Hoppa till innehåll

vad tycker ni om vargen??


storviltsjägaren

Recommended Posts

hej jag fick höra i dag att det var en i granlaget som hadde blivit av med sin drever

vad tycker ni att man ska göra med den?? :-[ :-[ :-[

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 135
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • amakulu

    10

  • Roggman66

    10

  • storviltsjägaren

    10

  • Pertan

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hade det varit en förvildad hund så hade den avlivats.

Det får gärna finnas varg, men problemdjuren bör man få åtgärda, då lär sig också vargen att doften av människa är farlig och lämnar området, det tjänar alla på i längden, som det är idag så luktar det bara mat om oss.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hade det varit en förvildad hund så hade den avlivats.

Det får gärna finnas varg, men problemdjuren bör man få åtgärda, då lär sig också vargen att doften av människa är farlig och lämnar området, det tjänar alla på i längden, som det är idag så luktar det bara mat om oss.

det ända stället det kan få finnas varg för mej det är på djurparkerna för där jör dom ingen skada

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

hej jag fick höra i dag att det var en i granlaget som hadde blivit av med sin drever

vad tycker ni att man ska göra med den?? :-[ :-[ :-[

[/quot

Söka efter den?Köpa ny?Anmäla den stulen/försvunnen?Vänta på att den kommer hem? Sorry...som man frågar får man svar...å ja kunde inte låta bli....

Tycker egentligen att de flesta vargdiskussioner inte inte leder nånvart...men..ja, kör på...men sköt diskussionen snyggt...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vargen är inte något problem för oss här kring Haparanda. Vi hade dock en varg i december 2002 som rev ett får i Vojakkala, 8 km norr om Haparanda. Om den vargen drog vidare söderut eller vart den försvann vet jag inte...

Min personliga åsikt är att man bör införa jakt på varg i god tid och vad god tid är kan endast drabbade avgöra. Självklart ska man inom det lokala/regionala planet ta besluten när problem med varg uppstår.

Vissa partier vill utveckla metoder för att minska vargangreppen på jakthundar, till exempel "vargrena" hundar, jakt utan frigående hund, och speciella jaktregler i rovdjurstäta områden men dessa partier får inte mina sympatier...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om vargen tycker jag inte när den blir alltför närgången och oskygg. Om vargen tycker jag inte när den tar någons hund eller andra tamdjur.Vargen tycker jag om  när vi får försvara våra kära vänner mot deras angrepp. Det måste bli jakt på dessa, likväl som på björn och lo.Vi har idag inga problem här nere,men vem vet hur det ser ut om 10 år med alla vargmupparna vi har här i Sverige

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ytterligare en vargtråd...*suck*...jaja...bara det inte blir "robsoft-style" (10 sidor gräl och sen låsning av tråd) på denna vargtråd :-

/Fredde

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

bort med skiten!!!!!!! snarast >:(

samme

håller med dej ja samme  ( nol vision i sverige)) :) :) :) :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vargen är inte något problem för oss här kring Haparanda. Vi hade dock en varg i december 2002 som rev ett får i Vojakkala, 8 km norr om Haparanda. Om den vargen drog vidare söderut eller vart den försvann vet jag inte...

Min personliga åsikt är att man bör införa jakt på varg i god tid och vad god tid är kan endast drabbade avgöra. Självklart ska man inom det lokala/regionala planet ta besluten när problem med varg uppstår.

Vissa partier vill utveckla metoder för att minska vargangreppen på jakthundar, till exempel "vargrena" hundar, jakt utan frigående hund, och speciella jaktregler i rovdjurstäta områden men dessa partier får inte mina sympatier...

okej men jag vill inte ha nån varg här nere

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om vargen tycker jag inte när den blir alltför närgången och oskygg. Om vargen tycker jag inte när den tar någons hund eller andra tamdjur.Vargen tycker jag om  när vi får försvara våra kära vänner mot deras angrepp. Det måste bli jakt på dessa, likväl som på björn och lo.Vi har idag inga problem här nere,men vem vet hur det ser ut om 10 år med alla vargmupparna vi har här i Sverige

japp det vet man inte men man hoppas ju på att man kommer att få jaga rov djuren snart

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

okej men jag vill inte ha nån varg här nere

Kanske ska klargöra, vill inte heller ha varg...varken nere eller uppe. Nu finns den och "utrotad" kommer den inte att bli för det har våra kära politiker mfl bestämt, kosta vad det kosta vill...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ok, jag tycker som amakulu. En varg som inte gör någon skada är ett jätte fint djur.

Ett djur som passar in och ska finnas i våran fauna. Men nu är det ju tyvärr inte så.

Vargar gör skada på både tam-boskap och hundar.

Vi bor för trångt för att hussera varg. Ryssland och nord-Norge kan ta över helt!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag säger som så....Kom vargen hit för egen maskin (vilket jag inte tror) så får den också klara sig själv på den DNA-bas den har. Våra rådjur har klarat sig på liten bas likaså rådjuren på Åland och vitsvanshjortarna i Finland.

Jag har sagt det förr och säger det igen.....Lägg dessa 30 miljoner på Myskoxarna i stäälet och låt vargen klara sig själv med den inaveln som är/blir.

Min åsikt!

MVH Roggman66

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte vi har rätt att utrota en naturlig art från vårat land bara för att vi kan, har vapen och större hjärna. Vargen tycker jag ska finnas, men det ska få vara jakt på den på samma sätt som på björnen. Då får den tillbaka den skygghet den hade en gång i tiden då vi jagade varg. Och via jakt kan man ju också fördela den till de platser den gör minst skada på våra tamdjur.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ytterligare en vargtråd...*suck*...jaja...bara det inte blir "robsoft-style" (10 sidor gräl och sen låsning av tråd) på denna vargtråd :-

/Fredde

Här kanske vi får säga vår egen mening utan att någon låser tråden med någon sista kass floskel.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Här kanske vi får säga vår egen mening utan att någon låser tråden med någon sista kass floskel.

Förhoppningsvis....Faktum är dock att för eller senare spårar såna här trådar ur...lyckligtvis är Jaktsidan relativt förskonad mot gräl och smutskastning av andra forummedlemmar...som tur är!....åsså har vi bättre och mer jordnära moderatorer (näää, inte fjäsk ;))...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Förhoppningsvis....Faktum är dock att för eller senare spårar såna här trådar ur...lyckligtvis är Jaktsidan relativt förskonad mot gräl och smutskastning av andra forummedlemmar...som tur är!....åsså har vi bättre och mer jordnära moderatorer (näää, inte fjäsk ;))...

Dagens sanning!

Var ner til Kålmården för några år sen och hälsade på inne i varghägnet, lite speciell känsla när ledarvargen satte tänderna i hakan och checkade läget, skötaren trodde han gjorde så för att jag var längst och gick först in, många hade lite blödiga hjärtan för den gamla ledaren som nu mera var hackkyckling, men med klara regler så fick ingen hälsa på honom först för då stryker han nog med, det var verkligen noga med hur man tog kontakt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

vad är det för fel nu då?

Absolut inget än så länge,men vis av erfarenhet tror jag inte man kan fresta människors tålamod hur länge som helst.

Jag loggade ut från grannforumet pga.detta. Vill bara inte att samma sak skall hända igen.

Inget illa ment :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...