Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

äntligen är pangen hemma

Featured Replies

Publicerat

Tänk att jag läste Henriks inlägg och tänkte osökt på dig Micke.....scrollade ner och TAADAAA....du skrev det jag tänkte/trodde att du skulle tycka/tänka! ;) ;D ;D :-*

Publicerat

Läcker bössa Arnold!! :)

Vill mer än lovligt ha en wby kaliber....kanske en 340wby 8)

Publicerat

Jag är ju lite nyfiken  på vad varje smäll kostar......

/J ???

Publicerat

Micke, med en pang som denna kommer du att ännu bättre kunna smälta in i rollen som kändis! :-* Passar säkert kanonbra som rekvisita är du och Gynning leder schlagerfestivalen, jag har svårt att tänka mig en bössa som är mer schlager! ;D

http://i211.photobucket.com/albums/bb157/H...n_big.jpg[/img]

De sörmländska kritterna torde dö av hjärtstillestånd långt innan du ens hunnit kröka fingret kring avtryckaren!

MVH

Henrik

Publicerat
Micke, med en pang som denna kommer du att ännu bättre kunna smälta in i rollen som kändis! :-* Passar säkert kanonbra som rekvisita är du och Gynning leder schlagerfestivalen, jag har svårt att tänka mig en bössa som är mer schlager! ;D

De sörmländska kritterna torde dö av hjärtstillestånd långt innan du ens hunnit kröka fingret kring avtryckaren!

MVH

Henrik

Går säkert att beställa stocken med gälla tonskrifter i stället för gyttret som nu är...

Shit..nu blir sagan sann..One mile yankee Mike !!!

Huvva !!!!

Värsta är att han har sina jaktmarker inte alls långt från mitt hem..shit måste be barnen att ha på sej hjälm varje dag de åker med skolbussen nu !!

Publicerat

MVH

Henrik

From the land of the free and the brave 8)

Coool! med en tidstypisk ståltubsWeaver så är lyckan fullkomlig. Nä förresten lyckan är fullkomlig när jag nedlagt ett stycke sörmlandshjort med denna gudagåva och hoppar in i min Cheva stepside 72:a  kör ut och hämtar hjorten ;D

Tror jag vet var Folke Dahlberg fick sin inspiration från nu.

/Micke

100_0762.jpg

Publicerat
Går säkert att beställa stocken med gälla tonskrifter i stället för gyttret som nu är...

Shit..nu blir sagan sann..One mile yankee Mike !!!

Huvva !!!!

Värsta är att han har sina jaktmarker inte alls långt från mitt hem..shit måste be barnen att ha på sej hjälm varje dag de åker med skolbussen nu !!

vill ha.går att köpa genom weatherbys custom shop men lär ju kosta en hel del.

Publicerat

Faktum är att Weatherby bygger världens snyggaste träbössor......å då behöver vi inte ta bössan åvan som exempel utan en mark v delux.

Publicerat

Tur att vi inte alla har samma smak ;)

MVH

Henrik

Publicerat
B)
Publicerat

Gå å lägg er ;)nämn en snyggare?

Publicerat

Arnold,

med all respekt kan jag bara konstatera att vår smak skiljer sig åt både vad det gäller utseende på bössor och vilka patroner  dessa skall kamras för :-*

Å andra sidan är det just det som bidrar till de intressanta diskussionerna på forum som detta, hade alla haft samma uppfattningar hade det varit väldigt tråkigt.

Ett citat som jag ofta fått anledning att dra mig till minne är "där alla tänker lika, tänker ingen särskilt mycket"

Samtidigt som jag konstaterar att du och jag inte har samma uppfattningar så hoppas jag att du verkligen kommer att trivas med din nya bössa och att du får många oförglömliga stunder i skogen med din 300 Weatherby.

Eftersom jag allt mer börjar bli en gammal gubbe så föredrar jag trötta gamla "gubbpatroner" som t ex 308 win och 375 H&H ;D om de sedan kamras i bössor som de nedan är jag ganska nöjd

http://i211.photobucket.com/albums/bb157/H...65x55.jpg[/img]

Go kväll,

Henrik

Publicerat
Arnold,

med all respekt kan jag bara konstatera att vår smak skiljer sig åt både vad det gäller utseende på bössor och vilka patroner  dessa skall kamras för :-*

Å andra sidan är det just det som bidrar till de intressanta diskussionerna på forum som detta, hade alla haft samma uppfattningar hade det varit väldigt tråkigt.

Ett citat som jag ofta fått anledning att dra mig till minne är "där alla tänker lika, tänker ingen särskilt mycket"

Samtidigt som jag konstaterar att du och jag inte har samma uppfattningar så hoppas jag att du verkligen kommer att trivas med din nya bössa och att du får många oförglömliga stunder i skogen med din 300 Weatherby.

Eftersom jag allt mer börjar bli en gammal gubbe så föredrar jag trötta gamla "gubbpatroner" som t ex 308 win och 375 H&H ;D om de sedan kamras i bössor som de nedan är jag ganska nöjd

http://i211.photobucket.com/albums/bb157/H...65x55.jpg[/img]

Go kväll,

Henrik

Den där helstocken hade man inte tackat nej till.......

Publicerat
Det verkar dessutom som att den funkar vid praktisk jakt, trots att den är kamrad i en så gammal och trött patron som 7x57 ;)

http://i211.photobucket.com/albums/bb157/H...rrest.jpg[/img]

Lev väl och skjut rakt!

Henrik

MMM LOVELY........... vill oxo ha

Publicerat

;D e viserligen en plastbösse kille!.. men den där helstocken är verkligen mumms!..  ;D ;D

Mvh

Publicerat

That there's a nice gun rack!  ;D