Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nu mer än en månad...

Featured Replies

Publicerat

Tja!

Noterade att det nu är mer än en månad sedan det sista inlägget gjordes i Jakt-Fiske-forumet på vegan.nu. Inte illa!

OK, vegan.nu är lite på dekis idag och inte alls så aktivt som det en gång har varit - men minns att det var den absolut största mötesplatsen för djurrättare bara för ett par år sedan. Idag finns inget aktivt forum längre där jaktmotstånd diskuteras, det enda är diverse hemsidor som enkelt kan smällas ihop av vem-fan-som-helst typ den kepslöses blogg.  ;D

Publicerat

Det var bra.

Jag tror att de faktiskt har andra saker de lägger större tyngd vid än just jakt. Tex hönsuppfödning och pälsdjurshandel.

Jag har under 2 års tid suttit bredvid ordföranden för djurens rätt i jämtland och jobbat. Det blev heta debatter ibland. Det slutade med att chefen flyttade på honom därför att han inte respekterade vad jag gjorde och mina åsikter.  8). Dvs sade han att han skulle göra något så sade inte jag någonting, sade jag att jag skulle jaga så började han lipa och vräka ur sig saker. Det blev ohållbart till slut. Men det var icke jag (vi) som fick stryka på foten!

/Mvh Jonas.

Publicerat

Hej HerrB, Gott Nytt Jaktår, 

Advents-, jul- och nyårsperioden måste vara ett mörker för veganer. Varje tidning man öppnar är fylld med matannonser av alla det slag. Brevlådan översvämmas av bilder på prinskorvar och köttbullar.

De kanske rentav inte orkar engagera sig då merparten av folket har bara skinka/lax/sylta i sina huvuden och är förmodligen inte alls intresserade av alternativa rätter på bordet.

Helt fel tid på året att värva nya vegos.

Publicerat
Hej HerrB, Gott Nytt Jaktår,   

Advents-, jul- och nyårsperioden måste vara ett mörker för veganer. Varje tidning man öppnar är fylld med matannonser av alla det slag. Brevlådan översvämmas av bilder på prinskorvar och köttbullar.

De kanske rentav inte orkar engagera sig då merparten av folket har bara skinka/lax/sylta i sina huvuden och är förmodligen inte alls intresserade av alternativa rätter på bordet.

Helt fel tid på året att värva nya vegos.

;D ;D ;D

Publicerat
Jag har under 2 års tid suttit bredvid ordföranden för djurens rätt i jämtland och jobbat. Det blev heta debatter ibland. Det slutade med att chefen flyttade på honom därför att han inte respekterade vad jag gjorde och mina åsikter.  8). Dvs sade han att han skulle göra något så sade inte jag någonting, sade jag att jag skulle jaga så började han lipa och vräka ur sig saker. Det blev ohållbart till slut. Men det var icke jag (vi) som fick stryka på foten!

/Mvh Jonas.

Tycker det ger en väldigt klar bild på deras metoder och låga nivå i debatter, är väl det som kallas trotsåldern ;) brukar upphöra när man nått puberteten.

Publicerat

Har varit inne och läst lite på detta forum idag. Det var den sjukaste samling patetiska nollor jag varit med om. Undantag finns där ngn Herrberg och några till men resten :o Dom har ju inga argument dom där nollorna. Massa okvädningsord ( nolla o sjuka är väl iof oxå det men fann inga andra i min upprördhet) och till och med hot. Borde gå att anmäla och få dom fällda  för olaga hot ;D

Publicerat
Har varit inne och läst lite på detta forum idag. Det var den sjukaste samling patetiska nollor jag varit med om. Undantag finns där ngn Herrberg och några till men resten :o Dom har ju inga argument dom där nollorna. Massa okvädningsord ( nolla o sjuka är väl iof oxå det men fann inga andra i min upprördhet) och till och med hot. Borde gå att anmäla och få dom fällda  för olaga hot ;D

;D ;D ;D

Publicerat

Ååååååååh vilken underbar läsning. Man ju iaf ett gott skratt åt tarmvred med hans kommentarer. :P

henke67 och HerrBerg gör ett bra jobb. :)

• 4 weeks later...
Publicerat

määh nu blir ja ju tvungen att leta upp kaninsidan och glo, gött nyfiken nu  ;D

läst en del nu, och fått huvudvärk av allt dumt.

Publicerat

Hrm ska kolla in denna sida nu o få se vad det är för nått.

Publicerat

Har varit in o läst lite på den där sidan jag skakar bara på huvudet åt vissa användare där. Blir så trött på dom.

• 3 weeks later...
Publicerat
Tja!

Noterade att det nu är mer än en månad sedan det sista inlägget gjordes i Jakt-Fiske-forumet på vegan.nu. Inte illa!

OK, vegan.nu är lite på dekis idag och inte alls så aktivt som det en gång har varit - men minns att det var den absolut största mötesplatsen för djurrättare bara för ett par år sedan. Idag finns inget aktivt forum längre där jaktmotstånd diskuteras, det enda är diverse hemsidor som enkelt kan smällas ihop av vem-fan-som-helst typ den kepslöses blogg.  ;D

Mycken heder och ära och cred till HerrBerg mfl som har tålamodet att sakligt svara och förklara jakten och dess villkor! 

Jag tror att HerrBerg mfl har stor del i att aktiviteten i jaktmotståndsforumet minskat. Tror att det är mycket viktigt att någon orkar ta dessa debatter på ett sansat sätt, så att de inte får stå oemotsagda.

Keep the good work up!  :-* :-* :-*