Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hjälp mig med namnförslag!

Featured Replies

Publicerat
  • Författare
;) Ja den var också bra, men tror nästan inte att jag får igenom den hos uppfödaren  ::)
Publicerat
Skulle passa riktigt bra, men känns som att det kanske är lite jobbigt att säga :-

Tänk som radiostationen gjorde när dom introducerade sig i Sverige NRJ. Det går rätt bra :)

Publicerat
  • Författare
Tänk som radiostationen gjorde när dom introducerade sig i Sverige NRJ. Det går rätt bra :)

Ja de är sant.......hmmm.......den är uppsatt på listan  :)

Publicerat
  • Författare

En kompis till mig föreslog att jag skulle döpa  valpen till ET. Förklaringen var, ja den är ju född lite annorlunda (utan svans) så det är ju passande med ett "utomjordingsnamn"  :o  >:(

Publicerat

Några förslag från fam. Olofsson:

Extra/Ekstra

Ejsi/Ejsy

Emmi

Essy

Efti

Effie är jättefint, kompisens Vorsteh som jag följt med på jakt hette Effie men i höstas så bröt hon halsen under jakten. Så döp henne till nåt annat...  :-

Lycka till med namnvalet...

/Henke

Publicerat
  • Författare

Det namn på E som jag fastnade för var ELDA. Hmm......började fundera, Elda och Ella ligger rätt så nära varandra vilket kan göra att det kan bli problem framöver. Så jag gjorde på detta vis att jag tog det namn som jag länge gillat, COBRA, och trixade lite  ::)

Valpen kommer att heta Elcobra men kallas Cobra! :)

Publicerat

Hmm de e ju fusk! ElCobra.

Låter lite manhaftigt på en tik.

Men de e ju int min hund som får skämmas  ;):D ;D

Publicerat

Elli

Publicerat

LOL!!  ;D ;D ;D

Publicerat
  • Författare
Elli

Hmm......tror du missat att min nuvarande hund heter Ella!  ;)

Publicerat
  • Författare

:o :o Mobbing redan nu..... >:(

Min hund ska heta Elcobra på pappret och Cobra till vardags och mer än så var det inte med den saken >:(

Sen får vi väl se på jaktproven framöver vem som får skämmas och inte  ;) ::)

Och glöm inte att jag kan ta in min jaktprovsreserv (Pensionären) och tävla med om jag inte skulle lyckas med Cobran ::);) ......hehe...

Publicerat

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Du e för go ibland!!!

Publicerat
:o :o Mobbing redan nu..... >:(

Min hund ska heta Elcobra på pappret och Cobra till vardags och mer än så var det inte med den saken >:(

Sen får vi väl se på jaktproven framöver vem som får skämmas och inte  ;) ::)

Och glöm inte att jag kan ta in min jaktprovsreserv (Pensionären) och tävla med om jag inte skulle lyckas med Cobran ::);) ......hehe...

...du menar "kötthunden" som du så fint kallade henne i nåt annat inlägg...hehe. DU får nog tänka på vad du skriver..rätt som det är smygläser Ella vad su skriver....och vägrar ställa upp som "jaktprovsreserv"!  ;) ;D

Men hursomhaver så tycker jag du har valt ett bra namn till din blivande vilding!

ElTigre var ju nån gammal Arctic Cat skoter...och den var det bra fart i minns jag! ElCobra torde inte vara långt efter....

/Henke

Publicerat
  • Författare
...du menar "kötthunden" som du så fint kallade henne i nåt annat inlägg...hehe. DU får nog tänka på vad du skriver..rätt som det är smygläser Ella vad su skriver....och vägrar ställa upp som "jaktprovsreserv"!   ;) ;D

Hon är ju en pensionerad jaktprovshund = numera "kötthund"  ;) Tror enbart att hon är nöjd med den titel  ;D

"Vägra ställa upp" finns dock inte i hennes ordbok, så skulle jag behöva en "jaktprovsreserv" så skulle hon nog dra på sig jaktvästen och ställa upp utan diskussion ;D

Som du nog sett i bretontråden är hon me på det mesta min gamla pärla  ;)

Publicerat
Hon är ju en pensionerad jaktprovshund = numera "kötthund"   ;) Tror enbart att hon är nöjd med den titel  ;D

"Vägra ställa upp" finns dock inte i hennes ordbok, så skulle jag behöva en "jaktprovsreserv" så skulle hon nog dra på sig jaktvästen och ställa upp utan diskussion ;D

Som du nog sett i bretontråden är hon me på det mesta min gamla pärla  ;)

Jo men du får ta mitt inlägg med glimten i ögat...

Publicerat
  • Författare

Givetvis ;)