Hoppa till innehåll

Hårdrock och hårda gitarrer!


Guest rödingfiskarn

Recommended Posts

Yngwie kan det här med musik faktiskt.Jag har aldrig varit nåt stort fan av gitarrsolon men han kan faktiskt få det att låta helt underbart ibland.Att det sedan kan bli lite för mkt ibland..ja det får man väl acceptera.

När det gäller Nevermore så är jag mer imponerad av sången än gitarrspelandet...han har en jäkla skönt röst....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

tjabba. har musik som största intresse (efter jakt och öl)

jag spelar gitar, både akustisk och el.

lyssnar till alla möjliga toner. allt från cornelis vreeswijk till creedence.

men det är nog 80-talet jag fastnat för mest av allt. metallica är ju favoriterna. speciellt ride the lightning och dom tidiga, lite trashiga låtarna.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest sickboy75

"metallica är ju favoriterna. speciellt ride the lightning och dom tidiga, lite trashiga låtarna"

Håller med, helt otroligt bra dom tidiga plattorna.

Sedan klippte dom håret och stämde napster, annat ljud i skällan nu...tyvärr :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jo.lite besviken blev man med tanke på napster, drastiskt stilbyte, men jag tycker att ett band som hängt med så länge borde få förändras/utvecklas. jag är en av få som tyckte st anger va bra.

därav inte sagt att dom ändrat sound flertalet ggr.

R.I.P cliff burton, 1962 - 1986

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ohhhh fyyy faaan vad jag bommar alla trevliga trådar!!!

Själv lirar jag trummor och mina (troligtvis) största influenser är dessa

Vill nog påstå att två av dom goaste skivor släppta på sistone ändå är Tobias Sammet's Avantasia - Scarecrow och Nigthwish - Dark Passion Play vilka visar hur intelligens och heavy metal är en fusion som heter duga.

Mvh. Robban som ofta saknar musikerlivet

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest sickboy75
jo.lite besviken blev man med tanke på napster, drastiskt stilbyte, men jag tycker att ett band som hängt med så länge borde få förändras/utvecklas. jag är en av få som tyckte st anger va bra.

därav inte sagt att dom ändrat sound flertalet ggr.

R.I.P cliff burton, 1962 - 1986

Ok Ox'n!

Du verkar vara en trevlig kille fast du gillade ST Anger :P

Självklart ska ett band få utvecklas och "vidga sina musikaliska vyer"

Men steget från "Kill e'm All" (eller någon av dom tidigare skivorna) till "ST Anger", är ju lite som om MC Donalds skulle börja sälja Dennis hotdogs! B)

när dom släppte "Garage INC" så började jag ana ugglor i mossen...

kommer alltid att lyssna på Metallica's tidiga alster...(Gillade faktiskt stora delar av Loaded och en el två låtar i Re loaded oxå;))

Men jag tror nog inte att dom (enligt mig iaf) ens kommer att komma i närheten av något som dom hade i starten av sin karriär.

Slutledning: Metallica: Stämma napster, klippa håret, bete sig som primadommor o sparka bandmedlemmar till höger och vänster inte bra "Cred mässigt" men uppenbarligen ekonomiskt.

Slutledning två: Heta Lemmy, spela i ett band som Motorhead, turnera 364 dgr per år, inte alls tjäna så mycket pengar, men att för all framtid bli ihåg kommen som en Legend.

B)

PS: Cliff Burton var bäst! punkt

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Som troligen äldst i denna tråd, med Judas Priest o Maiden som uppfostran,

så hittade jag denna gitarist på You Tube.

Skön lirare och melodiös

Tyvärr slutade han från bandet som jag skall försöka promota hit till norrbotten

nämligen Sonata Arctica

Sorry boys men trashig metal står inte högt i kurs, men det har väl med åldern att göra

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Som troligen äldst i denna tråd, med Judas Priest o Maiden som uppfostran,

så hittade jag denna gitarist på You Tube.

Skön lirare och melodiös

Tyvärr slutade han från bandet som jag skall försöka promota hit till norrbotten

nämligen Sonata Arctica

Sorry boys men trashig metal står inte högt i kurs, men det har väl med åldern att göra

Samma här är uppfostrad med Maiden och Priest började höra på dom 1983 då man var 13 år. Så jag är en gammal Hårdrockare men kan även höra på Thrash, Black metal.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Äh, jag söker bara inte upp den typen av metal när jag vill höra nått.

Tycker bäst om hårt och rått men melodiöst. Amorphis hade en bra låt som jag gillade, Brother Moon.

Metallica har en del bra låtar bl a. Idag så lyssnar jag på både gammalt o nytt allt från Alice Cooper till Nightwish

Ett skönt riff kan göra hela låten :blink:

Spelade både trummor och gitarr på 80 talet men fick ge upp pga ekonomin.

Drömmer om mina trummor på nätterna ibland :huh:

Kommer ihåg än hur vi öste en cover på Diamonds and Rust (JP)och Hair of the dog(Nazareth)

Jaaa det var goda tider det!!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vill nog påstå att två av dom goaste skivor släppta på sistone ändå är Tobias Sammet's Avantasia - Scarecrow och Nigthwish - Dark Passion Play vilka visar hur intelligens och heavy metal är en fusion som heter duga.

Mvh. Robban som ofta saknar musikerlivet

OOOOOOOH JA!.....definitift de två bästa skivorna på länge!!

Avantasia går varm i bilen och Nightwish har man nästan lyssnat sönder (skivan alltså) ;)

Det absolut coolaste med Avantasia är ju att Tobias Sammet har lyckats få med sig riktiga A-kändisar inom metall världen....jamenar Michael Kiske, Kai Hansen m.fl.....Just att Kiske tackade ja är ju det mest fantastiska....han ville ju inte ta i "metall genren" med tång och ändå tackar han ja till detta!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest sickboy75
OOOOOOOH JA!.....definitift de två bästa skivorna på länge!!

Avantasia går varm i bilen och Nightwish har man nästan lyssnat sönder (skivan alltså) ;)

Det absolut coolaste med Avantasia är ju att Tobias Sammet har lyckats få med sig riktiga A-kändisar inom metall världen....jamenar Michael Kiske, Kai Hansen m.fl.....Just att Kiske tackade ja är ju det mest fantastiska....han ville ju inte ta i "metall genren" med tång och ändå tackar han ja till detta!

Trodde Nightwish skulle suga duktigt, utan Tanja!

Men jag blev glatt överaskad... duktig tjej, o härlig röst!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest sickboy75
Samma här är uppfostrad med Maiden och Priest började höra på dom 1983 då man var 13 år. Så jag är en gammal Hårdrockare men kan även höra på Thrash, Black metal.

Såg just "Ace of spades" Foffe.

Sablarns vikket härligt band det är!

Kul när "filthy animal" visar sin "Calsium depot", i nacken ;) ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Detta är nostalgi kolla in Philty

Headgirl (Motörhead/Girlschool)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest sickboy75
Detta är nostalgi kolla in Philty

Headgirl (Motörhead/Girlschool)

haha...kul o se!, Phil har inte riktigt koll på vad han ska göra av händerna :)

underbart!

//Kent

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...