Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Gick med i pumpklubben

Featured Replies

Publicerat
Handla i all ära, men bor man i Stockholm så är det långt mellan inhandling och att man får licensen/kan hämta ut vapnet. Pratade med en tjej på berörd myndighet idag, och just nu så handlägger dom 10:e april. Så det är väl bara att vänta en två, tre veckor till och typ 6 veckor totalt. Trist.

när jag prata med dem sa de ett par dar upp till 4 veckor. (göteborg)

• Svar 133
  • Visningar 28,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Jag fick min licens idag på posten. Efter 4,5 vecka.

Så nu är även pumpen hemma! ;)

Publicerat
Jag fick min licens idag på posten. Efter 4,5 vecka.

Så nu är även pumpen hemma! :D

Häärligt... bara ut o "pumpa" då ;)

Publicerat
  • Författare

Jepp Jepp.

Men hua vad min beretta är skönare! :angry:

Publicerat

har glidit runt på amerikanska forum lite och luskat fram att benelli supernova inte har den sladdriga stocken som jag upplever novan har. benelli har tydligen fixat detta på supernovan.

någon här som har en supernova?

det är nämnligen de enda jag inte gillar me bössan.... så de vore ju kanon om de e fixat.

speciellt när lokala handlaren tar hem den enda nya supernovan i sverige fram tills om 3 månader inom en vecka :angry: .

Publicerat
Jepp Jepp.

Men hua vad min beretta är skönare! ;)

Vänta du bara...har kommit på mig själv när jag försöker "pumpa" med min vanliga bock

Publicerat
  • Författare
Vänta du bara...har kommit på mig själv när jag försöker "pumpa" med min vanliga bock

Hahaha. ;):lol::lol:

Publicerat
  • Författare
Handla i all ära, men bor man i Stockholm så är det långt mellan inhandling och att man får licensen/kan hämta ut vapnet. Pratade med en tjej på berörd myndighet idag, och just nu så handlägger dom 10:e april. Så det är väl bara att vänta en två, tre veckor till och typ 6 veckor totalt. Trist.

Tog strax över en månad för min.

Publicerat
Tog strax över en månad för min.

Jo, men nu har det ju varit en del helger och sånt också, så jag har inga större förhoppningar än 6 veckor totalt. Allt innan dess får ag väl se som en ren bonus.

Publicerat
  • Författare

Men jag lämnad in ansökan den 11 april och fich den för ett par dagar sedan.

Lämnade inte du inte din strax efter mig?

Den kommer nog snart. :wacko:

Publicerat
Men jag lämnad in ansökan den 11 april och fich den för ett par dagar sedan.

Lämnade inte du inte din strax efter mig?

Den kommer nog snart. :wacko:

Jo, jag tyckte det också, men tydligen så fick dom den först den 24:e. Sen så tröstköpte jag ju en Merkel 8 (som en del verkar avsky, men jag tyckte den kändes trevlig, framför altl då jag fick den för 700:-) på Walter Borgs auktion, men den ansökan kom ju inte in förens den 29.e, så det var ju lite meningslöst.

Tack för uppmuntran dock!

• 2 weeks later...
Publicerat
Jo, jag tyckte det också, men tydligen så fick dom den först den 24:e. Sen så tröstköpte jag ju en Merkel 8 (som en del verkar avsky, men jag tyckte den kändes trevlig, framför altl då jag fick den för 700:-) på Walter Borgs auktion, men den ansökan kom ju inte in förens den 29.e, så det var ju lite meningslöst.

Tack för uppmuntran dock!

Och nu idag fick jag veta att licensen handläggs, så om jag har riktigt mycket flyt så har jag bössan till på fredag. Fan, det är alltid jobbigast att vänta så här precis innan!

Publicerat
  • Författare

Det håller jag med om.

Men nu är den i alla fall snart hemma! ;)

Publicerat
Det håller jag med om.

Men nu är den i alla fall snart hemma! ;)

Hur trivs du med pumpen Ijahman??

Allt till belåtenhet antar jag?

Publicerat
  • Författare

Ska jag vara ärlig så har jag inte skjutit många smällar med den ännu.

Ska ut igen till banan i morgon.

Men än så länge så är allt till belåtenhet. ;)

Publicerat

trevligt trevligt! På 1.5 månad har jag bränt iväg kanske 6-700 skott med remingtonarn och fan vad de börjar sitta med pumpningen nu.. märker inte ens när magasinet blir tomt ^^. låter som en kulspruta! Kul också att det man skjuter på trillar!

Publicerat
  • Författare

Grymt kul.

Har bara börjat ännu så länge. :rolleyes:

Publicerat

Så äntligen kom den. En Remington 870 Express Magnum med slugpipa från Torsbohandels. När jag packade upp den så slogs jag av hur löjligt enkel egentligen själva konstruktionen är. Jag gillade också omedelbart känslan, det är ju ett väldigt robust vapen. Nog för att jag hade känt på den innan, men det var ändå skillnad nu när det är min egen som jag känner på. Åkte ut till skjutbanan och smällde av lite slugs på 50 meter. Fy fan vad kul! Det här komemr att bli dyrt. Provade även lite hagel och det var ju lika trevligt det. Hela bössan är ju väldigt "instinktiv". Känsla, vikt, pumpning, ja allt faller sig väldigt naturligt med den här bössan. I helgen blir det lerduvepremiär på HJK. Bifogar lite bilder på bössan, samt lite träffar och den fånigt glade skytten. (Ja, jag hade nog kunnat skjuta lite bättre, men jag var helt enkelt för upphetsad, så jag drog av skotten på tok för snabbt. Men kul var det!)

post-2052-1212006897_thumb.jpg

post-2052-1212007020_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

Hade du ögonbindel på när du sköt sluggen eller? :P

:D

Fin bössa!! Grattis! :rolleyes:

Publicerat
Hade du ögonbindel på när du sköt sluggen eller? ;)

:o

Fin bössa!! Grattis! :unsure:

Haha, dom första skotten ute i kanten drog jag av lite väl slarvigt, som jag skrev. Men sen blev det ok. Lite ovan med öppna riktmedel. Men tack ändå!

I helgen blir det duvor på HJK.

Publicerat

fan så snygg din bössa är Pentti! o träffbilden (förutom domdär där ute som sagt) så ska du vara nöjd med alla dagar i veckan. Hål i hål med slugg kan kan inte vara lätt :unsure:

Publicerat

fick idag reda på att supernovan som skulle skickats från sako inte var en supernova. så nu har man väntat i 2 veckor helt i onödan. riktigt roligt. så drömmen om en benelli pump gick åt fanders då lev. tiden är helt åt skogen för tillfället. blir väl till att köpa en bock nu då o sen komplettera med en pump. känns inge kul alls <_<.

men jag får gratulera pentti till pumpen. ser riktigt roligt ut att skjuta med <_<

Publicerat
  • Författare
fick idag reda på att supernovan som skulle skickats från sako inte var en supernova. så nu har man väntat i 2 veckor helt i onödan. riktigt roligt. så drömmen om en benelli pump gick åt fanders då lev. tiden är helt åt skogen för tillfället. blir väl till att köpa en bock nu då o sen komplettera med en pump. känns inge kul alls <_<.

men jag får gratulera pentti till pumpen. ser riktigt roligt ut att skjuta med ;)

Tråkigt! <_<

Publicerat
  • Författare
Haha, dom första skotten ute i kanten drog jag av lite väl slarvigt, som jag skrev. Men sen blev det ok. Lite ovan med öppna riktmedel. Men tack ändå!

I helgen blir det duvor på HJK.

Självklart. Jag skojade bara. <_<

Då kanske vi syns på HJK i helgen. Ska till kärret och krossa lite duvor tänkte jag. <_<

Publicerat
Självklart. Jag skojade bara. :rolleyes:

Då kanske vi syns på HJK i helgen. Ska till kärret och krossa lite duvor tänkte jag. :rolleyes:

Det förstod jag, men du hade ju rätt. Och när man har längtat efter något i nästan 6 veckor, så blir det lätt att dom första skotten går lite väl lätt. Jag tror att det blir HJK på söndag.