Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Strul på Jaktregistret

Featured Replies

Publicerat

jag har idag ringt till Jaktregistret, för jag har inte fått mitt jaktkort  :-

Då visade det sig att dom har bytt tryckeri så att det blivit en massa strul och många har inte fått sitt jaktkort och en del har fått två  >:(

Så kolla upp det så ni inte får problem.

Publicerat

Man kan betala utan att ha fått jaktkortet via posten (Naturvårdsverkets hemsida):

"Betala jaktkortet

Du betalar jaktkortet, f.n. 200 kronor, till postgirokonto 10 14-0. Spara kvittot och ta med det och jaktkortet vid jakt. Om du betalar via Internetbank gör du en utskrift av beviset och tar med.

Vi har förstått att några fått problem att betala jaktkortet via Internet. Det beror på att OCR-numret du fått via jaktkortsutskicket inte fungerar förrän den 28 juni.

Förtryckta inbetalningskort finns på Svensk Kassaservice. Glöm inte att ange personnummer och namn i meddelandefältet. Checkbetalning godtas inte."

Publicerat
  • Författare
Man kan betala utan att ha fått jaktkortet via posten (Naturvårdsverkets hemsida):

"Betala jaktkortet

Du betalar jaktkortet, f.n. 200 kronor, till postgirokonto 10 14-0. Spara kvittot och ta med det och jaktkortet vid jakt. Om du betalar via Internetbank gör du en utskrift av beviset och tar med.

Vi har förstått att några fått problem att betala jaktkortet via Internet. Det beror på att OCR-numret du fått via jaktkortsutskicket inte fungerar förrän den 28 juni.

Förtryckta inbetalningskort finns på Svensk Kassaservice. Glöm inte att ange personnummer och namn i meddelandefältet. Checkbetalning godtas inte."

Dom skulle skicka ett nytt inbetalningskort direkt så det blir inga problem för mig  :)
Publicerat
  • Författare

Fick det nya inbetalningskortet idag  :D Credit till jaktregistret som löste problemet snabbt  :)

• 3 weeks later...
Publicerat

jag fick mitt i tid och tyckte det var trevligt med det nya jaktkortet som dessutom lär tåla lite mer än det gammla..

Publicerat

Fattar inte vad jaktkortet skall användas till. Ok man betalar å kan visa kvitto men de där andra i hårdare papper med anteckningar om jägarexamen, vad ska man med det till, de säger ju ingenting