Publicerat Januari 31, 20179 yr Enda bössan jag ångrar jag bytt bort var en w70 som var lite i afrikastuket, fan sålde jag den för? idag hade jag gråtit om jag fått tillbaka den
Publicerat Januari 31, 20179 yr Detta är en populär post. Sen dyker den här upp i minnesbanken- när hjärnan får arbeta lite: En Winchester Featherweight .308W Det var nog det smidigaste och mest behändiga vapen jag har skjutet med... DEN saknar jag.
Publicerat Januari 31, 20179 yr Ja Winchester Featherweight är otroligt mysiga bössor. Farsan har en i 308 win. Den klass-1 bössa jag började skjuta med som 15-åring. Har många gånger varit sugen på en sådan själv. Var EXTREMT sugen när exabit sålde sin FW i 270 win, men fullt skåp, bök med att sälja befintliga bössor, och långa handläggningstider lade hemsko på det hela, dessvärre
Publicerat Januari 31, 20179 yr Detta är en populär post. Ok, en lista på alla vapen som man avyttrat sedan -90 Remington 511 cal 22.
Publicerat Januari 31, 20179 yr Som väldigt liten 14 åring blev 1:a vapnet en Savage 24 20/22win mag. Tikka 714 12/76 bock. Jättefin Antonio Zoli kombi 12/222 som jag ärvde av morbror som tvärdog efter sin 50-års dag. Den kan jag sakna ibland men då vi ha begränsad garderob å jag sköt uruselt med den så fick den lämna. Winchester mod 70. 308 Denna sök jag flera älgar med å saknar. Hade den varit kvar så hade den klätts om lite, gängats å stannat! Hva 146 9,3x57 Hva 640 JP custom 375 Ruger. Remington 700 ltr 308. Fick nyligen lämna plats åt en Sauer 303 i 8x57. Remington 22lr är såld å på väg ut till förmån för en stadigare 22:a för bättre övningsskyttte på 50m älgen. Tips nån? Folk tycker att jag är galen som byter vapen så "ofta". Känner mig som en knapp amatör i bössbytarbranschen då man ser andras listor här...
Publicerat Januari 31, 20179 yr Ja helt vanliga Winchester 70 är också riktigt mysiga. Skulle jag bygga custombössa för jakt i dagsläget är detta nog den hetaste kandidaten för modersystem
Publicerat Januari 31, 20179 yr 37 minutes ago Dr Krall sa: Ja Winchester Featherweight är otroligt mysiga bössor. Farsan har en i 308 win. Den klass-1 bössa jag började skjuta med som 15-åring. Har många gånger varit sugen på en sådan själv. Var EXTREMT sugen när exabit sålde sin FW i 270 win, men fullt skåp, bök med att sälja befintliga bössor, och långa handläggningstider lade hemsko på det hela, dessvärre Som tur är såldes den aldrig
Publicerat Januari 31, 20179 yr Detta är en populär post. 4 hours ago hubler sa: Enda bössan jag ångrar jag bytt bort var en w70 som var lite i afrikastuket, fan sålde jag den för? idag hade jag gråtit om jag fått tillbaka den Vilken underbar Winchester 70-kakafoni denna tråd blev - och jag som har min tredje på ingång i form av en Safari Express i 458 Win Mag med kontrollerad matning och allt
Publicerat Januari 31, 20179 yr Vilket får mig att tänka på att jag nog har lite .458 puppor liggande i skåpet....
Publicerat Maj 30, 20178 yr Fyller på min "memory line" lite Tikka T3X Lite Adj. 308win Schultz & Larsen Classic DL 6.5x55 Mvh Joacim
Publicerat Juni 8, 20178 yr Detta är en populär post. Få se då. Första hagelbössan: Huskvarna 1430 tung som ett as men sköt bra med den. Knäckte ständigt undre slagstiftet och byttes mot en Beretta 686. Träffade inte en lada inifrån med den och skaffade därför en miroku 8000 som sköts till den inte orkade mer. Den stod i par med en benelli Centro som efter att ha fått en ny kolv är kvar i skåpet. 22lr: Införskaffade tidigt en krico 300 som jag faktiskt lyckades skjuta slut på. Ny pipa men sedan kom ju 17hmr ut och bössbytarjävulen viskade smäktande i örat. Naturligtvis lyssnade jag och en Sako Quad fick det bli. Men den där ynkliga plastkolven i mina labbar kändes verkligen ynklig och matningen med 22 pipan var allt annat än bra. Ny Cz455 och jag är nöjd. 22hornet: Första en krico med en stiftad pipa som man visuellt kunde se hur skev den var. Sköt som vädret i Norrland. Spridda skurar över länet. Byttes mot en Thompson center contender som sköt hål i hål och varenda sväng på banan var bättre än sex. Pipbulten blev dock glapp och konverteringen till k- hornet gjorde att hylsorna spände fast i patronläget. Ny ruger som skyndsamt gjordes om till k- version. Samma smed samma problem med matningen. Byttes mot en 222 rem som gjordes om till 221fb i samma stund som en Thompson center icon i 223 rem äntrade scenen. 6.5x55: Min näst första bössa. En tung CG3000 sporter. Pipan kapades och gjordes om till 6.5-06 de sista åren och en borderpipa monterades. Men konstruktionen gjorde att slutstyckstangenten kunde frysa och efter två incidenter skrotades bössan. Nu står det en Sako i 6.5x55AI som ersättning i skåpet. Men då jag nu fått tillfälle att jaga vildsvin och med vetskapen att dessa bara ökar så kände jag behovet av en liten handhållen mörsare. Letade efter en 358win eller en 35whelen men ramlade över en billig 358NM som kändes rätt ok för ändamålet. Nu känner jag mig som en pokerspelare med fyra ess och två kungar samt en joker i rockärmen och jag sitter nöjd.… än så länge!
Publicerat Juli 15, 20178 yr Minnet är inte så bra då det är snart 25 år sedan jag sålde mina bössor. Huskvarna 30-06 med ombyggd flaggsäkring och weaver 3-9 kikare. Hagel: kaliber 16 med repeter 3 skott. 2 i magasinet och 1 i loppet. Något amerikanskt märke. Trevlig. 22lr en ny tjeckisk variant som jag ej kommer ihåg namnet på. Kul prickskytte.. Nästa vecka ska återgfallsjägaren hämta en Huskvarna 1640 30-06 och en SbS Simon Suhl Kaliber 12
Publicerat Augusti 5, 20178 yr Två olika Valmet 412s med en massa olika pipor. Den en är på väg ut ur skåpet nu. Kommer sakna den som jag saknar den första. Kricko 22 mag. Skön stock men sköt illa. Cz 455 22 lr. Använde för lite men sköt bra trots sitt hårda trycke. Ruger m77 rsi 308. Den bössa jag saknar mest. Grymt smidig drevpang som sköt jäkligt bra trots att det var en helstock. Fabarm Elos c sporting kal 12. Min första hagelbössa som köptes ny...Var riktigt fin men jag sköt illa med den. Vilket hag naturligtvis skyllde på bössan...
Publicerat Augusti 7, 20178 yr Merkel 8 kaliber 20. Konfirmationspresenten som jag höll fast vid så länge det gick utan att träffa någonting alls nästan. Saknar formatet med SvS och kaliber 20 så gärna en sån fast med bättre kvalitet och längre pipor. Brno 22Lr 452 såldes för att få en plats till en drilling. Helt outhärdligt att vara utan den bössan fast trycket i original var uselt. Sako Finnbear 30-06 Kan mycket väl vara den ultimata allroundstudsaren och därför fick den åka, hemmagjord laminatkolv som jag raspade fram med stort besvär som 18-åring hade den. Snyft
Publicerat Augusti 7, 20178 yr Detta är en populär post. Vi börjar med det viktigaste först, hagelbössorna. Browning 425 12 Waterfowl. Beretta 682 12 Gold Sporting Westley Richards BLE12 Gold Name John Woodward 12 hanbössa John Rigby SLE 20 med rising bite Churchill Premier SLE 12 Stephen Grant SLE 12 Macnaughton 12 round action Holland Holland rook 6x70r Steyer Scout .308 Steyer Scout .223 Sauer 200 6,5x55 och 9,3x62 Merkel K1 kipplauf 7x64r Merkel Kr1 8x57 och .270 Krieghoff Teck med 3 pipset Jag saknar dem alla
Publicerat Augusti 7, 20178 yr 13 minutes ago Tazswe sa: Vi börjar med det viktigaste först, hagelbössorna. Browning 425 12 Waterfowl. Beretta 682 12 Gold Sporting Westley Richards BLE12 Gold Name John Woodward 12 hanbössa John Rigby SLE 20 med rising bite Churchill Premier SLE 12 Stephen Grant SLE 12 Macnaughton 12 round action Holland Holland rook 6x70r Steyer Scout .308 Steyer Scout .223 Sauer 200 6,5x55 och 9,3x62 Merkel K1 kipplauf 7x64r Merkel Kr1 8x57 och .270 Krieghoff Teck med 3 pipset Jag saknar dem alla Förstår det!