Publicerat Januari 4, 200818 yr Sitter och funderar vad man ska göra iordning av köttbiten som man tog fram imorse när det slog mig att man ska prova Gulaschsoppa som jag hört ska bli riktigt gott på älg. Nu är frågan om någon här har ett bra recept på dylikt???
Publicerat Januari 4, 200818 yr Lite lustigt. Vi (jag) gjorde gulasch-soppa till mors 60-årsfest på älg för nån vecka sedan. Dock på färs. Super gott tyckte alla. Glöm inte att en hög surkål och en klick creme fraiche uppepå är ett måste... :-* Jag kan återkomma med receptet. Men jag tror att man ska skära ganska små köttbitar om man använder helt kött. Typ 1/4 av en vanlig grytbit i storlek /Må
Publicerat Januari 4, 200818 yr Författare Hittade just på ett recept på nätet som låter gott. Ska prova creme fracihen på toppen me
Publicerat Januari 4, 200818 yr Glöm inte surkålen.... Lovar att det lyfter soppan till högre höjder ;D /Må
Publicerat Januari 4, 200818 yr Hur hamnade det här ämnet under recept, sist jag läste ett recept så fanns sånt som ingredienser och mängder av olika saker. ??? ??? ???
Publicerat Januari 4, 200818 yr Författare Matlagnings kungen mickel :-* ;DMvh. He he, alltid skoj att prova nya saker och sedan att man får pluspoäng av frun när hon kommer hem slutarbetad gör ju inte saken sämre
Publicerat Januari 4, 200818 yr Författare Nu är fredagsmiddagen äten och det var klart det bästa jag lagat! Soppan var helt grym. Vi drack en flaska Robertson Cabuernet Savignon till och den satt som en smäck. Fräste lök och ca 300g älgkött (bogstek) som var hackat i små bitar, sedan ned i en gryta med 1 liter vatten, 2 buljongtärningar, lite (mycket) paprikapulver och tomatpuré. Fick sjuda i 10 minuter innan 4 potatisar som hackats i små fyrkantiga bitar hälldes i för att sedan småkoka i 15 min. Serverades med rostat bröd. Kan varmt rekommenderas.
Publicerat Januari 4, 200818 yr Nu är fredagsmiddagen äten och det var klart det bästa jag lagat!Soppan var helt grym. Vi drack en flaska Robertson Cabuernet Savignon till och den satt som en smäck. Fräste lök och ca 300g älgkött (bogstek) som var hackat i små bitar, sedan ned i en gryta med 1 liter vatten, 2 buljongtärningar, lite paprikapulver och tomatpuré. Fick sjuda i 10 minuter innan 4 potatisar som hackats i små fyrkantiga bitar hälldes i för att sedan småkoka i 15 min. Kan varmt rekommenderas. Jo varm ska man ju bli av en bra gulasch ;D
Publicerat Januari 4, 200818 yr Hur hamnade det här ämnet under recept, sist jag läste ett recept så fanns sånt som ingredienser och mängder av olika saker. ??? ??? ??? Som jag tolkat tråden, så efterfrågas ett recept på gulaschsoppa och då hör tråden hemma i arean för recept. Och recept kom det ju efter att rätten var tillagad och uppäten Moderator Jämta 8)
Publicerat Januari 4, 200818 yr Författare Som jag tolkat tråden, så efterfrågas ett recept på gulaschsoppa och då hör tråden hemma i arean för recept.Och recept kom det ju efter att rätten var tillagad och uppäten Moderator Jämta 8) Rätt o riktigt!