Publicerat Mars 30, 200818 yr Gäddfisket är en favorit! Personligt rekord ligger dock än bara på 4 kilo. Men nu ska det ökas på, har börjat lära mig jerkbait fiske nu. Någon annan som fiskar gädda när ni inte jagar??
Publicerat Mars 30, 200818 yr Har väl hänt att jag har fiskat gädda har fått några på fluga största är på 3 kilo. En härlig känsla att få gädda på fluga.
Publicerat Mars 30, 200818 yr Kan tänka mej det! Har aldrig flugfiskat (tycker det verkar för svårt) men det måste vara häftigt att SE gäddan vid ytan när han hugger betet!
Publicerat Mars 30, 200818 yr Gädda är för mig den bästa sportfisken... Tar den på alla sätt ja kan lr kanske inte så mycket mete men spin fluga trolling är väl dom sätt ja fiskar gädda på. Har fått en på 6,4kg på UL spö med betesvikt på 2-10g tog mig 25 min att få upp den ur klarälven annars ligger mitt PB på 14,2kg. En annan fisk som är kul är gös, kanske inte är nån stor fajter men grymt god att laga till Gäddan är en grymt kul fisk vilka hugg det är när den tar i ytan, hela fisken bara flyger upp ur vattnet å då är livet som bäst.
Publicerat Mars 30, 200818 yr Får hålla med om att Gösen är fin. Har större PB på Gös än på Gädda, 4,8 kilo i höstas. Ska bli riktigt gott att fiska efter gös under varma sommarkvällar/nätter. Skärpte krokarna på dragen idag, man blir sååå sugen...
Publicerat Mars 30, 200818 yr Kan tänka mej det!Har aldrig flugfiskat (tycker det verkar för svårt) men det måste vara häftigt att SE gäddan vid ytan när han hugger betet! De gäddor jag fått är på laxfluga så det har bara blivit ett stopp under ytan sen börjar det att dra.
Publicerat Mars 30, 200818 yr Gäddfisket är en favorit!Personligt rekord ligger dock än bara på 4 kilo. Men nu ska det ökas på, har börjat lära mig jerkbait fiske nu. Någon annan som fiskar gädda när ni inte jagar?? Välkommen till jerkbait träsket då! Finns nog inget effektivare, sätt att kroka gäddor.
Publicerat Mars 31, 200818 yr Snacka om monster gösar.. Grymt fina Å vilket vatten har du tagit dom i då hehe Blir ju bara "LITE" sugen när man ser sånna bilder
Publicerat Mars 31, 200818 yr Snacka om monster gösar.. Grymt fina Å vilket vatten har du tagit dom i då hehe Blir ju bara "LITE" sugen när man ser sånna bilder I Ralången mellan Tranås och Aneby. Jag var Sverigetvå ett tag med gösen på 11,26 kg. 260 g från Svenska rekordet. Vann drömresan -81 hos ABU. Dom är tagna på mete med levande mört. 17 gösar över 7 kg. Jag var kungen inom gösfisket ett tag. Inga diskusioner.
Publicerat Mars 31, 200818 yr 9,85 kg den v. och till h. 11,26 och 8,4 kg. fan va kul o se lite riktiga fiskar Is... Men det liknar lite det som jag brukar agna med ;D *host*
Publicerat Mars 31, 200818 yr 9,85 kg den v. och till h. 11,26 och 8,4 kg. fan va kul o se lite riktiga fiskar Is... Men det liknar lite det som jag brukar agna med ;D *host*
Publicerat Mars 31, 200818 yr Verkligen fräna bilder ls inte illa! Ang gäddfiske så har jag dragit upp en bra bit över 1000 gäddor på spö för ett par år sen, men har i dessa dagar slutat i stort sett helt med det. Har aldrig fått nån stor. (8.4kg) Sen jag fick aktiva jaktmarker har jag lagt av med att dra upp slempinnar ur vattnet. Enkelt. skulle man inte behöva kroka av dom så skulle det vara roligare men jag verkligen hatar deras vassa tänder.. (lyckas alltid skära mig oavsett hur jag gör.) t.om. roligare att maga ur rådjur...
Publicerat Mars 31, 200818 yr Verkligen fräna bilder ls inte illa!Ang gäddfiske så har jag dragit upp en bra bit över 1000 gäddor på spö för ett par år sen, men har i dessa dagar slutat i stort sett helt med det. Har aldrig fått nån stor. (8.4kg) Sen jag fick aktiva jaktmarker har jag lagt av med att dra upp slempinnar ur vattnet. Enkelt. skulle man inte behöva kroka av dom så skulle det vara roligare men jag verkligen hatar deras vassa tänder.. (lyckas alltid skära mig oavsett hur jag gör.) t.om. roligare att maga ur rådjur... Låter som om du behöver ta lite semester o komma till västervik för o testa gäddvattnet här? Havsörings fisket är oxå bland det bästa i Sverige
Publicerat Mars 31, 200818 yr fan va kul o se lite riktiga fiskar Is...Men det liknar lite det som jag brukar agna med ;D *host* Tack! Vad tror Du att Vi agnade med när Vi var och fiskade håkärring i Harstad??? Vi köpte hönsnät i Harstad och gjorde mäsksäckar. Fyllde dom med fiskrens från en fiskfabrik samt lite sten för att dom skulle sjunka till botten. Det var 350 m under båten.
Publicerat Mars 31, 200818 yr Tack! Vad tror Du att Vi agnade med när Vi var och fiskade håkärring i Harstad??? Håll käft! o sluta o skicka in bilder...fanken man blir ju sjuk haha
Publicerat Mars 31, 200818 yr Verkligen fräna bilder ls inte illa!Ang gäddfiske så har jag dragit upp en bra bit över 1000 gäddor på spö för ett par år sen, men har i dessa dagar slutat i stort sett helt med det. Har aldrig fått nån stor. (8.4kg) Sen jag fick aktiva jaktmarker har jag lagt av med att dra upp slempinnar ur vattnet. Enkelt. skulle man inte behöva kroka av dom så skulle det vara roligare men jag verkligen hatar deras vassa tänder.. (lyckas alltid skära mig oavsett hur jag gör.) t.om. roligare att maga ur rådjur... Tack! Inte illa! Jag hade ett kanonvatten för gädda norr om Huskvarna. Fanns hur mycket som helst och bra storlek på dom.
Publicerat Mars 31, 200818 yr Spenderade fram till ett par år sedan all min lediga tid ute på sjön i jakt på gädda. Så fick jag snilleblixten att göra en riktig hårdsatsning. Började i slutet på mars och körde järnet. Resultat Två månader senare, straxt över 750 gäddor hade varit uppe och blivit inspekterade, tog på nått sätt bort det roliga, har de senaste 5 åren inte fiskat gädda överhuvudtaget. Lite trist för det var många fina dagar på sjön. Mvh David.
Publicerat Mars 31, 200818 yr Spenderade fram till ett par år sedan all min lediga tid ute på sjön i jakt på gädda. Så fick jag snilleblixten att göra en riktig hårdsatsning.Började i slutet på mars och körde järnet. Resultat Två månader senare, straxt över 750 gäddor hade varit uppe och blivit inspekterade, tog på nått sätt bort det roliga, har de senaste 5 åren inte fiskat gädda överhuvudtaget. Lite trist för det var många fina dagar på sjön. Mvh David. Haha! Det är som de lärde säger - För mycket av det goda är inte bra. Hoppas du får ett infall igen, eller du kanske har ett socialt liv nu
Publicerat Mars 31, 200818 yr Håll käft! o sluta o skicka in bilder...fanken man blir ju sjuk haha Jag måste ju få reta Er lite mellan varven!
Publicerat Mars 31, 200818 yr Jag måste ju få reta Er lite mellan varven! Riktigt fina gösar! Har mäster några bra tips för gösfiske?? Jag fiskar i Hästefjorden, svenska rekordet på 80-talet var i den sjön, 11,nånting..?? Grattis på födelsedagen föresten!
Publicerat Mars 31, 200818 yr Fiskade faktiskt mer än vad jag jagade då jag var yngre.. gädda och abborre på spinn samt en hel del kastmete efter abborre. Var ut i skärgården här i Roslagen över midsommar tror jag det var ett år tillsammans med en fiskeidiot till komis och dennes förldrar. Hittade ngn avkrok långt som fan ut i skärgården där det inte var utfiskat och herrejävlar vilket mysigt fiske! En massa öar bildade grunda sund och vikar mitt i havet och där fanns massor med abborre och en del gädda. En morgon när vi tog upp bottenmetet med fler än en krok så tror jag att vi hade varsin trippel med grov abborre faktiskt. Rätt häftigt, vi väcktes mitt i natten av ett oväder som passerade innanför oss inne över land. Vi gick ur tältet och tog våra fiskegrejer för att få ut mot utsidan av ö-systemet. Gick och kastade utan större lycka men så hittade vi en vik med något litet inlopp med en naturlig vågbrytre, såg förjävla fint ut. Vattendjupet låg runt 2 meter kanske och viken var marginellt större än en halv hockeyrink. Vi började kasta och tog tre gäddor på raken och ingen av dem vägdre mindre än 7 kg! Jag fick en feting och kompisen fick två. När han landat sin andra samt krokat loss så drar han fast EN TILL! Fast denna best var ännu större.. Kompisen var nu för slut i armen så han kastade över spöt till mej. Fick in monstret x flera till land men gång å gång vände den och drog iväg ut igen och det fanns inte ett skit jag kunde göra åt det. Började bli rätt slut jag med så när jag fick gäddfan för sjuttioelftegången så ruttnade jag och gjorde stans jävla tavla. Satte näven över spolen på haspelrullen i syfte att hindra gäddan från att dra..igen.. Ni har nog alla hört hur det låter då nylonlina går av Utifrån storleken på de tre vi dragit upp så gissade vi att matchvikten på detta monster måste ha legat runt 12-14 kg.. Fan va sur man vart! Alla de tre vi tog upp hade torsk i magen. Läcker morgon helt klart! Mvh!
Publicerat Mars 31, 200818 yr Varför är det alltid så att de största får man aldrig upp Fin historia Hipshot! Fiskar du något nuförtiden?
Publicerat Mars 31, 200818 yr Fin historia Hipshot! Fiskar du något nuförtiden? Den där krokodilen har verkligen etsat sig fast i minnet Fiskar ngr kvällar per år nu mera bara, på semestern när vi här hos Svärfar och Svärmor. De har en kåk vid Hunn utanför Rejmyre i Östergötland. Maken till hopplös sjö får man leta efter, spelar ingen roll vad man gör, får aldrig ngt flyt där. Det enda som är kul är att fiska kräfta med sticka! Speciellt då svärfar inte trodde att det skulle fungera. Jag och yngsta tonåringen hemma plockade en halv hink på ingen tid alls med hjälp av 10-15 stickor i strandkanten och varsin ficklampa, verkligen sjukt kul!!! Mvh!