Publicerat Mars 31, 200818 yr Tjena! Alla ni som har någon form av Blaser R93 kan väl lägga upp en bild på dem och säga vad ni tycker om dom. Samt lite för och nackdelar Är den så bra som alla säger? eller är den så dålig som alla säger? eller är det avundsjuka som gör att alla säger att det är en "plastleksak" Jag skapar denna tråd för att jag själv suktar efter en // Gabbe
Publicerat Mars 31, 200818 yr har en r93 off. är skitnöjd, det enda som jag inte tyckte om var den låga kolvkammen när man har 56 objektiv, orginal är den perfekt för öppna riktmedel... Lämnade in min till www.kolvkam.se och fick en höj o sänkbar med snabbrattar.... mkt nöjd, skjuter snorbra med allt jag provat (inte så mkt ioförsig)... rekomenderas... mvh!
Publicerat Mars 31, 200818 yr Hej ! Här är min "bettan" ! En Luxus med klassiska svinryggen. Toknöjd ......har igentligen inget mer att skriva
Publicerat Mars 31, 200818 yr Hej !Här är min "bettan" ! En Luxus med klassiska svinryggen. Toknöjd ......har igentligen inget mer att skriva tycker inte du att hon blir lite låg med 56 objektiv? tyckte jag fick tokmycket bättre anläggningar o bättre skott sen jag skaffa höjning för kolvkammen... mvh
Publicerat Mars 31, 200818 yr tycker inte du att hon blir lite låg med 56 objektiv?tyckte jag fick tokmycket bättre anläggningar o bättre skott sen jag skaffa höjning för kolvkammen... mvh Jo det blir en aning för lågt...Men jag tror att svinryggen är lite högre än den raka varianten...Skall göra ett besök hos Jocke Smålänning`s vapen-snickare som gör helt underbara kolvjobb... Det tråkiga med Blasermontagen är ju att alla kikare med 30mm tub blir lika låga oavsett hur stort objektivet är.. ..har ju en Helia 1,1-4*24 och den hamnar ju lika högt... :-( Baksidan med sadelmontagen.
Publicerat April 1, 200818 yr Det tråkiga med Blasermontagen är ju att alla kikare med 30mm tub blir lika låga oavsett hur stort objektivet är....har ju en Helia 1,1-4*24 och den hamnar ju lika högt... :-( Baksidan med sadelmontagen. Du kan väll byta till lägre ringar?
Publicerat April 1, 200818 yr Du kan väll byta till lägre ringar? Ja kanske det...vet ej om det finns lägre ....Jag använder MAK just pga att dessa resulterar i lägre montage. Skall kolla upp detta. Men hur som haver vinner man ju bara lite grann...Själva sadel-skenan bygger ju ganska högt som den är oavsett ring-typ.
Publicerat April 1, 200818 yr Mina kommentarer har du fått på "det andra" forumet Här kommer dock lite bilder Jag har provat att sänka fästena med riktigt bra resultat, du kommer ned en bra bit... Vänligen, Henrik
Publicerat April 20, 200818 yr En bekant har just införskaffat sig en R93 Professional! Testsköt 4 skott med Norma Jaktmatch 30-06.........Det sjuka är att alla skott satt i varandra på 80 m......inte i fyrklöver utan HÅL i Hål!!! Har aldrig vart med om det tidigare med en bössa direkt från fabrik med fabriksammo!
Publicerat April 20, 200818 yr En bekant har just införskaffat sig en R93 Professional! Testsköt 4 skott med Norma Jaktmatch 30-06.........Det sjuka är att alla skott satt i varandra på 80 m......inte i fyrklöver utan HÅL i Hål!!! Har aldrig vart med om det tidigare med en bössa direkt från fabrik med fabriksammo! Be han göra om det med 5 skott
Publicerat April 20, 200818 yr Be han göra om det med 5 skott Tror ju själv aldrig att han lyckas med det igen.... ......Men det är ju ändå rätt komiskt när man går fram t tavlan å tittar...=) Jag såg det med egna ögon.
Publicerat April 23, 200818 yr tycker inte du att hon blir lite låg med 56 objektiv?tyckte jag fick tokmycket bättre anläggningar o bättre skott sen jag skaffa höjning för kolvkammen... mvh Tjena !! Nu har jag beställt en ny Proffesional kolv men ställbar kolvkam som komplement till Luxusen. Det blev en "grey stone modell" med ställbart från kolvkam.se. Det skall bli spännande att testa den och se om skyttet förbättras. Får se vilka tider som gäller nu ang. licensansökan....hoppas inte på 10 veckor som det blev senast !!!
Publicerat April 25, 200818 yr tycker Blaser verkar vara en fin bössa, men det är katastrof att dom inte gör den med löstagbart magasin, speciellt när dom pratar om hur säker den är med att man spänner fjädern lagom när man ska skjuta. men dom flesta lämnar skotten kvar i bössan när passet lämnas för det är krångligt att göra patron ur.... DET ÄR INTE SÄKER VAPENHANTERING
Publicerat April 25, 200818 yr själv gillar jag inte riktigt mekanismen och så med blaser, ej heller priset. Skulle nog aldrig själv köpa en. Måste dock erkänna att de är riktigt snygga. De har en förmåga att få kolvarna så jäkla snygga.
Publicerat April 25, 200818 yr ..peciellt när dom pratar om hur säker den är med att man spänner fjädern lagom när man ska skjuta. men dom flesta lämnar skotten kvar i bössan när passet lämnas för det är krångligt att göra patron ur.... DET ÄR INTE SÄKER VAPENHANTERING Ok! löstagbart mag hade varit smutt... men ok, dra alla över en kant, hur många som du jagar med gör så??? antingen e de jävligt lata som inte kan dra en straightpull mekanism 4 ggr så patronerna åker ut eller så skiter dom i vilket, så, vilka jagar du med?
Publicerat April 26, 200818 yr Visst är magasinet lite knöligt att hantera men SÅ besvärligt är det väl inte? Jag har inga som helst problem att öppna slutstycket och att sedan plocka ut patronerna en efter en med fingrarna, visst hade det gått smidigare med ett löstagbart magasin men eftersom magasinsbrunnen befinner sig mitt över avtryckaren är det inte möjligt. Jag har tidigare haft två andra bössor som också plundrats samma väg som de laddades så för mig var det inga nyheter. Om man är så lat att men inte klarar av att lägga 15 sekunder på att plundra bössan skall man kanske fundera på att syssla med något annat än jakt och skytte. Väljer man att skippa att plundra är det fel på användaren snarare än på bössan. Vänligen, Henrik
Publicerat April 26, 200818 yr En bekant har just införskaffat sig en R93 Professional! Testsköt 4 skott med Norma Jaktmatch 30-06.........Det sjuka är att alla skott satt i varandra på 80 m......inte i fyrklöver utan HÅL i Hål!!! Har aldrig vart med om det tidigare med en bössa direkt från fabrik med fabriksammo! Äsch....han sköt ett skott på tavlan och 3 i vallen på sidan om, gammal trix Närå, lite flyt är det säkert, men bössorna skjuter oförskämt bra bara man kan hålla i skaftet, dyra dock....
Publicerat April 26, 200818 yr Skulle det sitta ett löstagbart magasin så vore inte bössan så smidig längre , deras koncept är ju just att R93'an ska vara en otroligt lätt kort smidig bössa (väldigt inriktad till drev hundförarbösser) Gå ju inte få allt man vill ha liksom...får alltid tumma på nått
Publicerat April 28, 200818 yr Skulle det sitta ett löstagbart magasin så vore inte bössan så smidig längre , deras koncept är ju just att R93'an ska vara en otroligt lätt kort smidig bössa (väldigt inriktad till drev hundförarbösser) Gå ju inte få allt man vill ha liksom...får alltid tumma på nåttHenrik Posted Apr 26 2008, 07:04 Visst är magasinet lite knöligt att hantera men SÅ besvärligt är det väl inte? Jag har inga som helst problem att öppna slutstycket och att sedan plocka ut patronerna en efter en med fingrarna, visst hade det gått smidigare med ett löstagbart magasin men eftersom magasinsbrunnen befinner sig mitt över avtryckaren är det inte möjligt. Det går att lösa. Se Merkel KR1 som är lika smidig med magasinbrunnen placerad på samma ställe, där är magasinproblematiken löst på ett smart sätt. Merkel KR1
Publicerat Maj 3, 200818 yr Jeg kan pille patronerne ud af min Blaser liså hurtigt som andre kan selv om de har magasin og jeg har endnu ikke været på jagt hvor det har været nødvendigt at skynde sig med at aflade Og så har jeg snart oplevet mange gange folk stå oghar tabt deres magasin eller har glemt det og så er der ikke ret meget at grine af for dem Har aldrig savnet det magasin men der er jo delte meninger om det..... Olsen
Publicerat Maj 25, 200818 yr Vad är det för pipa på den övre bössan utan riktmedel? tyckte den såg lite grövre ut i profilen ? mvh Mat5s Mina kommentarer har du fått på "det andra" forumet Här kommer dock lite bilder Vänligen, Henrik
Publicerat Maj 26, 200817 yr Jag har haft två R93:or en Prestige och en Professional, generellt för båda kan sägas. Utmärkt precision Bra trycke Bra kvalitet Bra ergonomi Utmärkt snabbfäste Som nackdelar Anonym och tråkig Plastig Sammanfattningsvis, ett bra bruksvapen som ger valuta för pengarna, varken mer eller mindre! /Felix
Publicerat Maj 26, 200817 yr Hej ! Fick idag hem min professionalkolv efter ca. 5 veckors licensväntan. Införskaffade även harris benstöd som monterades på ikväll. Kolvkammen måste definitivt justeras då den känns mycket lägre än svinryggen på luxusen. Nu j_ _ _ _r skall rävarna få kommande sesång.... Fascinerande vilken stabilitet dessa benstöd ger. Skall testa lite "långhålls-skytte" i helgen med WSM-pipan så man för en gång skull skall kunna utvärdera pipans prestanda utan att mänskliga faktorn skall "sabba" allt