Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fy fan....

Featured Replies

Publicerat

15.05 idag sprang Wille (min unga hälleforsare) in i en skogsbacke under vår eftermiddagspromenad, och han har inte kommit tillbaka ännu, 5,5 timmar senare. det längsta han varit borta under injagningen är 20-25 min sedan alltid tillbaka, och han har alltid kommit på pipan.

Dom gånger han tappat bort mig har han ylat och skällt konstant tills han hört tutan, men jag har letat i över 4 timmar nu och skogen är helt tyst, har lagt ut kläder och jag har letat med ca 5 km omkrets som jag iaf kan komma åt med bil. Pratat med alla grannar och personer jag träffat, lyst alla diken och lämnat en anmälan till polisen.

Känns lite tungt just nu. Lär bli en lång natt..

// Matte

• Svar 50
  • Visningar 5,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

:- usch så trist.

Hoppas han hittas välbehållen inom kort.

Publicerat

Fy vad tråkigt! :'( Hoppas att det går bra och Du finner honom hel och välbehållen.

Publicerat

Haller tummarna för dig Mats.

Publicerat

Vet hur det känns...håller tummarna här i alla fall....

Publicerat

Usch, sånt där är inte trevligt, hoppas du finner på han snart..

Om han inte är  tebax till imorgon så tveka inte och ring om du vill ha assistans!!

Publicerat

Tungt, vet hur det känns men det löser sig säkert!

Publicerat

Håller tummarna för att han kommer inom kort :'(

Publicerat

Håller tummarna Mats!!! Ut å leta bara... :- :-

Publicerat

Det var mycket tråkigt, ovissheten kan knäcka vem som helst :(

Vi hoppas att någon tomte plockat upp honom. Är han märkt med tel. nummer och så?

MVH

Publicerat

Håller tummarna

Publicerat

håller tummarna hårt

Publicerat

Nu har jag packat ihop mina pinaler i bilen, så tar jag med Sally till jobbet imorgon som vi sa,  så hörs vi hur det än går under natten!!

Lycka till.......

Publicerat

Surt!

Ingen spårsnö hos dej? Här skulle det vara plättlätt att spåra upp jycken..

Mvh!

Publicerat

Som rubriken säger... FY FAN..va jobbigt.

Hoppas på de bästa!

Publicerat
  • Författare
Det var mycket tråkigt, ovissheten kan knäcka vem som helst :(

Vi hoppas att någon tomte plockat upp honom. Är han märkt med tel. nummer och så?

MVH

Han har reflexhalsband på sig, telenummret står skrivet på 3 ställen, men ack så slitet i vanlig ordning, men hoppas att det går att läsa om man ger sig fan på det, i övrigt chippad och anmäld försvunnen hos polisen.

Publicerat
  • Författare

Jag ställde ut en påse med mat och vatten vid 21.05, på arbetsplatsen därifrån han försvann, denna arbetsplats ligger 800m hemmifrån. hursom så hade någon ätit hundmaten och druckit vatten 22.35 då jag var där igen, dock fanns mat kvar i påsen men det var ätet till botten, ca 2,5 dl så det känns inte som en katt, och räven borde ju länsat.

Dock skummt att om han varit där borde han stannat, eller gått hem då jag tutar typ varje kvart hemifrån.....  Har även gått dit fram och tillbaka för att lägga spår....

Suck.....  :- :-

Publicerat

Polaren har använt sig av lokalradion med lyckat resultat, tipsar!

Publicerat

Fyfan...förjäkligt.

Han kommer tillbaka ska du se!

Publicerat

Håller tummarna !! vet hur det är.....

Publicerat

Verkligen jobbigt.

Hoppas att det går bra Mats! :(

Publicerat

Huu,... Obehagligt,.. Hoppas han kommer åter snabbt.

:-[

Publicerat
  • Författare

Hittade honom precis efter ett tips från en husägare, 3km bort...

Rädd och folkskygg stog han och skällde i en skogsglänta, hade tagit med mig fuling och det var nog räddningen för han vågade sig inte fram till mig, men när han fick syn på fuling blev han skälaglad, och det var bara att locka in fuling och resten skötte sig själv. Efter 15-30 sek då han verkligen kände igen mig blev jag tvungen att bära honom till bilen då han bara klättrade på mig hela tiden.

Nu är man lycklig som en speleman, men trött som fn så nu blir det en stor whiskey och ner i bingen, tur att man har en förstående arbetsgivare..... ;D

Tack alla för ert stöd..

Mvh.. // Matte

Publicerat

Skönt att det ordnade sig!

Publicerat
Hittade honom precis efter ett tips från en husägare, 3km bort...

Rädd och folkskygg stog han och skällde i en skogsglänta, hade tagit med mig fuling och det var nog räddningen för han vågade sig inte fram till mig, men när han fick syn på fuling blev han skälaglad, och det var bara att locka in fuling och resten skötte sig själv. Efter 15-30 sek då han verkligen kände igen mig blev jag tvungen att bära honom till bilen då han bara klättrade på mig hela tiden.

Nu är man lycklig som en speleman, men trött som fn så nu blir det en stor whiskey och ner i bingen, tur att man har en förstående arbetsgivare..... ;D

Tack alla för ert stöd..

Mvh.. // Matte

Kul Mats! Vad skönt det måste kännas. :D Jag vet en del som har haft hunden borta på liknande sätt har lagt ut hundens täcke från korgen el. bilen på plats jämte maten. :D Nu blir det väl mer dressyr- och inkallningsträning. ???

Lycka till!

:D