Publicerat December 18, 200718 yr ..jo...han är en snart 40-årig pojke, som lagt hela sitt liv till naturen. Inte självvalt, för något val har jag aldrig känt att jag haft. Det bara är så. Mycket skytte, mycket jakt, mycket hundar och mycket viltvård blir det. Respekterar andras åsikter, och känner för det mesta att jag får detsamma tillbaka. Jakt börjar bli ett allt mer kontroversiellt ämne, en naturlig följd av en ständig urbanisering, men jag försöker att förstå även de som propagerar mot Jakt. Även om jag tror att det är själva döden i sig de fruktar och på något underligt sätt har "kommit" ifrån, och ser som något onaturligt... Allt levande skall dö, och kan vi under vår tid här förvalta vår natur väl, så ser den till att återgälda den tjänsten med att ge oss allt vi igentligen behöver för vår nödtorft. Man Måste inte jaga för att det skall bli balans i naturen - det sköter den alldeles själv om så krävs - men jag kan inte för allt i världen förstå Varför vi Inte skall skörda det som skördas kan, och ta för oss både själsligt och kroppsligt av allt som erbjuds... Hoppas Ni alla har haft en fin säsong bakom Er, och än är det många fina jakt-tillfällen kvar!
Publicerat December 18, 200718 yr ;D... tror vi fått in en liten poet ;D ... jätte välkommen ska du vara!.. hoppas du kommer trivas hos dina bröder och systrar här på jaktsidan!.. ;D MVh Mamre!..
Publicerat December 31, 200718 yr Bara funderar om det är du som är på bilden som avatar.... Du påminner om nån jag sett på TV...
Publicerat December 31, 200718 yr Bara funderar om det är du som är på bilden som avatar.... Du påminner om nån jag sett på TV...Jag tycker det är ganska likt Benny Andersson Välkommen hur som
Publicerat December 31, 200718 yr Bara funderar om det är du som är på bilden som avatar.... Du påminner om nån jag sett på TV... Hmm jobbade rätt mycket tillsammans med en arbetsterapeut vid namn Sven för rätt många år sen, de är förbannat lika! Han var sjukt snäll.. Det är inte honom du tänker på Telge? Möjligen varit inlagd på psykkliniken Danderyd? ;D ;D ;D ;D ;D ;D Mvh!
Publicerat Januari 2, 200818 yr ..jo...han är en snart 40-årig pojke, som lagt hela sitt liv till naturen. Inte självvalt, för något val har jag aldrig känt att jag haft. Det bara är så.Mycket skytte, mycket jakt, mycket hundar och mycket viltvård blir det. Respekterar andras åsikter, och känner för det mesta att jag får detsamma tillbaka. Jakt börjar bli ett allt mer kontroversiellt ämne, en naturlig följd av en ständig urbanisering, men jag försöker att förstå även de som propagerar mot Jakt. Även om jag tror att det är själva döden i sig de fruktar och på något underligt sätt har "kommit" ifrån, och ser som något onaturligt... Allt levande skall dö, och kan vi under vår tid här förvalta vår natur väl, så ser den till att återgälda den tjänsten med att ge oss allt vi igentligen behöver för vår nödtorft. Man Måste inte jaga för att det skall bli balans i naturen - det sköter den alldeles själv om så krävs - men jag kan inte för allt i världen förstå Varför vi Inte skall skörda det som skördas kan, och ta för oss både själsligt och kroppsligt av allt som erbjuds... Hoppas Ni alla har haft en fin säsong bakom Er, och än är det många fina jakt-tillfällen kvar! Vackert och välformulerat BäckaBengtson, stämmer väl in på min jaktfilosofi.
Publicerat Januari 7, 200818 yr Författare ..ser just nu inte alls ut som på bilden... Rakat av skägget för hustrun tyckte jag såg ovårdad ut. Bara musch kvar. Frugan blev sur. Hon gillar inte mustascher... ??? Varför är det så? Låter jag skägget växa som jag vill, så gnälls det för att det ser för långt och gubbigt ut, och rakar jag av det, så är det fel.... Har velat fram och tillbaka med alla möjliga skäggfrisyrer under åren... Tänk om jag hade haft lika många åsikter om Hennes utseende! Jisses...... Att trimma ned skägget riktigt kort - som hon gillar - är ju precis meningslöst, då har man ju jobbet med att raka sig varje dag lik förbannat - och sen så klagas det på att man sticks! Jag vill ha skägg..! Det är praktiskt och ta mig tusan - jag har aldrig varit förkyld när jag haft ett präktigt helskägg! ..saknar mitt skägg... Nä....Det var bättre förr, när mannen i huset faktiskt fick vara Man. Kvinnofrigörelsen har krossat oss. *suck*
Publicerat Januari 7, 200818 yr Raka av allt skägg och allt hår, polera sedan hela knoppen med bilvax så att du blänker som en hundb..., ja ni vet.. Sen ber du henne välja: antingen helpäls eller kalhygge.. ;D
Publicerat Januari 7, 200818 yr Författare ;D Ska starkt överväga detta...! Kommer tills vidare odla fram mustaschen utav bara he----e, bara för att slå ett slag för männens rätt att välja själva! ..och sedan ska jag plocka ur diskmaskinen, och torka av golvet efter hundarna...djävla skitväder...vart är frosten...all gegga drar de in..får nog slänga in en maskin tvätt också, ser jag.... ;D
Publicerat Januari 7, 200818 yr Författare ;D ;D ;D ;D Now we talking! Vilken hjärtevärmande syn..! Ge mig ett par veckor, så ska du få se... ;D Jag skyller på VM, det förstår hustrun att hon inte kan kämpa emot...man ska ju ha VM-musch...!