Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jägare attackerad av varg

Featured Replies

Publicerat

Oj oj hur skall forskarna förklara detta, när dom gått ut och berättat att skandinaviska vargarna är ofarliga för människor ???. Från min sida var detta bara väntat, vi lär få se en stor ökning i björn och varg skadade människor i framtiden. Tur att mannen klarade sig ganska bra under omständigheterna.

Publicerat
  • Författare
Oj oj hur skall forskarna förklara detta, när dom gått ut och berättat att skandinaviska vargarna är ofarliga för människor ???. Från min sida var detta bara väntat, vi lär få se en stor ökning i björn och varg skadade människor i framtiden. Tur att mannen klarade sig ganska bra under omständigheterna.

Finns även på jat och jägares hemsida skrivet om detta.

Läs gärna kommentarena från människorna.

http://www.jaktojagare.se/

:o

Publicerat
Finns även på jat och jägares hemsida skrivet om detta.

Läs gärna kommentarena från människorna.

http://www.jaktojagare.se/

:o

Läste nyss artikeln på expressen.se, och som alltid när ämnet är varg på expressen visar kommentarerna okunskapen...

Publicerat

Har mycket svårt att tro att det var en varg. Snarare en förrymd hund  8)

Publicerat

Man har väl tagit DNA analys av bettet i armen ;) ::)

Publicerat

;D Säkert..  :D

Publicerat
Har mycket svårt att tro att det var en varg. Snarare en förrymd hund  8)

Och ser man på http://www.dt.se/nyheter/ludvika/article284567.ece

Inte ett dugg förvånande  ::)  8)

Publicerat

Citat från DD.

Vargen som attackerat en äldre man i Dalarna på tisdagen var troligen en hund. Den slutsatsen drar en vargforskare som varit på platsen.

En äldre man från Närke attackerades av vad han uppfattade som en varg när han var ute på harjakt i Dalarna på måndagen. När vargforskaren Jens Karlsson på tisdagen undersökte platsen hittade han inga spår av varg och mycket tyder på att det var en hund som gått till attack.

– Mannen kunde inte resa sig med en gång utan han såg från ett markperspektiv djuret flera meter bort och han uppfattade att det var en varg. Det är inte så konstigt om man tar fel på varg och hund. Jag kan inte klandra honom för det, säger Jens Karlsson till Nerikes Allehanda.

Jag blir så j-vla matt verkligen. ???

Publicerat

" Om det är sant är det fullständigt världsunikt, säger Jens Karlsson till Nerikes Allehanda."

jag trodde det var konstaterat i canada att han den där ynglingen  vad han nu hette  blev varg dödad

då kan det ju inte vara någon världs nyhet  eller unikt ???!!!!

Publicerat

Är det någon som är förvånad ???

Publicerat
" Om det är sant är det fullständigt världsunikt, säger Jens Karlsson till Nerikes Allehanda."

jag trodde det var konstaterat i canada att han den där ynglingen  vad han nu hette  blev varg dödad

då kan det ju inte vara någon världs nyhet  eller unikt ???!!!!

Det unika skulle väl vara att en ensam varg attackerat en människa oprovocerat

Publicerat

Det enda unika som skulle kunna få en att bli lite förvånad, vore om man från myndigheternas sida proklamerade hur många människoliv man faktiskt räknar med är acceptabelt för att hålla en rovviltstam. För jag kan inte för mitt liv tro att någon - om ens aldrig så storstadsbo - faktiskt tror att våra rovvilt inte tar en människa om förutsättningar och villkor är de rätta?

Det är alls inget som jag tycker sämre om rovdjuren för, men jag blir så trött på att ständigt höra i alla program att människan inte är ett "naturligt" byte. Det är kvalificerat skitsnack. Människan må vara ett väldigt "ovanligt" byte, men nog mättar människokött lika bra i en varg, björn eller haj-mage som något annat protein.

I bland får man känslan av att en del människor verkligen på fullt allvar tror att andra djur ser oss som något "mer" än andra arter..? Men så illa kan det väl inte vara ställt med någon..?

Publicerat

[quote author=BäckaBengtson link=topic=11298.msg171900#msg171900 date=1204054095

I bland får man känslan av att en del människor verkligen på fullt allvar tror att andra djur ser oss som något "mer" än andra arter..? Men så illa kan det väl inte vara ställt med någon..?

Fråga dom anhöriga i Afrika till alla dom som försvinner där pga rovdjuren varje år. Vi är under rätt förutsättningar bara ett stycke kött för rovdjuren. Vargen är inget undantag i det. Finns dokumenterat hur hyenor tagit barn i  Afrika. Forskarna här i Sverige lever i ett rosa drömslott >:(. Vargar i Indien dödar fler människor varje år än vad tigern gör :o

Publicerat
Vargar i Indien dödar fler människor varje år än vad tigern gör :o

Det finns väl inga tigrar kvar.  ;) ;)

Publicerat
Forskarna här i Sverige lever i ett rosa drömslott

Amen till det!

Även våra politiker verka bo på nämnda slott.

Publicerat
Det finns väl inga tigrar kvar.  ;) ;)
Jo faktiskt. Än så länge är väl bäst och tillägga. Du vet kineser och deras sex mediciner . ;D