Publicerat December 12, 200718 yr Jag heter Jerry och är 52 år gammal och bor i Trelleborg och är gift med Lena och har 5 barn med en och samma fru bara det är en bedrift. Jag har jagat sen början på 80 talet och är en allätare när det gäller jakt. Tre av mina barn är mycket intreserade av jakt och min son jagar lika mycket som jag, två av flickorna är oxo dom väldigt roade av jakt. Min fru har jägarexamen vilket är kanon när man behöver extra vapen. Jag har själv en jakt i Småland som jag jagat på sen 84 och sen har jag lite jakter här runt södra skåne. Jag har två styck Wachtelblandningar som funkar kanon men den senaste veckan så har dom gått iväg med älg och då har dom varit borta en timme men på övrigt vilt går det bra. Mitt alias kommer från min hund som heter vanja och är född 050505. Jag har hand om drevjakten ihop med en Dansk vän på ett gods och tycker det är trevligt men det kräver mycket tid så man har börjat snegla på att gå ner i varv och försöka hinna med sina egna jakter som man går och betalar. Det är bara så att idag släpper man inga jakter för det är inte lätt att hitta nya när man bor så nära öresunsbron. Så på den vägen är det, kan nämna att jag åker och jagar i Polen i fyra dagar den 14/12 alltså på fredag så får vi se vad det barkar. Mvh Jerry.
Publicerat December 12, 200718 yr Hej Jerry du har varit här ett tag, men ditt nickname får du nog förklara, 05 kan det vara kidsen? 0 borta och 5 hemma ;D
Publicerat December 12, 200718 yr Författare Hej pertan jag har lagt till det i min presentation om mitt alias.
Publicerat December 12, 200718 yr Kul att ha dig här Jerry, du verkar ha god erfarenhet och en bra inställning generellt även om jag är säker på att du mognar ifrån Blaser en dag. I helgen räknar jag med att hjälpa dig med att decimera det skånska klövbeståndet
Publicerat December 12, 200718 yr ;D välkommen på sej!.. hoppas du kommer att trivas hos oss!.. MVh ThomasMamre!.
Publicerat December 12, 200718 yr Författare MJK var i skåne skall vi hissa varningsflagg ;D Mvh vanja05
Publicerat December 12, 200718 yr Jag skall hålla mig på rätt sida av landsvägen tror jag, det blir en dag på en större gård mellan Landskrona och Helsingborg och en dag bortåt Tommelilla tror jag (inte helt säker på den geografin ännu) Men även där en större gård med kron, dov, svin och småvilt. På den första gården har jag jagat i flera år då jag var ingift och boendes där under 4 år, den andra är därimot en ny bekantskap. MVH
Publicerat December 12, 200718 yr Författare Du är jätte välkommen till Skåne och jag hoppas att du får en oförglömlig helg. Mvh Jerry.
Publicerat December 12, 200718 yr Har jag drömt att du hade wachtel/spaniel-blandningar ??? Har för mig att det stod någonstans, men kan inte hitta det nu. ??? /Må
Publicerat December 12, 200718 yr Författare Jo det stämmer två styck helsyskon jag en sonen en och det är tikar båda. Men det gör jag alldrig om köper två systrar från samma kull,hundarna är jätte snälla mot alla mäniskor men inte mot varandra kan inte bestämma sig för vem skall vara boss. Mvh Jerry.
Publicerat December 12, 200718 yr Ok, Har du några bilder på dem? Intressant blandning tycker jag för framtiden... /Må
Publicerat December 12, 200718 yr Välkommen Var i Småland jagar du. Lite nyfiken, smålänning som man är.
Publicerat December 12, 200718 yr Författare Jag jagar i Ryssby ca två mil från Alvesta, har börjat bli riktigt gott om vildsvin så det har blivet en ny tändning när man kör med hundarna innan visste man att det var rådjur som var på benen men nu kan det även vara svin. Mvh jerry.
Publicerat December 12, 200718 yr Jag jagar i Ryssby ca två mil från Alvesta Där ser man inte långt från mina trakter Lagan/Vittaryd. Visste att det var gått om gris i Alvesta men inte i Ryssby! Enda jag hört är en påkörd gris vid Ottersnäs på Vislandavägen. mvh
Publicerat December 12, 200718 yr Författare Lagan va, där har jag sålt en del Swarovski till några gubbar. Undrar om inte en några kompisar till mej har en kusin där som den ena kusinen jagar älg hos fan om inte han oxo heter Mats är dock lite osäker för där finns väl mer en ett hus i lagan. Mvh jerry.
Publicerat December 12, 200718 yr för där finns väl mer en ett hus i lagan Jo det bor väl ett hundra personer i Lagan sjäv bor man mellan Lagan och Vittaryd. Visst känner man en del som jagar runtomkring! mvh