Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bilder från Paradiset

Featured Replies

Publicerat

jaha anledningen till ett par obesvarade SmS  ;D ;D

• Svar 50
  • Visningar 5,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Fjolligt!!!

Skulle AAAAAAAAAAAAAALLLdrig göra töcke fjollresa.

Obs detta inlägg raderas om 5min 46sek så inte sambon ser de  :- ::) :-*

Nädå ser hur läckert ut som helst.

Grabben min far ner med sin mor o deras nya fam. i 3v om en månad ungefär.

Ska vara där från sport-påsklov.

Lite avis e man!!

Själv ska ja fara runt på fjäl iklädd lakan (vitställ), hund, bysse o kamera :)

Skulle nog kunna byta om ngr år.

Publicerat

Herrejävlar va fina bilder!!!

Jag är lite lätt anticharter hej och hå men detta såg ruskigt lockande ut! Måste nog ta ett snack med hustrun hemma.. Dyrt att ta sig dit? Leva där kostar inget såvitt jag fattat men resan..?

Mvh!

Publicerat

Jag tillbringade några vintrar där nere från -89  och nåt år framåt , tror jag badade totalt 4 gånger på totalt 10-12 månader i Thailand, så badpojke kan jag ej kalla mig ;D

sen gjorde jag ett uppehåll på 7år för att sedan prova att åka ner med småbarn och sambo :- det gick över förväntan och jag badade mer första dan än jag gjort på hela tiden innan.

Då var vi nere 6 veckor i stöten 1999, 2001, 2003 :) 

rekomenderas helt klart att bränna föräldraledigheten där nere 8)

jansson

Publicerat

Jamen så kul för dig Seger ;) 

Jag som är lite jaktintresserad passade ju på att klara av min Thailandsresa INNAN jul så att det fanns tid för toppjakt när dagarna blev lite längre :D

Passade på att plocka ner några tjädrar och lika många orrar medan du var borta, bara att konstatera att vi har olika prioriteringar ;D

Vilket land ska du åka till i Mars under ripjakten då ??? ;D ;D ;D

Publicerat

Du verkar haft en skön semester Seger! :D Fina foton också men Du låg väl mest på magen och spande på 2-bent som gick och vickade på häcken. ;D ;)

Publicerat

;D ser inte ut å gott någon nöd på dej!....

trevliga bilder!....  :D gillar dom e början me lite godis som ligger å solar på stranden!.  ;D ;D ;D

Mvh

Publicerat

ser ut som du/ni har haft det trevligt på semestern ;D ;D

Publicerat

Jädrans!

Nu har drömmarna om Galapagosöarna satt fart igen!  >:(

Va skulle de va bra för o lägga in ödlebilden?  :D ;D

Publicerat

jättefina bilder! och nu blev jag som varit anti thailand en aning res sugen. men ja skulle nog inte våga resa så långt. har inte varit längre bort än tyskland he he he

*men lik förbannat surfar ja runt och kollar resor och priser nu*  ;D

Publicerat
  • Författare

Tack för att ni gillar bilderna  :-*

Herrejävlar va fina bilder!!!

Jag är lite lätt anticharter hej och hå men detta såg ruskigt lockande ut! Måste nog ta ett snack med hustrun hemma.. Dyrt att ta sig dit? Leva där kostar inget såvitt jag fattat men resan..?

Mvh!

Resan dit kostar en del, tyvärr. Trots att vi inte åkt charter utan fixat resa och boende själv.

Flyget gick på ca 27 000 kr för två vuxna 1 barn, boendet finns från någon hundring per natt till någon tusing per natt.

Vi betalade ca 400 kr för en stor bungalow per natt och det tycker jag är helt ok.

Maten är snuskigt billig och väldigt god.

Vi åt på tre pers för mellan 100-250 kr och då var det paraplydrinkar, förrätt, huvudmålet och efterrätt + läsk och öl.

En heldag ut till någon fin ö med speedboat gick på 200-300 kr/pers och då ingick mat-dryck och massa frukt, snorklingsutrustning mm.

Människorna på Koh Lanta är väldigt trevliga och härliga.

Shoppingen som mest bestod av kläder som shorts och t-shirt var också billigt, trots det måste man alltid pruta på priset.

Försäljaren blir småsur om du inte vill pruta och i början kändes det löjligt att börja pruta på något som kostar en tjuga :-

Så Hippen, ta frugan dit och låt henne leva som en drottning och du som en kung ;)

Jamen så kul för dig Seger ;) 

Jag som är lite jaktintresserad passade ju på att klara av min Thailandsresa INNAN jul så att det fanns tid för toppjakt när dagarna blev lite längre :D

Passade på att plocka ner några tjädrar och lika många orrar medan du var borta, bara att konstatera att vi har olika prioriteringar ;D

Vilket land ska du åka till i Mars under ripjakten då ??? ;D ;D ;D

Ähh, spelar ingen roll.

Mina toppfågelmarker är ändå helt värdelösa, finns inge fågel som vill bli skjutna av mig..... :P :'(

Undrar om man inte ska dra till asien i mars också  :);)

jättefina bilder! och nu blev jag som varit anti thailand en aning res sugen. men ja skulle nog inte våga resa så långt. har inte varit längre bort än tyskland he he he

*men lik förbannat surfar ja runt och kollar resor och priser nu*  ;D

Anti Thailand... ?

Åk dit så kommer du att älska landet, jag lovar det och Koh Lanta är mitt tips  ;)

Du verkar haft en skön semester Seger! :D Fina foton också men Du låg väl mest på magen och spande på 2-bent som gick och vickade på häcken. ;D ;)

Har bränt mig mest på magen så.... ;D

Fjolligt!!!

Skulle AAAAAAAAAAAAAALLLdrig göra töcke fjollresa.

Obs detta inlägg raderas om 5min 46sek så inte sambon ser de  :- ::) :-*

Det har ju inte raderas ännu och din gumma har säkert sett det, så bara att börja spara pengar till eran fjollresa nu !  8)  :-*  ;)

Publicerat
Jamen så kul för dig Seger 

Jag som är lite jaktintresserad passade ju på att klara av min Thailandsresa INNAN jul så att det fanns tid för toppjakt när dagarna blev lite längre

Passade på att plocka ner några tjädrar och lika många orrar medan du var borta, bara att konstatera att vi har olika prioriteringar

Vilket land ska du åka till i Mars under ripjakten då   

Ähh, spelar ingen roll.

Mina toppfågelmarker är ändå helt värdelösa, finns inge fågel som vill bli skjutna av mig..... 

Undrar om man inte ska dra till asien i mars också 

Jamen precis rätt väg att gå? spring och göm dig för problemet bara ;) Tror faan att ingen toppfågel vill bli skjuten av dig nere i Thailand ;)

Nää, Jonas bara att bita ihop med nyvallade snöskor och ett glatt humör, det är bara att se till att ha rejält med tid att lägga på det så lyckas man.. Har tagit 8 dagars semester under ripjakten och är ledig från 24/2-17/3, bra grabbar ska ha det bra! :D :D

Det finns vissa saker som slår vilken paraplydrink som helst!

Publicerat

Fy fan Seger, jag trodde inte att dina bilder kunde bli bättre men när man nu suger på ett glas Mehkong/Coke och tittar så...definitivt +++++ av 5 möjliga ;D

lite sugen tebax blir man ju ::)

• 4 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Sådärja...

Nu är bilderna tillbaka efter haveriet här på sidan :)

Publicerat

Grymma bilder! Mycket fina.  :-*

Gillar speciellt den där båten är framför solen.

Har aldrig varit där men hoppas till jul kanske. Har påbörjat operation övertalning av frugan! ;D

Publicerat

ursäkta kan nån läsa sina pm ? 

Publicerat

ICKE :-

Publicerat

ICKE :-

Publicerat

Altså....Du borde vara reklamfotograf åt en resebyrå (eller fyra... :D)! Jättekanonbilder! Skarpa och fina, kompositionerna är perfekta, ljuset.... Aaaarrrgghhhhhhhhhhh!!! Jag blir så jädra sotis! ;D Men vet du, Seger, jag har beställt kameran nu! ;D Det betyder att jag går i väntans tider. ;):D

ursäkta kan nån läsa sina pm ? 

Yup, idag kan jag det! :D

Publicerat

Tjusigt Seger, håller med definitionen paradiset, men det är först när jakten i över i Mars eller nåt ;D

Ligger och funderar på ett hotellrum i Prag, när jag var pöjk (15 år sedan) reste jag en del som backpacker. Kom ihåg en ö som hette Koh Samet på östsidan, är det en grannö månne?. Den var rätt oexploaterad då och färjorna gick bara 2 ggr per vecka. Inte en kotte av de inhemska kunde engelska vilket var jäkligt skönt egentligen. Vi var väl kanske 50 "vita" på hela ön varav 90% var höga som hus på magic mushroms. Själv höll jag mig till snuset och var häftigast ialla fall 8)

Bilder som desa får mig att sakna min ungdom vilket egentligen inte händer så ofta. Har varit tillbaka 2 ggr till med sambo men det är inte riktigt samma sak även om det är otroligt härlig avkoppling. Människorna är bara fantastiska. Vi skall åka med ungarna om ett år, men det blir väl nåt place med 150 barnpooler och blekfeta pappor som ränner runt och köper glass överallt ;D Men var tid har sin tjusning.

What wouldn't I give to be 20 again once in a while?

Publicerat

Koh Samet är inte granne med Koh Lanta, den ligger på västkusten.

Själv var jag på väg till Koh Samet ett antal gånger då vi var ett ganska stort gäng polare som höll igång  i en närbelägen stor stad, då dom ibland behövde vila upp sig så åkte dom en vecka eller så till Koh Samet, dock var jag tuffare (eller tröttare) än så, så jag kom aldrig dit med dom.

Däremot åkte jag dit med familjen nåt år senare och fann att det var en riktigt trevlig ö :)

När var du där Magnus?

Publicerat

Det är 15 år sedan efter lumpen 1993, var där i 5-6 veckor, inte riktigt säker hur länge. ::)

Phi-phi öarna eller koh phi-phi ligger ju också på västsidan, den började precis få turister i bred ström då. Du rätt angående koh samet, kollade kartan på nätet. Men vi var på östsidan också till nån ö som var väldigt remote då som hette Koh phangan, det var den jag menade. Man åkte färja via Koh Samui vill jag minnas.

Vi gjorde också en avstickare in Kambodja vilket var via buss på åsnestigar i +40 grader, AC nä inte direkt ;D

Publicerat
Vi gjorde också en avstickare in Kambodja vilket var via buss på åsnestigar i +40 grader, AC nä inte direkt ;D

Du menar inte att det varmt och svettigt i bussen. ;) ;D Jag kan nästan föreställa mig hur det var på den resan. ;D

Publicerat

Fan vad schyssta bilder, var på Koh Samui 1992, innan turistbommen. Jäklar vilket drag, var på Full Moon party också men det ska jag inte skriva så mycket om här, sov inte på 2 dagar.  8) 8) 8)

Publicerat

Koh Pangan ännu en ö jag har köpt en del båtbiljetter till men inte kommit dit ännu :-

Jag höll till på Lamai Beach Koh Samui till absolut största delen dom vintrar (Dec-Mars) jag var nere mellan -89 till 91, och har vart där ett par gånger sen dess med familjen oxå, jag kommer nog hamna där nån gång till även om det har förändrats motsvarande hundra år här hemma, så har det likväl sin charm och en speciell plats i mitt hjärta då den tiden gjorde mig till den fantastiska människa jag är idag ::) ;D

// Mekhong för god att kolsyras!