Publicerat December 20, 200718 yr Dokumenterade tillkomsten av det godaste på julbordet. 1. Ca 2 kg älgfärs och 4 hg fläsk. 2. Hackade löken :'( så fint det går med kniv (min bästa vän i köket, Dreizack 20 cm :-*) 3. Ljummar på löken i stekpannan 4. Grädde, dijion, kalvfond, salt och peppar. Inga konstigheter. (kaffet till kocken)
Publicerat December 20, 200718 yr Författare 5. Provsmakning 6. Provskott 7. Test squad 8. Serieproduktion
Publicerat December 20, 200718 yr Författare Färdigt.... Puhhh. ca 150-200 bullar kan jag tro..... /Må
Publicerat December 20, 200718 yr hej pappa scan! ;D det ser fint ut är det såndär fin ommärkt fläskfärs? extralagrad ädelfärs ;D kvalitetskontrollanten ser nöjd ut vid provsmakningen iaf
Publicerat December 20, 200718 yr Ser smaskigt ut värre Vi brukar byta ut fläskfärsen mot vildsvinsfärs vilket brukar vara uppskattat av tjocka släkten runt julbordet
Publicerat December 20, 200718 yr Författare Ser smaskigt ut värre Vi brukar byta ut fläskfärsen mot vildsvinsfärs vilket brukar vara uppskattat av tjocka släkten runt julbordet En del är lyckliga med tillgång till vildsvin... Jag får tyvärr blanda in tamgris än så länge... :'( /Må
Publicerat December 20, 200718 yr Snyggt.. :D Älskar dessa fotoserier...Kommer i dagarna komma med en med rådjurs kött tror jag..
Publicerat December 21, 200718 yr ;D Gottis!... min Älgbullar e klara dom osså!.. men de e lilla frun som fixar de!.. :-*... MVh Mamre!..
Publicerat December 21, 200718 yr Ser helt klart grymt gott ut. Men vill man inte ha "grymt" i maten så är ett hett tipps att ha ett paket Philladelphia i istället för grymt-färs. Blir riktigt smarrigt. Gjorde detta och hackade också i lite ungersk salami. Mmmmmmmmmmums....
Publicerat December 21, 200718 yr Måste slå en slag för havremjölk istället för grädde eller vanlig mjölk i köttbullarna. Verkar suga åt sig vätskan så bullarna blir makalöst saftiga och fina. Ralle