Publicerat Februari 29, 200818 yr Författare Ja den var också bra, men tror nästan inte att jag får igenom den hos uppfödaren :
Publicerat Februari 29, 200818 yr Skulle passa riktigt bra, men känns som att det kanske är lite jobbigt att säga :- Tänk som radiostationen gjorde när dom introducerade sig i Sverige NRJ. Det går rätt bra
Publicerat Februari 29, 200818 yr Författare Tänk som radiostationen gjorde när dom introducerade sig i Sverige NRJ. Det går rätt bra Ja de är sant.......hmmm.......den är uppsatt på listan
Publicerat Februari 29, 200818 yr Författare En kompis till mig föreslog att jag skulle döpa valpen till ET. Förklaringen var, ja den är ju född lite annorlunda (utan svans) så det är ju passande med ett "utomjordingsnamn" >
Publicerat Februari 29, 200818 yr Några förslag från fam. Olofsson: Extra/Ekstra Ejsi/Ejsy Emmi Essy Efti Effie är jättefint, kompisens Vorsteh som jag följt med på jakt hette Effie men i höstas så bröt hon halsen under jakten. Så döp henne till nåt annat... :- Lycka till med namnvalet... /Henke
Publicerat Mars 3, 200818 yr Författare Det namn på E som jag fastnade för var ELDA. Hmm......började fundera, Elda och Ella ligger rätt så nära varandra vilket kan göra att det kan bli problem framöver. Så jag gjorde på detta vis att jag tog det namn som jag länge gillat, COBRA, och trixade lite : Valpen kommer att heta Elcobra men kallas Cobra!
Publicerat Mars 3, 200818 yr Hmm de e ju fusk! ElCobra. Låter lite manhaftigt på en tik. Men de e ju int min hund som får skämmas ;D
Publicerat Mars 3, 200818 yr Hmm de e ju fusk! ElCobra. Låter lite manhaftigt på en tik. Men de e ju int min hund som får skämmas ;D LOL!! ;D ;D ;D
Publicerat Mars 4, 200818 yr Författare Elli Hmm......tror du missat att min nuvarande hund heter Ella!
Publicerat Mars 4, 200818 yr Författare Hmm de e ju fusk! ElCobra. Låter lite manhaftigt på en tik. Men de e ju int min hund som får skämmas ;D :o Mobbing redan nu..... > Min hund ska heta Elcobra på pappret och Cobra till vardags och mer än så var det inte med den saken > Sen får vi väl se på jaktproven framöver vem som får skämmas och inte : Och glöm inte att jag kan ta in min jaktprovsreserv (Pensionären) och tävla med om jag inte skulle lyckas med Cobran : ......hehe...
Publicerat Mars 4, 200818 yr :o Mobbing redan nu..... >Min hund ska heta Elcobra på pappret och Cobra till vardags och mer än så var det inte med den saken > Sen får vi väl se på jaktproven framöver vem som får skämmas och inte : Och glöm inte att jag kan ta in min jaktprovsreserv (Pensionären) och tävla med om jag inte skulle lyckas med Cobran : ......hehe... ...du menar "kötthunden" som du så fint kallade henne i nåt annat inlägg...hehe. DU får nog tänka på vad du skriver..rätt som det är smygläser Ella vad su skriver....och vägrar ställa upp som "jaktprovsreserv"! ;D Men hursomhaver så tycker jag du har valt ett bra namn till din blivande vilding! ElTigre var ju nån gammal Arctic Cat skoter...och den var det bra fart i minns jag! ElCobra torde inte vara långt efter.... /Henke
Publicerat Mars 4, 200818 yr Författare ...du menar "kötthunden" som du så fint kallade henne i nåt annat inlägg...hehe. DU får nog tänka på vad du skriver..rätt som det är smygläser Ella vad su skriver....och vägrar ställa upp som "jaktprovsreserv"! ;D Hon är ju en pensionerad jaktprovshund = numera "kötthund" Tror enbart att hon är nöjd med den titel ;D "Vägra ställa upp" finns dock inte i hennes ordbok, så skulle jag behöva en "jaktprovsreserv" så skulle hon nog dra på sig jaktvästen och ställa upp utan diskussion ;D Som du nog sett i bretontråden är hon me på det mesta min gamla pärla
Publicerat Mars 4, 200818 yr Hon är ju en pensionerad jaktprovshund = numera "kötthund" Tror enbart att hon är nöjd med den titel ;D"Vägra ställa upp" finns dock inte i hennes ordbok, så skulle jag behöva en "jaktprovsreserv" så skulle hon nog dra på sig jaktvästen och ställa upp utan diskussion ;D Som du nog sett i bretontråden är hon me på det mesta min gamla pärla Jo men du får ta mitt inlägg med glimten i ögat...