Hoppa till innehåll

Hårdrock och hårda gitarrer!


Guest rödingfiskarn

Recommended Posts

  • 1 month later...

Lemmy levde rocklivet till fullo.  :yes: Respekt att han höll så länge som han gjorde.  

Jo det gjorde. Han sa visst fuck it i had god run innan han dog. Men det var den vidriga cancern som tog hans liv , vancer i hjärnan och nacken.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Någon mer som var på Ullevi och hejade fram di gamle Maiden nu i fredags?

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

21 hours ago Kristin sa:

Japp! Bra show men jävligt skumt ljud.

Svensk arenarock suger fatalt tyvärr... Jag har varit på Wembley och liknande ställen internationellt och det har alltid varit skitbra ljud, men i Sverige är det alltid bedrövligt ljud om man inte är längst fram - Globen inkluderat! - och jag har sedan länge lagt ner konserter på hemmaplan... Var på Heaven & Hell (Black Sabbath med Dio och Vinnie Appice) i Köpenhamn innan Dio hastigt avled och det var samma visa där ljudmässigt - det sög, men det var en mindre lokal som nog egentligen inte var tänkt för ljudvolymer av den typen, men dit går jag aldrig igen. 

Skall på King Crimson i Köpenhamn i september och j-lar om den lokalen har kass ljud för de herrarna (läs; gubbarna ;) ) har striktare krav på ljudkvaliteten än t ex Dream Theater och Pink Floyd, men svensk arenarock utsätter jag mig inte för en gång till. Iron Maiden var det sista bandet jag såg på Ullevi och det var så man nästan grät... <_<

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ljudet var egentligen OK för att vara en utomhusarena men sången klipptes av ibland, som om ljudet blåste bort eller nåt i den stilen. Det instrumentala hördes bra, i alla fall där jag satt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...