Publicerat Februari 25, 200818 yr suck sån livakt vill inte jag ha http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1918808.ab
Publicerat Februari 25, 200818 yr undrar om vakten var rådjurs ren ähh den va dålig Undrar när han var på skjutbanan sist och ventilerade tjäntepuffran ??? ??? ??? ;D
Publicerat Februari 25, 200818 yr Författare ja skrämmande att dom får lov att gå omkring med laddade vapen och vi måste fan nästan ha ammo och vapen i olika bilar på väg till jakten
Publicerat Februari 25, 200818 yr Ja, Ja det är lätt att dömma andra när man läser vad journalisterna vinklar in till betalbara artiklar. Insatsen han gjorde var väl bra, sen att han kanske är en dålig skytt eller kanske till och med en bra skytt för vem vet om renen kanske stannade på platsen bara för han sköt den och senare kunde avlivas. Och hur många av er har provat skjuta på rörliga djur med pistol i ett stressat läge. (jag är inte vakt) : men ställer upp för dom som hjälper till på vägen. mvh Rune 8)
Publicerat Februari 26, 200818 yr Författare då jag tävlar i pistolskytte och tycker mig kunna det någorlunda . samt då lagens långa arm tränar och skjuter upp årligen på vår bana kan jag med säkerhet säga att det finns inga farligare än poliser /livvakter med vapen och då menar jag att dom är farligare för omgivningen än för det dom siktar på En livvakt måste väl rimligtvis vara tränad att träffa rörliga mål vad fan ska han annars med pistolen till ?? ska han be buset att stå stilla för han inte kan skjuta på vederbörande för han rör sig
Publicerat Februari 26, 200818 yr Men vad har de för kulor i dessa tjänstevapen då? De är väl kanske inte de bästa för avlivning. Rikoschettfria kulor och blötare än allt annat har jag för mig...? Om inte vakten är jägarutbildad eller har sunt förnuft finns väl risken att han inte satt kulan i bakhuvudet utan i kroppen, och då är det väl inte så märkligt att det inte blir ett dödande skott.
Publicerat Februari 26, 200818 yr då jag tävlar i pistolskytte och tycker mig kunna det någorlunda .samt då lagens långa arm tränar och skjuter upp årligen på vår bana kan jag med säkerhet säga att det finns inga farligare än poliser /livvakter med vapen och då menar jag att dom är farligare för omgivningen än för det dom siktar på En livvakt måste väl rimligtvis vara tränad att träffa rörliga mål vad fan ska han annars med pistolen till ?? ska han be buset att stå stilla för han inte kan skjuta på vederbörande för han rör sig Förhoppningsvis är du bättre för att du tränar kanske flera hundra gånger mer än säpovakten. Men insatsen är det väl inget fel på. :-* Får du slå ihjäl renen med en gammal toffla så kan du väl försöka skrämma ihjäl stackarn med stt skott också. : Och kan man belasta poliserna/vakterna för att proven är undermåligt dåliga eller skall vi belasta polisledningen istället. mvh Rune 8)
Publicerat Februari 26, 200818 yr Jag har nu hört historien från en som var där på plats när det hela utspelade sig. Han stöder SÄPOs Historia och menar att livvakterna visst sköt ihjäl renarna men det säljer ju inga tidningar. Det är helt otroligt hur media kan vrida och förstora upp en bagatell som ingen bryr sig om egentligen. Snubben som körde på renarna och sedan sålde historien om klantiga livvakter fick iallafall 21 500 kronor på kontot. Helt sjukt. ???
Publicerat Februari 26, 200818 yr Författare Förhoppningsvis är du bättre för att du tränar kanske flera hundra gånger mer än säpovakten.Men insatsen är det väl inget fel på. :-* Får du slå ihjäl renen med en gammal toffla så kan du väl försöka skrämma ihjäl stackarn med stt skott också. : Och kan man belasta poliserna/vakterna för att proven är undermåligt dåliga eller skall vi belasta polisledningen istället. mvh Rune 8) ok att dom gjorde NÅGOT är ju alltid bättre än inget är det sedan så att dom verkligen sköt ihjäl renen är ju tidningen samt uppgifts lämnaren puckade jag ville mest påvisa att ordningsmakten som lagligen får gå med hölstrade vapen och därtill använda dom i situation i många fall inte är kompetenta att använda dom
Publicerat Februari 26, 200818 yr Författare Jag har nu hört historien från en som var där på plats när det hela utspelade sig. Han stöder SÄPOs Historia och menar att livvakterna visst sköt ihjäl renarna men det säljer ju inga tidningar. Det är helt otroligt hur media kan vrida och förstora upp en bagatell som ingen bryr sig om egentligen. Snubben som körde på renarna och sedan sålde historien om klantiga livvakter fick iallafall 21 500 kronor på kontot.Helt sjukt. ??? hmm ingen dum ide' på hur man i glesbygden kan tjäna pengar
Publicerat Februari 26, 200818 yr ja har man aldrig sett det döds ryck så tror jag nog man tror den lever
Publicerat Februari 26, 200818 yr då jag tävlar i pistolskytte och tycker mig kunna det någorlunda .samt då lagens långa arm tränar och skjuter upp årligen på vår bana kan jag med säkerhet säga att det finns inga farligare än poliser /livvakter med vapen och då menar jag att dom är farligare för omgivningen än för det dom siktar på En livvakt måste väl rimligtvis vara tränad att träffa rörliga mål vad fan ska han annars med pistolen till ?? ska han be buset att stå stilla för han inte kan skjuta på vederbörande för han rör sig ... såååå odugliga är dom väl ändå inte.... Livvakterna tränar mer skytte än vanliga Kling och Klang poliser. Vi tränar nog på samma bana du och jag och visst ser man att många poliser borde vara oftare på skjutbanan : många luftar inte tjänstevapnet mer än på årliga tjänste skjutningen. (Speciellt de som inte har yttre tjänst längre)
Publicerat Februari 26, 200818 yr min morsa har varit polis i 20år och inte avlossat sitt vapen på 10år minst varken på en bov eller kamphund, dock brukar jag vara å skjuta på samma bana som kling och klang gör,och att efter 1år i tjänst inte klara av en brons serie är glocalnet... tror detta är ett väldig typiskt första sidan för skavller bladen och inte specielt mycket tyngd bakom det,, dock tror jag livvakter tränar mer än poliser.... #tänker på polis vs kamphund ala 15skott senare#
Publicerat Februari 26, 200818 yr Författare man måste ju iallafall hoppas att säpos vakter tränar oftare dom har ju betalt för att om det behövs skydda en client med vapen och då vill man ju nog att dom är över genomsnittet i skytte sen finns det ju nog många inom poliskåren som inte har samma vapen intresse som vi här på denna sidan och då inte finner någon njutning i rekylen ,-)