Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

DRIVMEDELSPROTEST

Featured Replies

Publicerat

fick just ett sms som löd följande:

Besök ingen Bensinstation för att Tanka eller handla mellan den 23-26maj.Detta är en protest mot Diesel/Bensinpriset!!

Handla cigg,snus och annat på nån affär, det är dessutom billigare. Sänd vidare till alla!!

hoppas de hjälper.....

håller bara med.. kör själv en dieselbil...hur i H-VETE kan dieseln va så dyr...tror dom att alla dieselstölder från åkare å dyligt kommer att minska,importen från finland.... visst fått sänk fordonsskatt på bil med nån hundring men va fan hjälper det??

nu tankar ja inte på mack men när ja köpte bilen för 4år sedan pröjsade ja 5,9litern nu kostar den 10kr litern..mack pris här i byn 14,50!!!!

fan tangentbordet går snart sönder...

en annan grej.. ja betalar 5500kr i fordonsskatt /år för bilen den väger 1500kg drar mellan 0,48-0,62l/mil..till de konstiga

VAD FAN är personbil typ klass2??? en bekant har en husbuss på 10.5m å på flera ton...han har reggat om den till personbil typ 2... de va bara å köra igenom på bilprovningen... kraven va fast köksinreding å däcken va de en viss hastighetsklass på.... de märkliga är ju dom har en maxtaxa på fordonsskatten på 5000kr/år.. va fan e de för miljötänk????? sök på blocket husbil/husbuss B-kort... hittade en på 14TON som får köras på b-kort(om man tagit de före -96) hur mycke dynga släpper inte den ut??????? är de nån höjdare på Vägverket/politiker som inte ids ta c-kort som har hittat på de här.... dessutom en jävla trafikfara... de e väl därför vi körkort för TUNG trafik "C-behörighet"..lite skillnad på att köra en lupo å en stor jävla buss

kan nån förklara detta vansinne????

Publicerat

Fick själv precis ett mail om att bojkotta Preem och Statoil för att tvinga dem att sänka priserna

och däremed starta ett priskrig.

Har en bekant som fått nog av detta höga dieselpriset varpå han ringde upp någon på

statoilshuvudkontor och fick det förklarat för sig att nu när fler köpt dieselbil så behöver

det inte längre vara låga lockpriser utan nu kunde man faktiskt tjäna rejält på alla som

köpt ny bil...

helt sjukt!

Stod ju i tidningen för nån månad sedan om något land i asien där dom hade

bensinransonering... man FICK max 200 liter bensin i månaden, sedan var man tvungen

att betala! <_<

Publicerat
  • Författare
Fick själv precis ett mail om att bojkotta Preem och Statoil för att tvinga dem att sänka priserna

och däremed starta ett priskrig.

Har en bekant som fått nog av detta höga dieselpriset varpå han ringde upp någon på

statoilshuvudkontor och fick det förklarat för sig att nu när fler köpt dieselbil så behöver

det inte längre vara låga lockpriser utan nu kunde man faktiskt tjäna rejält på alla som

köpt ny bil...

helt sjukt!

Stod ju i tidningen för nån månad sedan om något land i asien där dom hade

bensinransonering... man FICK max 200 liter bensin i månaden, sedan var man tvungen

att betala! <_<

läste i någon tidning att de säljs mer diesel än bensin i sverige å därav priset... vet inte om de bara är här vi kör på klass1 diesel.. men precis va fan hjälper att vi ska va så dukitiga när andra SPYR ut dynga....tror man far över till finland när tanten ska på ikea nästa sväng

Publicerat

Har fått flera sådan mail från olika håll. <_<

Publicerat

det är säkert startat från någon på shell! <_<

Ska tanka på hydron och jet iaf! preem och statoil är

kartell-bolag så det ryker om det!!

Publicerat

Dedär mailet om att starta priskrig har jag fått/skickat iväg....

här nedan är dokumentet, bara klistra in i ett mail och skicka till alla dina vänner....

Om priserna ökar mer kommer jag att göra nått drastiskt B)....planen är upplaggd och klar....problemet med svenskarna i allmänhet är att de klagar högt och ljudligt runt fikabordet på jobbet, för att sedan knyta näven i byxfickan och göra.....tja inget.....så nu jävlar är det dags att göra något!!!...om än jag ska vara själv så ska det tamefan märkas!!

Bensinkrig.pdf

Publicerat
  • Författare
Dedär mailet om att starta priskrig har jag fått/skickat iväg....

här nedan är dokumentet, bara klistra in i ett mail och skicka till alla dina vänner....

Om priserna ökar mer kommer jag att göra nått drastiskt B)....planen är upplaggd och klar....problemet med svenskarna i allmänhet är att de klagar högt och ljudligt runt fikabordet på jobbet, för att sedan knyta näven i byxfickan och göra.....tja inget.....så nu jävlar är det dags att göra något!!!...om än jag ska vara själv så ska det tamefan märkas!!

va e de för plan??? ja e me!!!

Publicerat
va e de för plan??? ja e me!!!

Kedja fast Mazda pickisen på bergsviksbron.....drappar ju rätt mycket folk....men jag gör en ordentlig markering iaf B)

Tänk jättekraftig kätting + jättekraftigt hänglås....draget från vajerräcket, igenom bilen (kors och tvärs) och fastkopplat på brons räcke......naturligtvis på den enfiliga biten av bron....sen en stor skylt på flaket där det står vad jag/vi protesterar mot i hopp om att fler stannar sina bilar (som om dom hade nått val) och protesterar med oss.....

på så vis kan de inte bogsera bort bilen....och att kapa ett hänglås modell "ABUS plus" är ingen lek.....sen lär dom inte fimpa varken vajerräcket eller brons räcke heller för att få bort kättingen....kättingen går ju att kapa, men man får ta en kraftig kätting så att det tar en stund <_<

Alterativet är att mobilisera polarna som kör lastbil att dumpa lite grus vid in/utfarterna vid komunhuset så att våra kära lokalpolitiker får problem att ta sig från parkeringarna med sina bilar.....

NÅTT måste göras!

Publicerat

Jag hoppas att alla engagerade är medveten om att Bensinbolagen INTE gör speciellt mycket business på drivmedel utan på annat. Sen är det samma pris i Sundsvall som i Stockholm trots att frakten är bra mycket dyrare till sundsvall än stockholm (tacka och ta emot för den subventionen!).

Anledningen till att många tvingas stänga sina mackar är pga politiken och att våran kära förra regeringen krävde etanol på alla mackar och att våran kära nuvarande regeringen inte tar bort detta krav. Det är således inte bensinbolagens fel (enbart) att bensinen är dyr utan att vi har extrema skatter på drivmedel!!

Engagemang är super - men rikta den mot rätt subjekt, politikerna alltså och ytterst Andreas Carlgren.

Publicerat
  • Författare
Kedja fast Mazda pickisen på bergsviksbron.....drappar ju rätt mycket folk....men jag gör en ordentlig markering iaf B)

Tänk jättekraftig kätting + jättekraftigt hänglås....draget från vajerräcket, igenom bilen (kors och tvärs) och fastkopplat på brons räcke......naturligtvis på den enfiliga biten av bron....sen en stor skylt på flaket där det står vad jag/vi protesterar mot i hopp om att fler stannar sina bilar (som om dom hade nått val) och protesterar med oss.....

på så vis kan de inte bogsera bort bilen....och att kapa ett hänglås modell "ABUS plus" är ingen lek.....sen lär dom inte fimpa varken vajerräcket eller brons räcke heller för att få bort kättingen....kättingen går ju att kapa, men man får ta en kraftig kätting så att det tar en stund <_<

Alterativet är att mobilisera polarna som kör lastbil att dumpa lite grus vid in/utfarterna vid komunhuset så att våra kära lokalpolitiker får problem att ta sig från parkeringarna med sina bilar.....

NÅTT måste göras!

nu jävlar är "grannen" på krigsstigen!! vi kan he toyyan på mazdaflaket... de borde ju ligga nån asfet kätting vid rederiet vid sandholmen... finns ju även härligt material där som dom kan tippa vid kommunhuset...

Publicerat
  • Författare

tur att man fick tag i 300l diesel igår för 10kr/L.... statoil dom kan behålla sin svindyra diesel

Publicerat
tur att man fick tag i 300l diesel igår för 10kr/L.... statoil dom kan behålla sin svindyra diesel

Röd diesel??? :lol:

Publicerat
  • Författare
Röd diesel??? ;)

nix citydiesel!!! :rolleyes:

Publicerat

att av 13kr besin är 8 kronor skatt och när spill(diesel) från bensin är dyrare än bensin har man inte huvudet med sig,,,höj hur mycket som helst jag å toy-jan kommer ändå åka dit vi ska.

Publicerat
  • Författare

i piteå lockar preem till sig kunder. dumpat priset rejält på bensin..sen höjer dom en krona varje timme., under 4h.. snacka om köbildning vid pumparna

Publicerat

...mina pengaplaceringar går i alla fall som smort just nu!

:rolleyes::D:D:D:lol::lol: