Publicerat Augusti 29, 200817 yr Författare Han har kommit med en ny annons nu.http://www.blocket.se/vi/17841368.htm?ca=6_s // Gabbe .............. och nu är annonsen borta. Är det Nordmark som har upptäkt och tvingat bort den el. har han lurat ågon stackare?
Publicerat September 2, 200817 yr .............. och nu är annonsen borta. Är det Nordmark som har upptäkt och tvingat bort den el. har han lurat ågon stackare? Tjenare jag hade ett samtal med swarovski ansvarig i sverige han sa att garanti gäller ej i europa om den är köpt i usa zeiss leica nikon mm stödjer ej hans forsäljning ,han grå importerar med andra olagligt han gör sig skylldig till märkesvaru intrång . Ha det gott o skitjakt på er
Publicerat September 3, 200817 yr Författare Tjenare jag hade ett samtal med swarovski ansvarig i sverige han sa att garanti gäller ej i europa om den är köpt i usa zeiss leica nikon mm stödjer ej hans forsäljning ,han grå importerar med andra olagligt han gör sig skylldig till märkesvaru intrång . Ha det gott o skitjakt på er Ok! Tack för infon! Detsamma!
Publicerat September 9, 200817 yr Lite info om killen i frågan ! Garantier på tyska handkikare köpta i usa gäller bara i usa och personliga ,killen håller på att åka dit på grund att han fuskar med skattermyndigheterna! alla handkikare köpta i usa är garantierna skrivna på honom själv !
Publicerat September 9, 200817 yr Författare Lite info om killen i frågan !Garantier på tyska handkikare köpta i usa gäller bara i usa och personliga ,killen håller på att åka dit på grund att han fuskar med skattermyndigheterna! alla handkikare köpta i usa är garantierna skrivna på honom själv ! Ha Ha Ha! Kanon! Hoppas att det svider ordentligt!
Publicerat September 12, 200817 yr Författare Varning för falska Leupold-sikten Av Mikael Moilanen 2008-09-11 Äkta Leupold-sikte, som har ”Leupold” ingraverat på främre delen av objektivet. Varning till dig som söker kikarsikte på webben. Det kan vara en billig kopia som saluförs som ett dyrt originalsikte. Svend Månsson i Kumla upptäckte häromdagen ett Leupold Mark 4 som var till salu för 9 000 kronor på annonssighten Blocket. – Det var en kinesisk kopia. Först var priset 9 000 kronor, sedan ändrades det till 6 000 kronor. Jag anmälde annonsen till Blockets ledning och då togs den bort. Nu är den tillbaka igen, men nu är priset 1 500 kronor och det kan väl kanske vara rimligt, säger Svend Månsson. Han är själv kunnig i Leupold-sikten och vet att det finns flera kännetecken på dem som är äkta. – Bland annat är serienumren på de kinesiska kopiorna ett och samma nummer, medan serienumren på originalet har löpande, nya nummer, säger Svend Månsson. Nu är kopiorna i Sverige Hos den svenska generalagenten, Gyttorp Jakt AB, har man fått varningar från andra delar av Europa att falska kopior är i omlopp på marknaden. I Sverige har de inte börjat dyka upp förrän nu. – Ett originalsikte har ”Leupold” ingraverat på främre delen av objektivet. Det har inte kopian. Originalet har dessutom alltid svart ingraverad text på siktet. Kopiorna har texten i silverfärg, säger Jens Skoog, inköpschef vid Gyttorp Jakt AB. Svend Månsson hoppas att hans larm ska rädda jägare från att köpa piratsiktena. ”Rent lurendrejeri” – De kanske fungerar, men det är ju rent lurendrejeri att sälja en billig kopia, kanske värd 1 000 kronor, till någon som tror att de köpt en kvalitetskikare, säger Svend Månsson. Och det är inte bara lurendrejeri. Det kan även vara brottsligt. – Om man för egen vinning säljer saker under falska förespeglingar, så kan det vara fråga om bedrägeri, säger Åsa Hiding, kammaråklagare i Örebro. Amerikanska Leupold har lagt ut en varning om piratkopiorna på sin hemsida. Där finns också fler detaljer kring vad som skiljer originalet från kopian. Länken är: www.leupold.com:80/hunting-and-shooting/resources/counterfeit-warning/ http://www.jaktojagare.se/
Publicerat September 26, 200817 yr http://www.blocket.se/vi/17853285.htm?ca=7_s Kopia? Ingen guldring.. men det kanske inte det siktet ska ha? EDIT: Glöm det, läste leupold-länken... förmodligen autentiskt =)
Publicerat Oktober 8, 200817 yr Författare Kinaglugg fast han intygar äktheten. http://www.blocket.se/vi/18483537.htm?ca=18_s
Publicerat Oktober 8, 200817 yr Kinaglugg fast han intygar äktheten.http://www.blocket.se/vi/18483537.htm?ca=18_s fattar inte (intygar själv ) :-) det skulle vara 10x bättre om han fick ett intyg från en handlare ! fasiken va mkt skit det verka finnas på blocket nu , med det är skit bra att vi håller koll på kina skiten !! märk ut alla kina skit direkt !
Publicerat Oktober 9, 200817 yr Författare fattar inte (intygar själv ) :-) det skulle vara 10x bättre om han fick ett intyg från en handlare !fasiken va mkt skit det verka finnas på blocket nu , med det är skit bra att vi håller koll på kina skiten !! märk ut alla kina skit direkt ! Jepp!
Publicerat Juli 24, 201016 yr Detta verkar inte vara en historia med lyckligt slut...verkar tyvärr inte ens ta slut. Den här tråden hittade jag när jag sökte på Blocket och varning. Dagsaktuellt ämne...tyvärr. Har sett att det finns många "Bushnell" osv till salu och så är det "kinajunk" när man granskar dem närmare. Den här annonsen kom in idag. Frågan är om killen är lurad själv eller om han luras. (Hoppas inte jag lurar er nu bara. ) Det står att det är en Burris Fullfield II 3-9x40. På siktet står det 3-10x44 och det var det som fick mig att börja fundera. Kikade sedan på en riktig Burris på vår "sponsor" ovan och den ser ju helt annorlunda ut! Jag trodde i min enfald att det var mest belysta sikten som var kopierade men den här tråden som jag hittade visar att så är verkligen inte fallet. Fan, nu blir man ju riktigt orolig att man ska gå på en nit pga att jag kikar efter Leupold mfl... Finns bara en bot verkar det som; köpa nytt...men det är jag lite för dåligt stadd vid kassa för... Eftersom jag inte vill "sno" bilder så länkar jag bara till blocketannonsen och en äkta Burris Fullfield II på Handladigitalt. Den i annonsen ser verkligen plastig ut vid en jämförelse. Tråden innehåller verkligen nyttig info för aspiranter på beg Leupoldoptik.
Publicerat Juli 24, 201016 yr "vann" en bushnell 6-24 på tradera allt såg ok ut tills de kom hem med kinestecken på.. Shaise tänkte ja.. har sett flertalet av dom på blocket sen dess säkert fler som köpt å inte e nöjda. Detta verkar inte vara en historia med lyckligt slut...verkar tyvärr inte ens ta slut. Den här tråden hittade jag när jag sökte på Blocket och varning. Dagsaktuellt ämne...tyvärr.Har sett att det finns många "Bushnell" osv till salu och så är det "kinajunk" när man granskar dem närmare. Den här annonsen kom in idag. Frågan är om killen är lurad själv eller om han luras. (Hoppas inte jag lurar er nu bara. ) Det står att det är en Burris Fullfield II 3-9x40. På siktet står det 3-10x44 och det var det som fick mig att börja fundera. Kikade sedan på en riktig Burris på vår "sponsor" ovan och den ser ju helt annorlunda ut! Jag trodde i min enfald att det var mest belysta sikten som var kopierade men den här tråden som jag hittade visar att så är verkligen inte fallet. Fan, nu blir man ju riktigt orolig att man ska gå på en nit pga att jag kikar efter Leupold mfl... Finns bara en bot verkar det som; köpa nytt...men det är jag lite för dåligt stadd vid kassa för... Eftersom jag inte vill "sno" bilder så länkar jag bara till blocketannonsen och en äkta Burris Fullfield II på Handladigitalt. Den i annonsen ser verkligen plastig ut vid en jämförelse. Tråden innehåller verkligen nyttig info för aspiranter på beg Leupoldoptik.
Publicerat Juli 24, 201016 yr I nyaste Allt om jakt varnade dem om dåliga kopior... Där hade dem provat aimpoint kopia och den gick inte ens skjuta in :S Hoppas inte bra priser lockar folk till göra affärer och bli grundlurade med kopior
Publicerat Juli 25, 201016 yr Jag köper aldrig optik på Blocket eller på Tradera, för risken att bli blåst är för stor. Köper mitt från butik ( både nytt och begagnat ), eller av etablerade forumister här eller på Robsoft, och det har alltid varit äkta grejor och skicket har varit som beskrivits av säljaren.