Publicerat Januari 4, 200818 yr Jag har fått en ny idol och det är Charlotte Kalla vilken grym talang! Hon är 20år och redan världs elit i denna sport som hör till en av dem tuffaste. Helt makalöst att hon nu bara har 2tiondelar till ledande Virpi i tour te ski
Publicerat Januari 4, 200818 yr Jävlar va jag vråla här i lägenheten när hon vann i dag hon är ju makalöst bra komplett i alla grenar satte alla på plats i dag ;D Mvh.
Publicerat Januari 4, 200818 yr Författare Ja fan vad spännande det blir sista 2 tävlingarna nu jag som tänker åka på jakt på söndag missar då den grymma avslutningen där jag tror stenhårt på Kalla ;D Hon kommer att vara fruktansvärd i avslutande klättringen tror jag nästan så man måste ställa in jakten ??? Tur att jag bor ensligt för det är högljut framför TV här med nästan så man stumnar av mjölksyran själv
Publicerat Januari 4, 200818 yr Författare Jo blir nog tufft att möta den finska sisu i klassiskt imorgon men det biter nog inte på Kalla! Hoppas Anna Hansson kan vara med och kriga ner finskorna med
Publicerat Januari 4, 200818 yr Hon är helt grymm tjejen men så kommer hon ju från Norrbotten också. ;D Imorgon får man bänka sig i soffan och följa hennes framfart i spåret. Heja Kalla! Vi hejar på Dig!
Publicerat Januari 4, 200818 yr Kul med nya talanger !!! blir en intresant dag i morrn ;D ;D Ja, absolut! Synd att inte Hellner också lyckades ta sig till final idag. Visserligen 2:a i B-finalen. Ett framsteg där också. Ytterligare en norrbottning.
Publicerat Januari 4, 200818 yr En grymt målinriktad tjej som jag brukar möta titt som tätt på väg upp till stugan och varje gång hälsar hon glatt trots full fart under rullskidorna. Vid ett tillfälle mötte jag hon tidigt på morgonen ( vid 05 ) när hon kämpade i en uppförsbacke på den lilla vägen mellan Tärendö och Saittarova, men hon tog sig ändå tid att lyfta på handen i en vink. Tror inte många andra 20 åriga tjejer har den träningsglöden som hon har oavsett sport.
Publicerat Januari 4, 200818 yr En grymt målinriktad tjej som jag brukar möta titt som tätt på väg upp till stugan och varje gång hälsar hon glatt trots full fart under rullskidorna.Vid ett tillfälle mötte jag hon tidigt på morgonen ( vid 05 ) när hon kämpade i en uppförsbacke på den lilla vägen mellan Tärendö och Saittarova, men hon tog sig ändå tid att lyfta på handen i en vink. Tror inte många andra 20 åriga tjejer har den träningsglöden som hon har oavsett sport. Kul att Vi har fått fram en ny tjej med den tränings- och tävlingsinstinkten. Hoppas att det går bra för Hellner också som är från länet.
Publicerat Januari 4, 200818 yr Författare Tror inte många andra 20 åriga tjejer har den träningsglöden som hon har oavsett sport. Nä det är just det som krävs och gör att jag älskar denna sporten! Extra roligt att vi äntligen får en tjej inom skidåkningen som har denna järnvilja,hoppas bara hon tål denna grymma träning så hon får en lång och framgångsrik karriär
Publicerat Januari 5, 200818 yr Nä det är just det som krävs och gör att jag älskar denna sporten! Extra roligt att vi äntligen får en tjej inom skidåkningen som har denna järnvilja,hoppas bara hon tål denna grymma träning så hon får en lång och framgångsrik karriär Hon tränar mer än sina jämnåriga redan här i landet och hon har väl dragit med sig ett par stycken redan som har ökat träningsdosen och har blivit inspirerade av henne och då får man väl hoppas på att det ger resultat ädr också.
Publicerat Januari 5, 200818 yr Häligt Kalla, tvåa trots fall,(bomba polen). 39sek efter i mårgon, måste se det.
Publicerat Januari 5, 200818 yr Författare Tja vad säger man underbart vilken krigare! Experterna får säga vad dem vill att hon kör lite otaktiskt men det kommer med rutinen jag bara älskar sådant det visar inställningen att aldrig vika ned sig. 40sek. är nog hel lugnt det håller inte skate i en sådan stigning passar Kalla som hansken ;D
Publicerat Januari 5, 200818 yr Hon är helt jävla otrolig vilken kämpe åkte ju inte så smart i mellan åt men det kommer ju med rutinen ;D ner i diket o upp o kämpa till sig 2a platsen got got ;D utvecklas hon i den här takten så tar hon slam nästa år. Mvh.
Publicerat Januari 5, 200818 yr Kul att Tärendö och Norrboten får en plats på världskartan i skidåkning igen.
Publicerat Januari 5, 200818 yr Jag tror jag är kär... vilken tjej! Nu är det intressant att kolla på skidåkning igen! Herrcupen är ju faktiskt ganska ointressant som det är just nu. Då detta skrivs ligger bästa svensk på 32:a plats.... : /Mvh Jonas
Publicerat Januari 6, 200818 yr Oj oj oj :'( :'( vilken tjej hon krossar allt motstånd f..n va go hon är vilken vinnar skalle ;D ;D ;D Mvh.
Publicerat Januari 6, 200818 yr Författare Tja vad säger man underbart vilken krigare! Experterna får säga vad dem vill att hon kör lite otaktiskt men det kommer med rutinen jag bara älskar sådant det visar inställningen att aldrig vika ned sig. 40sek. är nog hel lugnt det håller inte skate i en sådan stigning passar Kalla som hansken ;D Vad var det jag sade helt jävla fantastiskt! Vilken tjej nästan så toppluvan snurrade ett varv på Virpi när rycket kom helt klart det värsta jag sett!!
Publicerat Januari 6, 200818 yr Det där var riktigt mäktigt. Vilken uppvisning. Hela världseliten bakom sig och dryga 20 år gammal! Vad månde bliva av detta?!
Publicerat Januari 6, 200818 yr Jag är kär. Vilken makalös tjej. ;D Det var en uppvisning som heter duga min käre amakulu! ;D