Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hu ser väntetiderna ut?

Featured Replies

Publicerat

Som sagt....Hur ser det ut med väntetider för licenser i Stockholmsområdet nu?

Jag la undan en hagelpump idag. Hoppas bara inte väntetiderna ser ut som förra året.

Någon som vet??

Publicerat
Som sagt....Hur ser det ut med väntetider för licenser i Stockholmsområdet nu?

Jag la undan en hagelpump idag. Hoppas bara inte väntetiderna ser ut som förra året.

Någon som vet??

Dom verkar fortfarande ligga på ca 4-5veckor.

Publicerat
  • Författare

Aj då. Det var ju inte kul att höra.

Publicerat

Glöm 4 - 5 veckor, det är mer 6 - 8 veckor.

Vilken köpte du?

Ny eller begagnad?

Såg att de hade en Akkar pump för 2995 kr.

Publicerat

Får inte ni temporärt vapentillstånd medans ni väntar på själva licensen? :D;):D:P

Publicerat

Lämnade in en ansökan igår.

Här i Kalmar brukar det ta 1-2 veckor normalt

Publicerat
  • Författare
Glöm 4 - 5 veckor, det är mer 6 - 8 veckor.

Vilken köpte du?

Ny eller begagnad?

Såg att de hade en Akkar pump för 2995 kr.

Den blev det. I trä.

Publicerat

bild på en akkarpump? Har funderat hela morgonen o dagen om vad det kan vara för bössa.. inte orkat googla iofs.. kan ju vara en idé.

Är det bra grejor?

Publicerat

Har en bekant i stockholm som lämnade in sin licensansökan samtidigt som mig, han fick sin förra veckan (4 Veckor) men jag har varken sett eller hört något om mina ansökningar (5 1/2 VECKA). Ligger hemma och gråter mig till sömns :P:D .

Mvh

Publicerat
  • Författare

Skulle gärn lägga in en bild men jag får inte lägga upp denna typ av fil tydligen! :)

En helt vanlig JPEG-fil.

Fan vad jag saknar gamla layouten!!!!!

Publicerat
  • Författare

Så. Vi gör så här istället

untitled.jpg

Publicerat
Får inte ni temporärt vapentillstånd medans ni väntar på själva licensen? :D:lol::P:P

Sk*t ner dej, C-A... :lol::P:P

Skumt det där med handläggningstider, min handläggare behöver 1-2 månader på sig, medans det i grannstaden, 5 mil bort, så kommer licensen tillbaka med vändande post oftast... :lol:

Publicerat

Hmm vi har (uppenbarligen) det väldigt bra i Halland (kungsbackatrakten) då väntetiderna oftast ligger på MAX 1 vecka. :lol:

Den gången det gick som snabbast lämnade jag in licensen hos polisen i kungsbacka på måndagen..... På fredagen hade jag den i handen. :lol:

Licenstanten huserar nere i varberg.

Mvh. Robban

Publicerat
  • Författare

Så var de här i Stokholm för ett par år sedan också.

Sedan stegrade tiden till över två månader för att sedan gå ner till runt 4-6 veckor igen.

Förra året var det ju dåligt med folk hos plisen plus att dom hade vapenamnestin att ta hand om också.

Publicerat
Har en bekant i stockholm som lämnade in sin licensansökan samtidigt som mig, han fick sin förra veckan (4 Veckor) men jag har varken sett eller hört något om mina ansökningar (5 1/2 VECKA). Ligger hemma och gråter mig till sömns :lol::lol: .

Mvh

Kan sluta gråta, de låg och väntade när jag kom hem från jobbet :D:P:lol: .

Publicerat

När jag lämnade in licensansökan för min "nya" finnnlight sa tanten i kassan att de hade gått från 12 till 4 st handläggare och att de fick in ca 70 ansökningar/dag och handläggare. :rolleyes::unsure:

Publicerat
  • Författare
När jag lämnade in licensansökan för min "nya" finnnlight sa tanten i kassan att de hade gått från 12 till 4 st handläggare och att de fick in ca 70 ansökningar/dag och handläggare. :rolleyes::unsure:

=280 ansökningar /dag. Inget dåligt genomsnitt även om det är den kungliga hufvudstaden.

Man skulle bli vapenhandlare istället verkar det som. :D

Publicerat

Jag fick licensen igår till min finnlight som jag köpte av mbbohman och jag lämnade in ansökan 3 mars så det går fortare än vad de sa. :D:D

Publicerat
  • Författare
Jag fick licensen igår till min finnlight som jag köpte av mbbohman och jag lämnade in ansökan 3 mars så det går fortare än vad de sa. :angry::D

Härligt att höra!

Ger lite hopp.