Publicerat Januari 8, 200818 yr Hej! För er som gillar filmer som i "Skogsfuglens rike" kommer nu grundaren bakom dem med ett gäng nya filmer. Hade kontakt med honom och filmerna skulle komma i Mars månad sa han. Här är lite smakprov på filmerna: Mvh//Jonas
Publicerat Januari 8, 200818 yr Författare Några till... http://www.youtube.com/watch?v=aW7lV4XXDYo...feature=related
Publicerat Januari 8, 200818 yr Mvh//Jonas Mm, kan inte prata om god vapenhantering i början på första filmen. Sen den andra, väntade mig inte se de hoppa fram ur de där säckarna eller var det är.
Publicerat Januari 9, 200818 yr Har inte sett I skogsfuglens rike men den filmen har gjort mig mycket ont! > Filmat på en av mina absoluta favoritplatser. Går inte längre att jaga där eftersom det är totalt nerlusat med Norskar efter filmen. Har aldrig sett så mycket Norskar på en och samma plats förutom i Norge..
Publicerat Januari 9, 200818 yr Det är alltså inte inspelat i Norge. Sverige tyvärr. Iallafall mycket av det.
Publicerat Januari 9, 200818 yr hur är den film mot vår jaktfilm jakobj!! Er jaktfilm?.....Finns den att få tag på? Pris? Är intresserad av alla jaktfilmer som handlar om toppjakt!
Publicerat Januari 9, 200818 yr hur är den film mot vår jaktfilm jakobj!! Hehe! Vet inte jag har ju inte sett Norskfilmen! Men i våran gamla film är det ju inte en massa pekhundar iallafall!
Publicerat Januari 9, 200818 yr Tycker ni kan ladda upp den mot nån FTP så vi kan ta del utav den. 8) ;D
Publicerat Januari 10, 200818 yr Eller varför inte ett smakprov i Galleriet? Låter också som en plan.
Publicerat Januari 10, 200818 yr ja kanske ska fundara lite !! va tror du jakobj ? Har hört de som sett den
Publicerat Januari 10, 200818 yr Har ni flera???? Minns int. Va nån ja känner som du haft affärer ihop me!
Publicerat Januari 10, 200818 yr ja kanske ska fundara lite !! va tror du jakobj ? Hmmm. Väldigt noggrant utvalda delar i såfall! Vad gör du förresten? Varit till Vilhelmina nyligt?
Publicerat Januari 10, 200818 yr Har ni ett toppjaktsfilm, eller är det "vanlig" skogsfågeljakt? Är det toppjakt kan jag betala för ett ex!...
Publicerat Januari 10, 200818 yr Författare Ja de är klart andra också ska få se den! Finns en scen där med en tjädertupp i topp som jag sett om och om igen......mer säger jag inte P.S Pacco PM:a din adress till mig, paket väntar åt dig! Mvh//Jonas
Publicerat Januari 10, 200818 yr Minns inte riktigt vad som är med, de gamla filmer som vi spelade in när jag var med var väl mest trädskällarjakt. Lite toppjakt också. Men det måste ju vara 6-7 år gammalt tror jag. Sen har väl Pacco spelat in massr av film sen den tiden jag var med så det vet jag inte så mycket om. Dan på forumet började ju spela in en film i höst, vi följdes ett par gånger och fick några hyfsade sekvenser med trädskällare och gammtuppar, åtminstone ett par där skott filmas riktigt fint. Kanske något han vill visa? Sen hade det varit roligt att haft på film två skott från i förrgår! Men Lars glömde videokameran och det hade ändå inte gått att filma om vi inte monterat upp kameran eftersom vi höll i varsin bössa och sköt samtidigt. Men det hade varit väldigt spektakulärt att ha på film!
Publicerat Januari 11, 200818 yr Mmmm..... det hade nog gjort sig bra på film sedan var det lite extra ovanligt det som fanns när vi åkte fram för att hämta dessa 2tuppar nästan så det kanske är en ny jaktform på tjäder som vi var på spåren Hinner vi med någon fler gemensam jakt ska jag ta med kameran för just toppjakten är lätt att filma jämfört med hundjakten på hösten iallafall. Sedan hoppas jag vi alla kan börja fylla på bilder och filmsnuttar i galleriet för snart är jakten slut för denna säsong då är det gött att drömma lite och titta på jaktbilder. Jag har sett filmen i Skogsfugelns rike den var bra,men klippen på den nya film verkar lite mera som glädjen efter ett avgörande mål inte beter jag heller någon jag känner sig sådär på jakten Visst glädjen är bra men jag får lite konstiga vibbar av skrik och segergester efter att fällt ett vilt känns fel på något vis bara ???
Publicerat Januari 11, 200818 yr Jag har sett filmen i Skogsfugelns rike den var bra,men klippen på den nya film verkar lite mera som glädjen efter ett avgörande mål inte beter jag heller någon jag känner sig sådär på jakten Visst glädjen är bra men jag får lite konstiga vibbar av skrik och segergester efter att fällt ett vilt känns fel på något vis bara ??? Hoppa runt med ett vapen i skogen som är skarpt laddat är inte precis god vapenhantering. Otroligt lätt att ramla och ett skott går av...
Publicerat Januari 11, 200818 yr Jag har sett filmen i Skogsfugelns rike den var bra,men klippen på den nya film verkar lite mera som glädjen efter ett avgörande mål inte beter jag heller någon jag känner sig sådär på jakten Visst glädjen är bra men jag får lite konstiga vibbar av skrik och segergester efter att fällt ett vilt känns fel på något vis bara ??? Jag kan lova att då ja fällde min FÖRSTA tupp över unghunden tror ja att ja både grät o skratta samtidigt o ngt högljutt YES kom de nog me men nån Indiandans ble de iof int me skarpladdat vapen. Men då ska de tilläggas att ja va helt ensam o ingen filma!! Möjligtvis kan de varit just denna killens första gammeltiur som han sa. INT vet ja!
Publicerat Januari 11, 200818 yr Jag påstår inte att det är något fel bara att JAG känner konstiga vibbar som jag inte riktigt kan sätta fingret på ??? Visst har jag ofta känt stor glädje över första fågel för en valp men aldrig yttrat det på detta sett på jakten känner bara ren lycka och värmen sprider sig i kroppen som ett rus ;D Ungefär som man kan känna efter vissa saker vi vuxna gör i sängkammaren tror även tjejen skulle uppleva dessa krigsdanser och skrik konstiga då ;D