Men när du ska ut i skogen, tar du med dig back-upen, vidvinklarna och blixtarna också?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo det var en del det :) Själv så brukar jag ha med med min Canon med standard objektiv och ett extra tele. Men när du ska ut i skogen, tar du med dig back-upen, vidvinklarna och blixtarna också?
a

visst blixt gör allt för det mesta bara man behärskar det ,men tyvärr är det svåraste man ger in på fotografering  men det är klockrent!

här du två bilder utan behandling en med blixt och den andra med utan ,det gäller att lura kameran det här tagen med lillkameran på natt läge med blixt

post-1220-1169221796_thumb.jpg

post-51-1169221796_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest rödingfiskarn

Tänkte berätta nåt kul som hände idag: Hittade åt en tupp som satt långt in i hög tallskog i topp. Smög in på lagom håll och fick en lämplig lucka. Sköt, innan tuppen nått backen sitter en ny tupp på exakt samma plats på samma kvist med den fallande fågelns dun yrande omkring sig! Såg väldigt lustigt ut! De båda låg i princip i samma grop under samma träd.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

a

visst blixt gör allt för det mesta bara man behärskar det ,men tyvärr är det svåraste man ger in på fotografering  men det är klockrent!

här du två bilder utan behandling en med blixt och den andra med utan ,det gäller att lura kameran det här tagen med lillkameran på natt läge med blixt

Japp, det där med blixt är rätt svårt har jag märkt :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Äntligen hemma efter en kall helg den min vän ,som håller på att läsa till j-examen. 2 tuppar till mig och en till honom .vår helg har varit händelserik  2 örnar + en vargriven ren + länstyrelsen tillsynsman  .

fler bilder kommer på ren + länsvakten på skoter + 2 örnar som spökade runt!

Äntligen fick vi jaga på riktiga marker där dem toppar  4 fåglar såg vi totalt + orrar men koncentrerade oss på gammtuppen  vilket resultarade till lite film + bilder och det kommer aldelles strax!

hoppas att det gick bra för är me !

post-1220-1169417647_thumb.jpg

post-51-1169417647_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

tja kongratul !  kul att du tyckte filmen va bra  ,den  har ett annat smak !!  ;D  ,hur gick det i helgen fick du komma loss från jobbet ?

att man blir eggad  på hösten igen !

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

tja kongratul !  kul att du tyckte filmen va bra  ,den  har ett annat smak !!  ;D  ,hur gick det i helgen fick du komma loss från jobbet ?

att man blir eggad  på hösten igen !

I helgen vart det ingen jakt  :(

Funderar på att dra ner nästa helg och jaga istället! Jepp blir kul att jaga in träskällaren till hösten :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

mark ägaren hade berättat för grannen i byn  att vi hade  hittat en ren som hade blivit slagen av en varg ,och j klar dagen efter var  länstyrelsen där och frågade om vi hade sett nån slagen ren !! Och gissa om markägaren blev förbannad på killen från l-styrelsen !!

post-1220-1169419186_thumb.jpg

post-51-1169419186_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...