Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem är Franken?

Featured Replies

Publicerat

Hej jag heter Adam Frank bor i burträsk.

Jag har två hundar en Östlaika och en Labbeblandning. Köpte laikan för att jaga älg men efter lite strul med förra jaktlaget så har jag bestämt att han ska få bli den allround hund han är, måste nog inflika att med mitt långa och erfarna liv 24 år så är laika rasen hitills den trevligaste hundrasen jag gått till skogs med fin kontakt och bra skärpa roligt med lite skryt alltid nån som stör sig =).

Labben använder jag mest till att jaga korv och köttbullar nä men allvarligt hon används som apportör vid duvjakt och sjöfågeljakten och även ibland för att skrämma bort skogsfågel när man är ute och "tomgår".

Annars på vinter blir det mycke toppfågeljakt men jag vallar väll mest runt pinnfåglarna å skjuter skrämselskott men ibland så trillar det dit nån.

Eftersom jag lyckats skaffa mig en tjej som har största delen av sin släkt nere i skåne så har jag fått turen att följa hennes släktingar på allt från harjakt till grisjakt

inte illa!

Nu jagar jag ju mest runt burträsktrakterna men även inlandet/hemlandet malå där jag jagat älg i höst typ sveriges glesaste älgstam! men desto större utmaning =) finns desto bättre med fågel

Jaja då har ni Franken i ett nötskal !

Publicerat

tjena saddam! ;D välkommen hit och kul nu lyser jag bara efter stööken och lite bilder från jakten,, ;)

älg jakt är tråkigt och jag tror nog allt att jag fångat dig på en grytbild oxå sen några år tillbax ;)

post-1234-1197586078_thumb.jpg

Publicerat

Välkommen då Franken : ) vad har laikan jagat hittils?

Publicerat

Tjena Frank! Kul att du hittar hit också, det verkar gå som en våg nu denna sida! Kul sätt att hålla kontakten, slipper man ringa tio samtal efter varje jakt. Kommer du på nån mårdjakt i vinter då?

Publicerat
  • Författare

Haha Fan erkki vars har du grävt upp den där bilden burträsks fulaste mössa iaf.

Ja vad laikan har jagat han skäller ju älg när han får tag i dom annars har han väll varit med på några mårdjakter och lite kontakt med grävling men inte lyckats komma på nån "på riktigt" utan det har varit vid grytjakter å fällfångst som de e provat men det blir typ streck för ögonen när det blir kontakt, sen har jag haft några fina ståndskall på tjäder men inte skjutit men efter den här hösten smäller det om jag får läge.

Ja Kokko det är bara ringa så hänger jag på har bara varit efter en mård i år spåra en hel dag men han aldrig ikapp

Föressten hur får man in bilder mina bilder är förstora det går inte lägga in dom kan man förminska dom på nått sätt ?

Publicerat

Föressten hur får man in bilder mina bilder är förstora det går inte lägga in dom kan man förminska dom på nått sätt ?

Tja gamm galten, trevligt att du gjorde en sida här med snart hela gamla goda gänget här.

Jag fixade ett program som heter IrfanView för att förminska bilderna utan att de ska bli fyra pixlar kvar, det finns på download.com

var det det här om bilderna du ringde igår om då jag tog en extrem power nap före jobbet.

Iaf välkommen hit Franken.

post-1808-1197606261_thumb.jpg

Publicerat

;D Burträsk känns igen!..  ;D ;D ;D ere inte där jägarpilen stannar till Arvidsjaur???......

välkommen till forumet ska du iaf vara!. hoppas du kommer trivas!..

Mvh ThomasMamre!..

Publicerat

Hej & välkommen hit!

:D

Publicerat

Hej och välkommen hit!

Publicerat

Välkommen ska du vara  ;D

Publicerat

Välkommen! :)

Publicerat

Välkommen!  ;D

Mvh

Publicerat

Välkommen Franken så du håller på att spre ut dina gener i Skåne, jag har en dotter som flytta till Lycksele och har gort det omvänt där så nu har man ett barnbarn som är lapp.

Men tyvär så jagar inte svärsonen.

Var i skåne brukar du jaga är själv från Trelleborg.

Mvh Jerry.

Publicerat

Välkommen hit! ;D

Publicerat
Hej jag heter Adam Frank bor i burträsk.

Jag har två hundar en Östlaika och en Labbeblandning. Köpte laikan för att jaga älg men efter lite strul med förra jaktlaget så har jag bestämt att han ska få bli den allround hund han är, måste nog inflika att med mitt långa och erfarna liv 24 år så är laika rasen hitills den trevligaste hundrasen jag gått till skogs med fin kontakt och bra skärpa roligt med lite skryt alltid nån som stör sig =).

Labben använder jag mest till att jaga korv och köttbullar nä men allvarligt hon används som apportör vid duvjakt och sjöfågeljakten och även ibland för att skrämma bort skogsfågel när man är ute och "tomgår".

Annars på vinter blir det mycke toppfågeljakt men jag vallar väll mest runt pinnfåglarna å skjuter skrämselskott men ibland så trillar det dit nån.

Eftersom jag lyckats skaffa mig en tjej som har största delen av sin släkt nere i skåne så har jag fått turen att följa hennes släktingar på allt från harjakt till grisjakt

inte illa!

Nu jagar jag ju mest runt burträsktrakterna men även inlandet/hemlandet malå där jag jagat älg i höst typ sveriges glesaste älgstam! men desto större utmaning =) finns desto bättre med fågel

Jaja då har ni Franken i ett nötskal !

tja så du har ochså hittat hit. bara en liten blev mera bommar när du var upp till lubboträsk lr  ;D

Publicerat
  • Författare

Roligt man får ju ett väldigt varmt välkomnande iaf.

å tack Krille för tipset ska se om jag lyckas peta in en bild nu blir väl en på jag å laikan efter en händelselös jaktdag kändes som jag hade gått ett varv på motionsslingan.

Mamre har inte riktigt nån aning om vad jaktpilen är men den går säkert förbi burträsk vi hade ju en statiolmack som var känd för livsgivande och supergoda varmkorvar men nu har dom lagt ner den så jag skulle rekommendera att ni lägger om rutten tills nästa gång.

Å jakten i skåne har jag inte riktigt koll på vars jag varit vet ett ställe iaf degeberga tror jag det heter sköt en dovkalv där en gång =) men utgångspunkten går från Hörby där tjejens brorsa bor.

Publicerat
  • Författare

Trött husse billig hund =) ingen action den dagen

post-1826-1197634384_thumb.jpg

Publicerat

välkommen hit ;D ;D

jäklar vad fin hunden var

Publicerat
välkommen hit ;D ;D

jäklar vad fin hunden var

tjaa! var ut med stövarn idag, var förbi hygget i stav vattnet, det satt några svarta klumpar med fjädrar i björkarna där du satt ;)

Publicerat

Välkommen till forumet :D

Publicerat

Höpp höpp! Ännu en bekant inom kort tid som ansluter sig till detta forum, kul!! Förstå vad många gemensamhets jakter vi skulle kunna ha med ett bra utbud av diverse hundar på många ställen runt i Västerbotten. Här närmast är de iaf rävjakt hos Kokko/Olssons med gammla avdankade naturbrukare... 

Välkommen Adam!

Mvh Oskar

Publicerat
  • Författare

Ja jag lär ju verkligen behöva ett bra nätverk så jag kan åka runt å tjyvjaga nä jag mena gästjaga hos folk kommer ju få lite kris på jaktmarksfronten nu när jag ska bli Umeå bo känns inte riktigt bra =/ 

Aja tack för välkomnandet!  :) :) :)

Publicerat
Ja jag lär ju verkligen behöva ett bra nätverk så jag kan åka runt å tjyvjaga nä jag mena gästjaga hos folk kommer ju få lite kris på jaktmarksfronten nu när jag ska bli Umeå bo känns inte riktigt bra =/ 

Aja tack för välkomnandet!  :) :) :)

Hörrö, int ska du va bitter in´t

De tar inte lång tid att köra från umeå till mej, 45 min bara man inte har en saab. då tar de längre tid.

vars bor du i umeå studentstackare?

grymt att du ska få betalt/jobba för att bärare en feet grytpikka :D

Publicerat

Det är ju givet att vi ska ha med Saddams grytpicka på jakt nån gång, det är spikat 8)

Publicerat
  • Författare

Haha jo om man tänker så  :) lär bli tufft för grävlingen när man plocka fram 9 mm:ern. 45 min det är ju klart godkännt. Ja flyttar in på ålidhem första februari hittat en fin trea tror det va historiegränd  bakom värmeverket ligger en stor gräsmatta i mellan som man kan springa runt på om man får lite för mycke gettokänsla.