Publicerat April 9, 200818 yr Kan bli intressant att se aprilskillnaderna i landet Du menar Vi med >1/2-meter snö och sörlänningar & skåningarna med gröna gräsmattor.
Publicerat April 9, 200818 yr Författare Du menar Vi med >1/2-meter snö och sörlänningar & skåningarna med gröna gräsmattor. Och allt däremellan ja
Publicerat April 9, 200818 yr Jag lägger väl in min Päruggla här då också...har förresten döpt henne efter min Fars sambo så hon heter Solveig.
Publicerat April 14, 200818 yr Lite skillnad! Hade +13 tidigare idag, ni då? Har -3 här...härligt...då kan vi ju köra skoter ett tag till
Publicerat April 15, 200818 yr Tog den här bilden klockan 05:30 nu på morgonen den 15: april, på väg hem efter ett lockpass. -17°, 130cm snö. Det enda egentliga vårtecknet är väl i så fall knipan som ligger och guppar i vattnet.
Publicerat April 19, 200818 yr Tog denna bild idag. en Ekorre som har suttit i detta träd på gården sen i morse.
Publicerat April 19, 200818 yr Dessa är tagna på framsidan och skuggsidan av huset här i Kalix idag. Jag har hjälpt till att slå sönder snöhögen nedanför köksfönstret idag.
Publicerat April 20, 200818 yr Fina bilder, folkens! Själv tänkte jag bidra med bilder på oinbjudna gäster. Det är invasion jag pratar om. Men jag fick ett tips igår av min nya granne som jag provade - och det hjälpte faktiskt! Inte helt, men antalet som som har kommit på insidan tröskeln har minskat avsevärt!
Publicerat April 20, 200818 yr Fina bilder, folkens! Själv tänkte jag bidra med bilder på oinbjudna gäster. Det är invasion jag pratar om. Men jag fick ett tips igår av min nya granne som jag provade - och det hjälpte faktiskt! Inte helt, men antalet som som har kommit på insidan tröskeln har minskat avsevärt! Trevliga små husdjur och väldigt trevligt att få dom i sängen också! Första gräset synligt för säsongen och 2,5 tim senare. Våren på G???
Publicerat April 20, 200818 yr Gräs? Det blir nog gräs av det så småning om, polarn. Gräs ska vara GRÖNT. Så här:
Publicerat April 20, 200818 yr Gräs? Det blir nog gräs av det så småning om, polarn. Gräs ska vara GRÖNT. Så här: Aha! Jag tyckte att jag såg något grönt grässtrå.
Publicerat April 20, 200818 yr Faktum är att på baksidan - där min veranda är - finns det en gräsmatta. Den gräsmattan är det dags att klippa. Gräset är högt nu! Jag bara längtar att få känna lukten av nyklippt gräs! Och höra gräsklippare som väsnas... Det är faktiskt bara när det är årets FÖRSTA klippning som jag uppskattar ljudet. Sen är jag evinnerligt tacksam att jag inte är allergiker!
Publicerat April 22, 200818 yr 5 renar var och besökte baksidan idag på morgonen. Jag hade bara mobilen till hands just då och det gick ju bra.
Publicerat April 22, 200818 yr Författare Beroende var på gården man befinner sig så ser våren ut så här: Eller så här: Snart kan jag kratta uppe på tomten, men längre ner ligger tjocka snötäcket kvar än.
Publicerat April 22, 200818 yr Beroende var på gården man befinner sig så ser våren ut så här: Eller så här: Snart kan jag kratta uppe på tomten, men längre ner ligger tjocka snötäcket kvar än. Ja, det gör det verkligen. Jag har en liten bit på gaveln mot öster som är snörfri. Resten av tomten är full av snö.