Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Gick med i pumpklubben

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Jag har hört allt mellan 4-8 veckor.

Jag hoppas på ca fyra.

• Svar 133
  • Visningar 28,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Jag har hört allt mellan 4-8 veckor.

Jag hoppas på ca fyra.

Jag pratade med en handläggare där idag, och hon sa att dom nu var nere på 6 veckor. Jaja, det är väl bara att vänta och se.

Publicerat
  • Författare

Ok, då har jag en månad kvar då.

Publicerat
  • Författare

Ok, då har jag en månad kvar då.

Publicerat

va o testa pumpen lite på skoj igår på en rådjursfigur. Hade lockat lite kråka först utan resultat(dom ville inte komma på håll för att sen sluta komma helt). Jao så jag sköt iväg ett magasin så snabbt och kontrollerat som möjligt. 4 skott gick fan som en halvautomat.. Så inihelvete fint tajmat med pumpningen! sista råkade jag dock pumpa före jag sköt så det tog en extra halvsekund att få ut hylsan :P SÅåååå skoj med pump. och allt man skjuter på träffar man... älskar min pump! Skönt att pumpningen börjar sitta också. Sparar ganska mycket rekyl också om man pumpar direkt i smällen. ..

måsta bara skriva av mig lite :)

Mvh C-A

Publicerat
va o testa pumpen lite på skoj igår på en rådjursfigur. Hade lockat lite kråka först utan resultat(dom ville inte komma på håll för att sen sluta komma helt). Jao så jag sköt iväg ett magasin så snabbt och kontrollerat som möjligt. 4 skott gick fan som en halvautomat.. Så inihelvete fint tajmat med pumpningen! sista råkade jag dock pumpa före jag sköt så det tog en extra halvsekund att få ut hylsan :P SÅåååå skoj med pump. och allt man skjuter på träffar man... älskar min pump! Skönt att pumpningen börjar sitta också. Sparar ganska mycket rekyl också om man pumpar direkt i smällen. ..

måsta bara skriva av mig lite :)

Mvh C-A

Grattis! Du har dessutom bra vapensmak, ser jag. (Även jag har en Tikka T3, fast en Hunter i 30.06.) och just nu så är det en olidlig väntan på min 870 Express Magnum. Fast 4 skott, har du en oplomberad bössa? Mitt magasin tar bara 2 + en i loppet. Eller är det annan (förnuftigare) vapenlagstiftning på Åland?

Publicerat

vi har obegränsat i pump. i halvauto är det 2 i magasin o ett i loppet som gäller. Jo nej vapensmaken är det inget fel på. Dock är din pump mycket vackrare än min!

Publicerat
vi har obegränsat i pump. i halvauto är det 2 i magasin o ett i loppet som gäller. Jo nej vapensmaken är det inget fel på. Dock är din pump mycket vackrare än min!

Lyllo er! Jag kan kanske förstå, även om jag tycker det är lite fånigt, begränsningen på automater, men på pumpar så är det obegripligt.

Och jo, den kan nog se fin ut, när jag får den någon gång i mitten av sommaren! (jag blir galen på att det ska ta så lång tid för licenser i Stockholm)

Publicerat

ännumer som är bra med åland.. Man går in till polisen. skriver papper osv osv. Får ett temporärt tillstånd. Far och hämtar bössan. O väntar lyckligt tills licensen kommer ca 1.5 vecka senare. :)

Publicerat

Jag tänkte jag skulle fixa till lite på mina pumpar.På hagelbössan ska jag kasta bort träkolven och sätta dit en i plast :)

jäkla roliga bössor att leka med

Du skulle bott i Dalarna för jag lämnade in min licensansökan på kombin torsdag em och fick den på posten idag :P

bästa poliserna i hela dalarna :D

• 2 weeks later...
Publicerat

någon som vet om remington 870 serien har utbytbara choker? har lämnat halvauto funderingarna ett tag o börjat kika lite på 870 serien. tipps m.m uppskattas. priset är ju mycket trevligt för en kvalitetsbössa som jag förstått. kan ju komplettera med en sportingbössa när man håller till på bana.

Publicerat
någon som vet om remington 870 serien har utbytbara choker? har lämnat halvauto funderingarna ett tag o börjat kika lite på 870 serien. tipps m.m uppskattas. priset är ju mycket trevligt för en kvalitetsbössa som jag förstått. kan ju komplettera med en sportingbössa när man håller till på bana.

Det är utbytbar choke, RemChoke, i de nya 870 som säljs. Finns säkert begagnade som inte har det.

En sak som man kan ha i åtanke är att 870 Express är en lågprismodell med mindre handpåläggning från fabriken, grader inuti lådan osv, men den jag har, har fungerat utan några som helst problem med allt jag har laddat den med.

Publicerat

Har en benelli nova, som jag har börjat skjuta fantastiskt bra med.

Missade en lerduva på första o andra skottet, men plockade den på tredje :D

Bössan är fantastiskt bra att ha med sig i trånga gömslen, eftersom jag är sjöfågeljakts idiot så är det bössa nr ett i garderoben.

Men till sällskaps jakt så blir de hagelbocken som får följa.

"Pump is the shit!"

Publicerat
Det är utbytbar choke, RemChoke, i de nya 870 som säljs. Finns säkert begagnade som inte har det.

En sak som man kan ha i åtanke är att 870 Express är en lågprismodell med mindre handpåläggning från fabriken, grader inuti lådan osv, men den jag har, har fungerat utan några som helst problem med allt jag har laddat den med.

Så är det nog, men det var inget som avskräckte mig när jag beställde min. Det känns nämligen som om det är en så pass driftsäker konstruktion som testats under så många år, att det inte kan hända så mycket. Lite som en bössornas Cheva 350, för att jämföra med motorernas värld. Och jag vet inte vart du bor, men min kommande (har väntat i två veckor på licensen, så det tar väl 2 veckor till) 870 Express Magnum på 66 cm med extra slugpipa, kostade 5900 hos Torsbo, jämfört med 7800 hos Walter Borg. All heder dock till WB i övrigt, men just i det här fallet gick jag på priset.

Publicerat
  • Författare

Tar det en månad så borde licensen komma denna vecka till mig.

Men det gör den säkert inte. ;)

Publicerat
Så är det nog, men det var inget som avskräckte mig när jag beställde min. Det känns nämligen som om det är en så pass driftsäker konstruktion som testats under så många år, att det inte kan hända så mycket. Lite som en bössornas Cheva 350, för att jämföra med motorernas värld. Och jag vet inte vart du bor, men min kommande (har väntat i två veckor på licensen, så det tar väl 2 veckor till) 870 Express Magnum på 66 cm med extra slugpipa, kostade 5900 hos Torsbo, jämfört med 7800 hos Walter Borg. All heder dock till WB i övrigt, men just i det här fallet gick jag på priset.

bor norr om göteborg så de skiter sig. kommer också att köpa ifrån torsbo i sådana fall.

vad kosta din bössa från torsbo utan extra slugpipa? har du ingen super magnum. hittar inte bara "magnum" på torsbo....

Publicerat

va inne i en butik igår.kände på remington 870 express magnum syntet samt benelli nova. 870in kändes rejäl och gedigen. novan var mycket sladdrig i stocken, obehagligt sladdrig. känndes verkligen som att hålla i ett plaststycke.

får man en 870 i handen när man går ur butiken eller kommer den i coffert?

Publicerat
va inne i en butik igår.kände på remington 870 express magnum syntet samt benelli nova. 870in kändes rejäl och gedigen. novan var mycket sladdrig i stocken, obehagligt sladdrig. känndes verkligen som att hålla i ett plaststycke.

Den kommer i en papplåda :)

Publicerat

Att benellin kändes sladdrig, berodde troligtvis på att framstocken inte var ordentligt åtskruvad.

Jag hade samma problem, men det är bara o använda en inseksnyckel så är problemet löst

Kenna

Publicerat
Att benellin kändes sladdrig, berodde troligtvis på att framstocken inte var ordentligt åtskruvad.

Jag hade samma problem, men det är bara o använda en inseksnyckel så är problemet löst

Kenna

okej, han i butik sa att den skulle vara så ;) . annars var den det helt klart bästa vapnet tycker jag då.

hade inte köpt det om de va som de va i butiken. men hur stabil sitter din nu då? klarar inte av sladdrig plast ;) .

Publicerat
okej, han i butik sa att den skulle vara så :lol: . annars var den det helt klart bästa vapnet tycker jag då.

hade inte köpt det om de va som de va i butiken. men hur stabil sitter din nu då? klarar inte av sladdrig plast :angry: .

Det sitter jättebra, men det är klart, lite "sladder" är det ju, sitter inte direkt Karate tätt om jag säger så.

Men hade det sladdrat som det gjorde i affären så hade jag inte gjort något köp, men som sagt blev ca 200% bättre efter lite skruvande.

Man får inte skruva allt för hårt heller, kan bli väääldigt tungt o repetera då

Om du gillar bössan förövrigt så tycker jag du ska prata med handlarn, så får han skruva lite.

Känn sedan på den, tycker du fortfarande den är för sladdrig, så e det bara att slå till på remington pumpen istället.

Riktigt bra vapen bägge två.

Lite kul det där med hur känslig man är för skrammel o missljud, har en kompis som alltid hittar div missljud på sina bilar, men vi andra hör inget :lol:;)

Publicerat
Det sitter jättebra, men det är klart, lite "sladder" är det ju, sitter inte direkt Karate tätt om jag säger så.

Men hade det sladdrat som det gjorde i affären så hade jag inte gjort något köp, men som sagt blev ca 200% bättre efter lite skruvande.

Man får inte skruva allt för hårt heller, kan bli väääldigt tungt o repetera då

Om du gillar bössan förövrigt så tycker jag du ska prata med handlarn, så får han skruva lite.

Känn sedan på den, tycker du fortfarande den är för sladdrig, så e det bara att slå till på remington pumpen istället.

Riktigt bra vapen bägge två.

Lite kul det där med hur känslig man är för skrammel o missljud, har en kompis som alltid hittar div missljud på sina bilar, men vi andra hör inget :angry::lol:

jojo prata med dem idag igen men de va ingen kille med jättekoll. han skulle iaf kolla på det, han sa att de blev lite bättre efter lite skruvande. får väl åka dit o skruva själv om de e så ;)

har du testat en remington? den har jag ju känt på, i så fall så då kan du ju säga ungefär hur du upplever den jämfört me novan i stocken.

känns ju som om de e lite mer sportskytte över benellin. i den affären skillde priset 1300 så då tar man ju den som känns bäst men. på torsbo skiljer de kanske 2300 på en nova o en 870. då börjar de ju bli lite mer....

hur lång pipa har den förresten? 66cm?

ha de

Publicerat
jojo prata med dem idag igen men de va ingen kille med jättekoll. han skulle iaf kolla på det, han sa att de blev lite bättre efter lite skruvande. får väl åka dit o skruva själv om de e så :angry:

har du testat en remington? den har jag ju känt på, i så fall så då kan du ju säga ungefär hur du upplever den jämfört me novan i stocken.

känns ju som om de e lite mer sportskytte över benellin. i den affären skillde priset 1300 så då tar man ju den som känns bäst men. på torsbo skiljer de kanske 2300 på en nova o en 870. då börjar de ju bli lite mer....

hur lång pipa har den förresten? 66cm?

ha de

Har aldrig haft nöjet att provskjuta en Remington 870 tyvärr (men jag har sett massor av dom i Amerikanska filmer *S*)

Har 66 cm pipan, och tycker att svingen är otroligt skön

Var ute o sköt med en kille som faktiskt hade en Remington 870 (han hade tyvärr inte sin med sig), jag lät honom prova några jaktladdningar med Novan.

Varpå killen utbrister: -DEN LIGGER SOM EN DRÖM JU! :lol:

Sedan fick han avsluta med ett par 12/89 smällar.

Novan finns ju även i Justerbar stock "Comfort", kostar lite mer men inte så farligt mycket.

Då kan du justera kindstöd och skränkning om inte orginal novan passar.

Som sagt... du blir nog nöjd vad du än väljer ;)

Du vet säkert att Tom Knapp skjuter för Benelli

Han kan skjuta han....här ser du novan i Action

Publicerat
Har aldrig haft nöjet att provskjuta en Remington 870 tyvärr (men jag har sett massor av dom i Amerikanska filmer *S*)

Har 66 cm pipan, och tycker att svingen är otroligt skön

Var ute o sköt med en kille som faktiskt hade en Remington 870 (han hade tyvärr inte sin med sig), jag lät honom prova några jaktladdningar med Novan.

Varpå killen utbrister: -DEN LIGGER SOM EN DRÖM JU! :lol:

Sedan fick han avsluta med ett par 12/89 smällar.

Novan finns ju även i Justerbar stock "Comfort", kostar lite mer men inte så farligt mycket.

Då kan du justera kindstöd och skränkning om inte orginal novan passar.

Som sagt... du blir nog nöjd vad du än väljer :lol:

Du vet säkert att Tom Knapp skjuter för Benelli

Han kan skjuta han....här ser du novan i Action

skjuter man hälften så snabbt som han kan man va mycket nöjd ;) skule vara kul att hitta pris på en comfort. kul om man kan justera lite...

får ta o åka tillbaka till shoppen snart. snart ska de handlas... :angry:

Publicerat
skjuter man hälften så snabbt som han kan man va mycket nöjd :lol: skule vara kul att hitta pris på en comfort. kul om man kan justera lite...

får ta o åka tillbaka till shoppen snart. snart ska de handlas... :)

Handla i all ära, men bor man i Stockholm så är det långt mellan inhandling och att man får licensen/kan hämta ut vapnet. Pratade med en tjej på berörd myndighet idag, och just nu så handlägger dom 10:e april. Så det är väl bara att vänta en två, tre veckor till och typ 6 veckor totalt. Trist.