Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ha eller inte

Featured Replies

Publicerat

Man kan nte vara dömd på livstid heller så nog tycker jag att det räcker, vad man kan läsa av det som står i länken.

Publicerat

Läser man artikeln, så ser jag inget hinder till att han ska få licenser.

Publicerat

När man avtjänat sitt straff så har man betalt tillbaka till samhället o sonat sitt straff så då börjar man på 0 så jag tycker det är ok.

Mvh. 

Publicerat
När man avtjänat sitt straff så har man betalt tillbaka till samhället o sonat sitt straff så då börjar man på 0 så jag tycker det är ok.

Mvh.   

Jepp, det är väl det som är tanken.

Sen kan man ju bli lite avvaktande om det är en ständig återfallsförbrytare, men det är ju en annan historia.

Ge mannen hans bössor, han vet ju att han har ögonen på sig i vilket fall, han kan ju vara en reko kille som hamnade snett bara.. :)

Publicerat

Det borde vara ett uppehåll på minst 5 år innan han borde kunna söka nya licenser för vapen när man har suttit inne för vapenbrott el. liknande. Man vet ju inte hur det är med ev. återfall för än efter en viss tid men han kan ju även få ett återfall efter den tiden. Det är en svår fråga att besvara och veta riktigt hur det ska vara för att vara säkrast för alla medborgarna. :-

Publicerat

Och jag som är så j-la anti tycker att om jakten är sååååå viktig, varför ens utsätta sig för risken att sumpa licenserna genom fuffens med vapen.. eller fuffens öht ???

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Jag är lite tveksam, jag tycker han borde få spärrtid exakt hur länge ja hmm kanske 2år, och tiden skall räknas när han befinner sig i frihet. Håller med en förgående talare, om det är så viktigt varför handla med vapen ????

Körkortet är en livsnödvändighet för mig, skulle inte drömma om att äventyra det.

Publicerat
Och jag som är så j-la anti tycker att om jakten är sååååå viktig, varför ens utsätta sig för risken att sumpa licenserna genom fuffens med vapen.. eller fuffens öht ???

Mvh!

Tja.. enligt artikeln så verkar det ju som att han inte helt själv valde det. Även om han på något vis iaf själv satt sig i situationen.  Vidare så valde han ju själv att anmäla sig, vilket tyder på en viss insikt. 

Iofs.. jag är nog inte konsekvet och tror inte att man kan göra en genrell bedömning utan det får vara från fall till fall.  Man kan ju vrida det hela till alla möjliga situationer.. Om någon döms för grovt jaktbrott, ska han få tillbaka sina vapen och i så fall efter hur lång tid?  Vid ett jaktbrott så kanske till och med vapnen används till att begå brottet..

Publicerat

Nix.

Sådana här Pellar gör att myndigheterna hela tiden får vatten på sin kvarn, och det slutar som vanligt med att alla laglydiga medborgare får ökade krav på sig hela tiden.

Ge karl'n ett ärtrör.