Publicerat Juli 25, 200520 yr jag har idag ringt till Jaktregistret, för jag har inte fått mitt jaktkort :- Då visade det sig att dom har bytt tryckeri så att det blivit en massa strul och många har inte fått sitt jaktkort och en del har fått två > Så kolla upp det så ni inte får problem.
Publicerat Juli 25, 200520 yr Man kan betala utan att ha fått jaktkortet via posten (Naturvårdsverkets hemsida): "Betala jaktkortet Du betalar jaktkortet, f.n. 200 kronor, till postgirokonto 10 14-0. Spara kvittot och ta med det och jaktkortet vid jakt. Om du betalar via Internetbank gör du en utskrift av beviset och tar med. Vi har förstått att några fått problem att betala jaktkortet via Internet. Det beror på att OCR-numret du fått via jaktkortsutskicket inte fungerar förrän den 28 juni. Förtryckta inbetalningskort finns på Svensk Kassaservice. Glöm inte att ange personnummer och namn i meddelandefältet. Checkbetalning godtas inte."
Publicerat Juli 25, 200520 yr Författare Man kan betala utan att ha fått jaktkortet via posten (Naturvårdsverkets hemsida):"Betala jaktkortet Du betalar jaktkortet, f.n. 200 kronor, till postgirokonto 10 14-0. Spara kvittot och ta med det och jaktkortet vid jakt. Om du betalar via Internetbank gör du en utskrift av beviset och tar med. Vi har förstått att några fått problem att betala jaktkortet via Internet. Det beror på att OCR-numret du fått via jaktkortsutskicket inte fungerar förrän den 28 juni. Förtryckta inbetalningskort finns på Svensk Kassaservice. Glöm inte att ange personnummer och namn i meddelandefältet. Checkbetalning godtas inte." Dom skulle skicka ett nytt inbetalningskort direkt så det blir inga problem för mig
Publicerat Juli 26, 200520 yr Författare Fick det nya inbetalningskortet idag Credit till jaktregistret som löste problemet snabbt
Publicerat Augusti 10, 200520 yr jag fick mitt i tid och tyckte det var trevligt med det nya jaktkortet som dessutom lär tåla lite mer än det gammla..
Publicerat Augusti 11, 200520 yr Fattar inte vad jaktkortet skall användas till. Ok man betalar å kan visa kvitto men de där andra i hårdare papper med anteckningar om jägarexamen, vad ska man med det till, de säger ju ingenting