Publicerat Maj 15, 200818 yr Har nu suttit i flera timmar o läst om era bravader i kråkskogen och under de mest olika uvar man kan tänka sig. Måste ju säga att jag nu är riktigt sugen på att prova detta fenomen. Är mycket dåligt erfaren på fågel jakt då det endast inskränker sig till ett par höstar med duvjakt. När jag nu tittar i kalendern o ser att det är den 15 maj idag så funderar ju jag på när det kan vara möjligt att börja jaga kråka i höst? Även om någon mer en jag bor i de stora skogarnas landskap småland o vet hur det står till med kråkstråken här. Bir nog till o köpa en plast uv i Torsbo i morgon.. mvh / lasse
Publicerat Maj 15, 200818 yr Hördu mannen som förvånade omgivningen med att överleva tonåren.. Kolla min jaktdagbok! Skjuter nog rätt lätt mest kråka i slutet på juli, augusti samt början av september.. Hösten är skitkul, funkar hur bra som helst! Mvh!
Publicerat Maj 15, 200818 yr Hördu mannen som förvånade omgivningen med att överleva tonåren..Kolla min jaktdagbok! Skjuter nog rätt lätt mest kråka i slutet på juli, augusti samt början av september.. Hösten är skitkul, funkar hur bra som helst! Mvh! :D
Publicerat Maj 16, 200818 yr Jamen det är ju fan sant! Ska kanske tillägga att skurebos och mina föräldrar var bästisar så skurebo samt hans storebror och jag har haft en hel del kul tillsammans och nog ställt till en hel del trubbel för folk även då vi var rätt unga! Mvh!
Publicerat Maj 16, 200818 yr Författare Det vad ganska länge sedan eller hur.. Ett tips till er andra.. håll er på betryggande avstånd om hippen skulle bjuda in till blåsrörsjakt,,, tror att märket syns i motljus än..
Publicerat Maj 16, 200818 yr Det vad ganska länge sedan eller hur..Ett tips till er andra.. håll er på betryggande avstånd om hippen skulle bjuda in till blåsrörsjakt,,, tror att märket syns i motljus än..
Publicerat Maj 16, 200818 yr Det vad ganska länge sedan eller hur..Ett tips till er andra.. håll er på betryggande avstånd om hippen skulle bjuda in till blåsrörsjakt,,, tror att märket syns i motljus än.. Nu är mitt minne lite halvkass men jag är rätt säker på att skurebo var den som höll i bössan då Hipshot fick en luftgevärskula mellan knogarna på högerhanden.. Sen kan jag meddela att det är en upplevelse att se skurebo konsumera Marinella Jag och hans storebror fick baxa in hjälten som minsan lyckats få i sig typ hela flaskan på en kväll i bilen och se till att han kom hem och i säng Fortfarande förundrad över att skurebos milt sagt luttrade mor inte vart speciellt upprörd över det inträffade, var nog kanske inte första gången det hände! Skiröfesten... fyyy va kul det var! Mvh!
Publicerat Maj 16, 200818 yr Kom på att det är förbannat fjantingt av dej att gnälla över ngt fjuttigt märke efter en blåsrörspil eller vad det kan ha varit, minns fan inte. Jag har för mej att har stygn över precis hela magen efter ett fall från ett äppelträd! Och jag känner mej fullkomligt säker på att det inte är det enda spåret av ditt hårda liv som finns på din kropp. Mvh!
Publicerat Maj 16, 200818 yr Författare Nu kasnke jag inte heller minns rätt men jag drack ingen marinella utan det var sprit av något slag.. Det var inte rolig kväll för mig men en upplevelse rikare för min mor och andra. Jo det var första gången och jag var 15 år, tror jag.. Visst är skiröfesterna roliga , de håller på ännu ,,, kanske ska lille hipshot skall komma ner i sommar o lära mig att jaga kråka för att sedan avrunda kvällen på skiröfesten.. Nja vet inte om äppelträdet satte spår på magen,, desvärre i pannan. en stubba dj-vel som jag ramlade över kom rätt in i min stackars mage o gjorde slut på den ena njuren o ca 3,5 l blod,, det blev och är en ganska långt broms spår rätt över magen det. Nej jag har fler märken dock inte lika synliga som tur är......
Publicerat Maj 16, 200818 yr Bullshit! Du drack Marinella, vi hade varsin flaska du och jag som Bergström försett oss med om jag inte minns fel. Däremot drack din storebror ngt krafs som hette Kaptenslöjtnant.. Minns du när din bror skallade en ekstol i hallen på övervåningen utanför Vetlanda då? Jävlar vilken smäll och hyfsat mycket blod även om det inte var ngr 3,5 liter Hockey! Mvh!
Publicerat Maj 17, 200818 yr Nu när småpojkarna skrävlat av sig sina barndomsminnen kan vi väl återgå till ursprungsinnehållet. Började som en fin o ädel tråd o sluta som Börje Salming reklamen Föresten så e Marinella lömskt rävgift
Publicerat Maj 17, 200818 yr .. vilket skurebo fick lära sig the hard way den kvällen En dam jag träffade och bytte lite kroppsvätskor med dissade mej, tyckte skurebo var häftigare som druckit mer än jag... gissa om jag hade kul när det senare visade sig att Hipshot tog sig till bilen och hem för egen maskin medan skurebo som så häftigt svept hela flaskan tror jag fick bäras Mvh!
Publicerat Maj 17, 200818 yr Författare Tur att vissa lär av sina misstag. Idag har jag varit ute o rastat min gammla mirocu, det behövs skjuter som en kråka med den. Var ute för ett par dagar sedan o sköt om en sämre, kollade chokerna idag o hadde full choker i sedan rådjursjakten. Bytte ut dom o då gick det lättare men inte bra.. väntar spännt på min nya,,,,, När vi gav upp vid ca 21,45 flög morkullorna skit fint,,, synd att dom inte är lovliga,,, Har planerat att träna upp skyttet i sommar så jag vågar ge mig på duvor o kråkfötter till hösten.
Publicerat Maj 21, 200818 yr Författare Avslutade precis ett samtal med den lokala Bonden här i trakten,, Jag får nu även skjuta kråkor på hans marker, han var bara glad att bli av med dom, pga stora problem. Tur för mig Tydligen så har han lite yngre anställda som sköt lite kråkor och kanada gäss ibland men inte i större mängd och kanske inte på helt rätt sätt alltid,, Verkar bli en bra uppgörelse ,, jag jagar hans kråkor o övar hunden samtidigt, han blir av med ett problem.
Publicerat Juni 24, 200818 yr Nästa vecka börjar kråkjakten för er i de sydligare delarna av landet! Nån som redan e på G? Själv var jag ut på tippen en sväng igår o konstatera att kråkfågeln åter kommit till tippen. De har liasom nästintill varit tvärborta nån månad nu. Ska bli ruggigt kul att få skjuta lite över uven igen
Publicerat Juni 24, 200818 yr Noterade i morse att de ändrat flygmönster över lilltippen här hemma, lite jobbigt faktiskt och förhoppningsvis inte varaktigt.. som det såg ut i morse så står man fullständigt off-side oavsett vilket av ställena jag har färdiga man väljer! Hoppas att det var ngt tillfälligt, såg att de gärna ville gå ned på en sophög som i vanliga fall är pappersinsamling eller något idag. Sannolikt ligger det ngt äckel där som de gillar och när den högen försvinner så flyger de som vanligt...hoppas jag.. Var iaf en hyfsad hög som drog in.. samma flygmönster när jag får mitt luftgevär så har jag straffsparksläge på de små liven Mvh!
Publicerat Juni 24, 200818 yr Författare Nästa vecka börjar kråkjakten för er i de sydligare delarna av landet!Nån som redan e på G? Själv var jag ut på tippen en sväng igår o konstatera att kråkfågeln åter kommit till tippen. De har liasom nästintill varit tvärborta nån månad nu. Ska bli ruggigt kul att få skjuta lite över uven igen Jo visst faan är man sugen, Jag har ännu inte kommit över något riktigt bra kråkmark. Spanat av hemmavid men inte många kråkor inte, måste orka anlägga en åtel av något slag.. Kom gärna med bra förslag på åtelmaterial. Får se om jag har hjärta att ringa direkt till jakträttshavaren på tippen här. Har inte något bra upplägg på hur jag ska lägga fram mina önskemål till henne..... Han har kanske semester som alla andra
Publicerat Juni 26, 200818 yr Författare Har nu börjat att lägga ut lite åtelmaterial, blir lite av varje mest matrester och lite ägg som jag stjäl från våra hönor. Just nu ser jag inte mycket fågel hemma varken kråka eller kajja, skatorna fick ut sina ungar nu i veckan.
Publicerat Juni 26, 200818 yr Sett kråkungar ute ngr dagar nu och hörde då jag kom hem idag, efter att ha bytt ABS samt skivor och backar i fram på min bil, det karaktäristiska ljudet av tiggande ungkajor. De låter bedrövligt, mycket och hela tiden. Alltså börjar Hipshot planera för årets stora shootout på kaja ute på Väddö Mvh!
Publicerat Juni 26, 200818 yr Såg typ 200+ kråkor på tippen idag mot att de typ inte befunnit sig en enda där i ngr månader. jimbolo e både sugen o gla nu
Publicerat Juni 26, 200818 yr Såg typ 200+ kråkor på tippen idag mot att de typ inte befunnit sig en enda där i ngr månader.jimbolo e både sugen o gla nu Åh fan,var och rekade förra helgen och såg kanske fem (5) st här /M.
Publicerat Juni 26, 200818 yr Hyfsat dåligt med kråkor här nere med men jag tror att inom en vecka eller två så har det förändrats dramatiskt. Sett en massa kråkungar ute och vartefter de lär sig flyga bra så kommer de att börja söka käk självständigt.. Tur att det finns trut att skjuta på så länge! Mvh!
Publicerat Juni 26, 200818 yr Åh fan,var och rekade förra helgen ochsåg kanske fem (5) st här /M. De har exploderat senaste 2-3 dagarna. Förra helgen hade jag inga kråkor heller. Ska man skjuta sålänge de finns där eller e de lugnt att vänta nån vecka till? Är de bättre med lockfågel på hösten eller e de UV som gäller. De e ju TVEKLÖST roligast att skjuta över uv. Ska göra ett dunderryck på trut i helgen. Får se hur svartfåglarna flyger då!
Publicerat Juni 28, 200818 yr Kompisen skickade ett MMS som jag inte lyckas få in här . Iaf så är det en flock på ca 100-150 kajor, detta bådar gott inför tisdagens äventyr .
Publicerat Juni 28, 200818 yr Så här va.. kråkungarna är ute i gissningsvis större delen av landet. Ännu är de dock rätt usla på att flyga och håller sig ofta nära föräldrarna. När de däremot blivit modigare och drar iväg på egna äventyr, DÅ blir det skojiga resultat! Skjut dem för uv, de fattar sällan vad det är men de flyger iaf in nära för att kolla noga och mer än så behöver man inte. Mvh!