Publicerat Februari 27, 200818 yr J-vlar va gott det är, glömmer ibland hur fruktansvärt korkad jag är som glömmer bort rejäl och god mat! ... kroppkakor m rårörda lingon, Sjömansbiff med pressgurka, uppstekta stuvade makaroner dagen efter med fläsk, kalops, fläsklägg med rotmos, rårakor, stuvad lever, kåldolmar, och för inte tala om ärtsoppa...
Publicerat Februari 27, 200818 yr Käkade raggmunk med fläsk idag på Naglo. ;D ;D ;D Ska nog inte berätta vad den kostade. 8) 8) 8)
Publicerat Februari 28, 200818 yr Författare Eftersom det tar lika lång tid eller tom längre att tillreda husmanskost är prislappen försvarbar....
Publicerat Februari 28, 200818 yr Käkade raggmunk med fläsk idag på Naglo. ;D ;D ;DSka nog inte berätta vad den kostade. 8) 8) 8) det kan väll inte varit så dyrt! eller?
Publicerat Februari 28, 200818 yr Husmanskost tar tid men är billigare i inköp håller på och drillar min sambo i denna ädla form av matlagning, nu är hon extrem som tror att allt är färdigt i mikron på 2min : lite överdrivet , men det stånks ibland när jag börjar förbereda maten kvällen innan eller river runt i frysen klockan 6 på morgonen ;D
Publicerat Februari 29, 200818 yr Billig och grymt god husmanskost kan man äta på Parkcaféet i Sundsvall för en billig penning. Endast luncher dock, det som är också bra är att man kan äta hur mycket man vill.
Publicerat Februari 29, 200818 yr 150:- för raggmunk o fläsk... Kan ätas på för 68:- inkl. saladsbuffe/bröd/dryck och kaffe.. Får nog sluta o ha husmanskost på dagens o sätta in de i menyn istället... Allvarligt så är råvarukostnaden för den rätten låg, för o inte tala om fläskpankaka, ärtsoppa osv. Bilig mat som en del restauranger tydligen gör grova pengar på. Men, men det är väl ett storstadsfenomen som så mycket annat.
Publicerat Februari 29, 200818 yr Hyran för en restaurang mitt i centrala Stockholm, vid Kungsträdgården, skojar man inte bort. Sedan är det nu en trend att servera "avancerad" husmanskost till lunch. Vi som äter mycket affärsluncher hat tröttnat på alla pyttesmå portioner med korslagda sparrisar al a Frankrike och vill ha riktigt god husmanskost istället. Är ni i Stockholm och ska äta kan jag rekommendera Restaurang 1900, det är Tv-kocken "Mat-Niklas" krog. Riktigt bra "avancerad" husmanskost till, i mina ögon, bra priser. Lunchen kostar 115 kr och är riktigt värd pengarna. ;) Raggmunken var nästan lika god som den på vägkrogen i Tindered. Åker ni E22, mellan Valdermarsvik och Västervik, i Tindered ligger en grymt trevlig vägkrog med riktigt fin raggmunk & fläsk. ;D ;D ;D
Publicerat Februari 29, 200818 yr Gjorde fläskpannkaka igår av resterna av pannkakssmeten när jag jobbade. Blev en enorm eftersom jag hade gjort en sån stor sats. Tror stekbordet är 60x120 stort så den blev stor.
Publicerat Februari 29, 200818 yr Fläskpannkaka med lingonsylt är verkligen svinigt gott.. Men grejen är att om man dagen efter klipper överbliven pannkaka i bitar och steker på lite hårt så blir det om möjligt ännu godare! Mvh!
Publicerat Februari 29, 200818 yr Fläskpannkaka med lingonsylt är verkligen svinigt gott.. Men grejen är att om man dagen efter klipper överbliven pannkaka i bitar och steker på lite hårt så blir det om möjligt ännu godare!Mvh! Aldrig testat, det ska jag prova på!
Publicerat Februari 29, 200818 yr För o inte tala om kall fläskpankaka i matlådan i skogen. iofs så smakar allt bra där... Visst fasen har jag sett trenden med husmanskost på finrestaurangerna. Känns bara lite märkligt o kul, för helt plötsligt är man trendig.. o då har ändå jag gjort husmanskost på samma sätt i typ 25 år.. För firman är de väl 61 år nu..
Publicerat Februari 29, 200818 yr Tänkte äta grillad ytterfilé från dov ikväll med bakad plugg. Låter väl inte helt fel, eller?
Publicerat Mars 5, 200818 yr Vart en högst improviserad fläskpannkaka igår ;D Wilda hjälpte mej packa upp varorna från Ica och 15 ägg vart snabbt och lätt reducerade till 5 mer eller mindre hela. Fiskade iaf ihop några trasiga och gjorde fläskpannkaka modell enorm! Fan va gott det var och bara tre av fem vuxna hemma vilket gjorde att man kunde käka tills det rann ur öronen ;D Vart dock inget att steka upp idag :'( Mvh!
Publicerat Mars 5, 200818 yr så kan det gå när man har hjälp att packa upp varorna ;D ;D man flesk pankaka är gått så man äter ju tills det sprutar mat ur örona ;D ;D ;D
Publicerat Mars 5, 200818 yr Gjorde fläskpannkaka på dinkelmjöl och kassler, blev sådär, vetefan vad jag tänkte på, faktiskt. Jäkla GI hysteri. > > >
Publicerat Mars 7, 200818 yr Kall fläskpannkaka på hårt bröd med några hyvlade ostskivor på, synd bara att det sällan blir några mängder kvar av en långpanna så man kan njuta av denna "skogsrätt" (vet ej om grannen pejlar i sig på mackorna eller kaffet, men han brukar sniffa sig fram som en stövare när jag är i skogen) Raggar