Publicerat April 10, 200818 yr Har gått max 500 skott på älgbanan, så den är inte slut. Anledningen stavas vapengarderob Funderade på att bygga 375:an på den men det är nog vettigare att köpa en 98 o bygga på den. Den är byggd på en win 70 låda ompipad o riktad av stigge med en L-W pipa på 66 cm. Har hållt på att labba fram en laddning med 140 gr SMK men var tvungen börja om då tändhattarna var för mjuka. Har inte kommit fram till nåt än men den verkar gilla fart som alla andra. Boberg laminat, verktyg rcbs och ca 450 140 gr SMK medföljer. Kan maila bilder om du vill ha
Publicerat April 10, 200818 yr ahaa. carladam86@hotmail.com 500 skott är ju dock ganska mycket för en såndär. Jag ligger ju i bänk en hel del och behöver nästan ha en ny pipa för att den inte ska bli slut redan första säsongen. Fast det går ju att byta pipa på din också säkert.
Publicerat April 10, 200818 yr Det är 500 lugna smällar, inga tokladdningar. Har aldrig sett nån vits med det då det bara var pappälgen som skulle dö. Sen har jag kört med federals tändhattar som har varit alldeles för mjuka så man fått krater på vissa startladdningar. Därför har jag fått börja om med laddstegar med cci hattar, nu funkar det bättre. Lådan är ju riktad så det är en smal sak att skruva i en ny pipa Skickar bilder!
Publicerat April 10, 200818 yr aah jag blir lite upphetsad faktiskt. Då det är sådär som min custom kommer att se ut också på ett ungefär. alltså var det 6.5a eller 6mm?? Verkligen läcker hursomhelst. Vad vill du ha för hela paketet? Den ser stadig och bra ut. Magasin!?!?
Publicerat April 10, 200818 yr aah jag blir lite upphetsad faktiskt. Då det är sådär som min custom kommer att se ut också på ett ungefär. alltså var det 6.5a eller 6mm??Verkligen läcker hursomhelst. Vad vill du ha för hela paketet? Den ser stadig och bra ut. Magasin!?!? Det är en 6,5. Det är ledat underbeslag på den, ett fel med det, varbygeln drog jag sönder vid ett tillfälle när jag haft isär den kostar $40 att köpa å då är det i stål inte alu. Annars finns det one-piece stålbeslag att köpa för $140 over there av en firma som skickar utan knorr. Skulle säkert må bättre av en pelarbäddning också. Pris, tja, skitsvårt...pm:a mig ett bud om du vill får vi se om vi kan komma överens. Vad vill du ha av paketet? Bössa Kikare Nikon 6,5-20x44 fine crosshair Verktyg rcbs fl set kulor 140 gr smk ca 450 st Har en hög me hylsor men det är ju ingen ide skicka mässingskrot världen över, finns ju gott om 30-06 hylsor.
Publicerat April 11, 200818 yr jag vet bara vad min custom kommer att kosta färdig. (utan kikare dock). ~350€ för kolv. ~400€ pipa. ~vet ej pris på lådan då jag kanske tar tikkalådan. ~Arbete 150€ för bössihopmontering + dämparmontering 50€. så för 1000€ borde jag ha en i stort sett ny pang förutom lådan då som jag inte vet varifrån jag tar ännu. Kikaren tror jag att blir en Leupoldare eller någon tysk värsting. 6-24*56 iallafall. Då är denna ihopbyggd av Janne Stenroos dessutom som jag tror jag kommer att tjäna precision på. Så säg ett pris du. Fast jag vet inte alltså. Jag är egentligen ingen som köper begagnade bössor. Mvh Carl-Adam