Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

gyttorps 100årspatroner

Featured Replies

Publicerat

Gyttorp skulle släppa 5000 askar med jubileumspatroner eftersom att dom fyller 100 år. OM det inte kommer till Åland så vill jag att någon ställer upp o skickar en sån ask åt mig. Vill berätta detta redan nu och rekrytera någon frivillig! Lika bra att vara ute i tid så man hinner få nån ask innan dom är slutsålda. Dom såg så vackra ut så det skulle inte sitta fel att ha en sådan. + att man kan vinna en bössa i en dragning i oktober. :rolleyes:

Publicerat
Gyttorp skulle släppa 5000 askar med jubileumspatroner eftersom att dom fyller 100 år. OM det inte kommer till Åland så vill jag att någon ställer upp o skickar en sån ask åt mig. Vill berätta detta redan nu och rekrytera någon frivillig! Lika bra att vara ute i tid så man hinner få nån ask innan dom är slutsålda. Dom såg så vackra ut så det skulle inte sitta fel att ha en sådan. + att man kan vinna en bössa i en dragning i oktober. :rolleyes:

Ja, det var väl nån 100 000 kronors bössa också dessutom.. :D

Publicerat

Ska försöka hinna vara med o köpa dessa. Är mycket tänd på att vinna bössan.

Publicerat

15 April är det säljstart på askarna.

Publicerat
15 April är det säljstart på askarna.

Oki tack för infon.

Publicerat
  • Författare

nå men ni som hinner köpa så köp en eller två askar åt mig också är ni bussiga!? visst fasen är det papphylsor va?

Publicerat

Får väl se om man hinner in att köpa en ask.

Publicerat

får se om man hinner in och köpa ett gäng askar

Publicerat

Bokade en ask idag trots den lite dryga prislappen, fanns några askar kvar att boka innan dom var slut..

Publicerat
nå men ni som hinner köpa så köp en eller två askar åt mig också är ni bussiga!? visst fasen är det papphylsor va?

Kan boka askar åt dig då jag skall in till handlaren på tisdag igen, påminn mig bara via PM efter helgen, hur många ville du ha, tror han hade 10-15 kvar på sin tilldelning.. Dom kostar 395:-/ask

// M

Publicerat
får se om man hinner in och köpa ett gäng askar

Hur bokade du????????

Publicerat
Hur bokade du????????

Jag sa till han som har affären att jag ville ha en ask när dom kommer, så skrev han upp mig på listan över dom som skall ha askarna. Dom askar som inte hinner bokas "om någon?" kommer att ställas ut i butiken.

Så bokade jag iaf, kanske krävs att man är stammis eller någe ingen aning, sa bara till iaf...

//M

Publicerat
Jag sa till han som har affären att jag ville ha en ask när dom kommer, så skrev han upp mig på listan över dom som skall ha askarna. Dom askar som inte hinner bokas "om någon?" kommer att ställas ut i butiken.

Så bokade jag iaf, kanske krävs att man är stammis eller någe ingen aning, sa bara till iaf...

//M

Ok. Tack. Då ska jag in till Walter Borg eller Länna jakt och be dom lägga undan en ask till mig om det går.

Publicerat

//M

Kan du boka en åt mej med? Jag vill iofs bara ha en patron, skiter i asken..

Mvh!

Publicerat
  • Författare

en ask räcker åt mig egentligen. Vill bara ha för att ha :) Inget jag lär skjuta med ändå..

Publicerat
  • Författare

så beställ en sån åt mig! schysst! tack!

• 2 weeks later...
Publicerat

Dom ringde från Walter Borg och sa att jag kunde hämta en ask, 395 kr.

Publicerat

Jag har hämtat min ask. En liten märklig detalj i det hela är att askarna nog kommer bli samlarobjekt, 5 000 askar - 300 000 jägare men det enda sättet att få ut sin lott är att bryta förpackningen och då kommer värdet att minska. :(;)

Hmm, hur tänkte de då? :(

Jag får helt enkelt vänta och se, har ingen fått vinsten får jag väl öppna min ask för att se lottnumret. :angry::blink:

Publicerat
  • Författare

smart orjant! :angry:

Publicerat

Skulle jag ha tänkt på innan jag öppnade min. :)

Nåja. Trevliga patroner faktiskt! Riktigt fina.

• 2 weeks later...
Publicerat

Då har man en ask hemma. Smög upp den så att jag inte skadade kartongen. Blir att sälja den på Widfors auktion om ca 40år <_< Patronerna såg fina ut. Synd att ni andra har köpt, för det är min som är vinstlådan :mellow: MVH Erik

• 5 weeks later...
Publicerat

Va fan jag fick betala 450 kr för min ask ;)

Publicerat

Ja, det kändes som en given "måste ha" pryl för en annan som kämpar för att få tag i papphylsor och helst i kal 16 vilket det ju inte fanns... Men priset avskräckte mig. Jag får väl ropa in en ask på den Widfors auktionen föregående inlägg lämnar till, om 40 år... ;)

Publicerat

Verkar fortfarande finnas kvar. Funderar på att inhandla ett paket i morgon. Jag kommer vinna bössan!

Publicerat
Ja, det kändes som en given "måste ha" pryl för en annan som kämpar för att få tag i papphylsor och helst i kal 16 vilket det ju inte fanns... Men priset avskräckte mig. Jag får väl ropa in en ask på den Widfors auktionen föregående inlägg lämnar till, om 40 år... :angry:

Du kan få köpa min ask bara dragningen är över, tänkte vinna bössan