Publicerat Juli 15, 200520 yr Nosler accubonded är det någon som testad denna kula?? hur är effekt, restvikt osv? verkar vara bra det man läser men funkar den??
Publicerat Juli 16, 200520 yr Författare har redan provat den e förhård enligt mig expandera ju knappt :-[
Publicerat Juli 16, 200520 yr Författare jag vill ha en kula typ som Nosler Ballistik Tip...har kört på 9,7 grams kulan men den expanderar för mycket och har en tendens att bli kort och välta, har funderat på den tyngre 11,7 grams kulan tror den håller bättre..får väl exprimentera lite...
Publicerat Juli 16, 200520 yr Barnes X-kula då el. Swifts Scirocco. Finns många olika kulor att välja på.
Publicerat Juli 16, 200520 yr Författare barnes x är koppar och seg som fan den med...ska testa accubonded och bst 11,7 gram...
Publicerat Juli 16, 200520 yr Jag har använd Bst 180grain på 25-30 vilt men i mitt tycke är den lite onödigt elak och om du laddar den hårt så blir den extremt kvistkänslig så jag har börjat använd Accubonded första jaktåret i år så vi får se vad det blir av det.
Publicerat Juli 16, 200520 yr Författare det jag tycker är bra med Nosler bst är att den expanderar fort och gör mycket skada så man har ofta en knall och fall verkan på viltet, och skulle det gå snett så blir där ordentligt med blod...blir nog accubonded denna säsong för mig med...
Publicerat Juli 18, 200520 yr Är också sugen på Rhino, är lite osäker på ytbehandlingen bara... Finns det någon kommentar till den?
Publicerat Juli 18, 200520 yr Den är visst svår att få bort. Har diskuterat detta med mecke tidigare.
Publicerat Juli 18, 200520 yr Är också sugen på Rhino, är lite osäker på ytbehandlingen bara...Finns det någon kommentar till den? Ultrdjudstvät !!
Publicerat Juli 18, 200520 yr Ultrdjudstvät !! Prova! ;) Jag har tvätatt mina 220gr ,308 kulor ....och dom blev bra?
Publicerat Juli 18, 200520 yr Ultrdjudstvät !! Prova! ;) Jag har tvätatt mina 220gr ,308 kulor ....och dom blev bra? Men jag har lite problem med att få till träfbilderna Blir ca 35mm 5st på 100m
Publicerat Juli 18, 200520 yr Använder inte molybelagda kulor i mina jaktbössor Så får jag inte tag i kulor uttan så tvätar jag av molyn
Publicerat Juli 19, 200520 yr Accubond verkar klockren där hållen kan bli längre då andra hårdare kulor inte svampar upp - jag skall testa till min .338WM, 7x57 och .270W. Bra ballistik, borde ha bra restvikt och funka som en Oryx och har den samma precision som Ballistic Tip så... Jag håller på och laddar nu och skall testa precision samt prestanda i blöta telefonkataloger innan jag ger mig ut på jakt (efter vederbörlig inskjutning).
Publicerat Juli 19, 200520 yr Författare Accubond verkar klockren där hållen kan bli längre då andra hårdare kulor inte svampar upp - jag skall testa till min .338WM, 7x57 och .270W. Bra ballistik, borde ha bra restvikt och funka som en Oryx och har den samma precision som Ballistic Tip så... Jag håller på och laddar nu och skall testa precision samt prestanda i blöta telefonkataloger innan jag ger mig ut på jakt (efter vederbörlig inskjutning). hoppas på en liten rapport så man får höra hur det har gått, lycka till
Publicerat Juli 19, 200520 yr Jag använder Nosler AccuBond 180grain i min Sako 75HS cal,308w,Laddad till strax under max så har jag inga problem med att skjuta treskottsträffbilder innom en femtioöring på 100meter. Har bara skjutigt en kalv med kulan och det blev genomslag trots träff högt i bog och rygg, Avståndet var ca 150meter. Hittade kulan bakom i ett träd och den hade expanderat fint med en restvikt på ca 80%. Ett bra val till de lite längre avstånden! /Jeppe
Publicerat Juli 19, 200520 yr Vad har du för någon 308 prep? Har en ultraljudstvätt men det känns lite avigt att behöva betala för något som inte skall användas.... Jag och farsan skall testa 160gr Accubond i hans 7RM, hoppas på bra prestationer från nytillskottet!