Publicerat Maj 23, 200818 yr En Liberty 1:a är på väg in i den Crowfearska pilbågsgarderoben Ska bli jäkligt spännande att testa den. http://www.libertyarchery.com/
Publicerat Maj 23, 200818 yr måste ni ha licens på jaktbågar i sverige? Trevligt förresten att du skaffar en till Förstår mig dock inte på vad man jagar av vårat skygga vilt med båge. ? Snacka om att få lära sig leva med naturen först.
Publicerat Maj 23, 200818 yr måste ni ha licens på jaktbågar i sverige? Trevligt förresten att du skaffar en till Förstår mig dock inte på vad man jagar av vårat skygga vilt med båge. ? Snacka om att få lära sig leva med naturen först. Nej några licens krav på bågar har vi inte i sverige än iaf schysst slangbella förresten! blir till o provskjuta i höst
Publicerat Maj 23, 200818 yr haru gott å köpt den en klädgalje!... ...... ... den måste man få testa!... Mvh
Publicerat Maj 23, 200818 yr Författare Klädgalge och slangbella....hmpff... Klart ni ska få provskjuta den pöjkar!
Publicerat Maj 23, 200818 yr haru gott å köpt den en klädgalje!... ...... ...Mvh Nope, de e ingen klädgalje. Det är en sk, drive by shooter bow.
Publicerat Maj 23, 200818 yr hm. dendär passade mig i smaken faktiskt! Om jag skaffar båge blir det nog en såndär. Ser smidig ut!
Publicerat Maj 23, 200818 yr Författare Nope, de e ingen klädgalje.Det är en sk, drive by shooter bow. He he...och som jag sa till dej tidigare, detta är bågvärldens svar på en guidegun..
Publicerat Maj 23, 200818 yr Författare hm. dendär passade mig i smaken faktiskt! Om jag skaffar båge blir det nog en såndär. Ser smidig ut! Att du inte har skaffat båge tidigare? Ni får ju redan jaga med båge där på öarna.
Publicerat Maj 27, 200818 yr Gratulerar för ett bra val. Jag tror att Libertyn är en mycket bra båge: Lätt att bära med sig Man kan skjuta även från konventionella jakttorn avsedda för gevärsjakt Tyst i skottet Kastar bra även tunga pilar Alldeleds tillräckligt bra precision för jakt men kanske inte för extremt "paperpunching skytte" Fick själv vara med när en dovhind fick pilen snett genom hela kroppen, så verktyget är mera än en slangbella. Och bäst av allt, Du kan ta med den i en vanlig resväska och därmed är sannoligheten att den kommer fram väldigt hög även om Du flyger via Heathrow. Båg och gevärsväskorna kommer ibland fram först efter några dagar och man måste nöja sig att inleda jakten som en fotograf eller drevkarl första dagarna efter ankomsten. En ny trend är dessutom att flygbolagen debiterar extra för "sportequipment" och om man flyger t.ex med Ryanair eller Wizzair kostar bågväskan ungefär samma som personbiljetten, så Du "sparar ihop" bågen på några år. Beställde just en Liberty från Lasse på IL-Produkter och är nu är det bara tung väntan på en lätt båge framför mig.
Publicerat Maj 27, 200818 yr Författare Tackar, det stärker känslan av ett bra val. Min båge kommer också från IL, blir tredje bågen därifrån nu.
Publicerat Juni 6, 200818 yr Författare Ja nu är Lillen hemma! Har ju iofs redan tjatat om det i andra trådar, men den hör ju hemma i denna tråd egentligen, så.. Vilken underbar skapelse! Jag var ju mentalt förberedd på att den skulle vara liten och lätt, men så liten och lätt hade jag inte trott.. Fick direkt lite av känslan: " Vad är detta? Kan den verkligen göra jobbet som en stor båge gör?" Det var ju våran aldrig falerande bågletare Pelle L, som snokat reda på den här bågen också åt mej, den är köpt av IL-Produkter, och pelle hade ju naturligtvis haft en sån ( säg vad den mannen inte haft i bågväg... ), så jag hade ju av honom blivit upplyst att den är lite speciell att skjuta med. Eftersom jag ändå skulle ner en sväng till JS dagen efter, och jag visste att han provskjutit en sån i Afrika, så pillade jag inget med bågen då första dagen. Väl nere hos JS så donade vi lite med Lillen och grabbens Darton Storm:en,( jaja, JS donade och jag tittade på och försökte lära mig nått... ) JS provsköt den och han såg minnsan inte speciellt missnöjd ut , och jag kollade hur han höll den och så, och insåg att det skulle inte bli några problem. Väl hemma igen, efter att även blivit bjuden på mycket god paj av JS trevliga fru, så vart det att testa bågarna, och det var så jäkla kul att skjuta med Lillen, den bågen kommer att få jobba sen när bågjakten återinförs här i landet snart. Uttrycket "Liten men rapp" stämmer väl in på den bågen!
Publicerat Juni 6, 200818 yr ... toppen du e nöjd!.. ser verkligen fram imot å få provskjuta den där lilla skapelsen!.. var sj hos JS i dag å hämtade lite tavelmatreal med MossboRobbin!.. så i helgen blir de lite snickra!.. Mvh
Publicerat Juni 6, 200818 yr Författare Jag ska strax gå ut och snickra ihop min Ethafoam-tavla också, vart lite slö efter gräsklippning på torpet i förmiddags...
Publicerat Juni 6, 200818 yr sitter med kogret, armskydd och releasern på mig just nu.. ej att förglömma kalsongerna förstås. mamre när kommer bååågen?!
Publicerat Juni 6, 200818 yr sitter med kogret, armskydd och releasern på mig just nu.. ej att förglömma kalsongerna förstås. mamre när kommer bååågen?! Har ni ngt psykklinik på Åland??? Ni behöver en helt klart Mvh!
Publicerat Juni 6, 200818 yr Författare Har ni ngt psykklinik på Åland??? Ni behöver en helt klart Mvh! Ja men han har ju åtminstonde kallingarna på sig..
Publicerat Juni 6, 200818 yr sitter med kogret, armskydd och releasern på mig just nu.. ej att förglömma kalsongerna förstås. mamre när kommer bååågen?! .. du e då inte frisk på en fläck!... Mvh
Publicerat Juni 6, 200818 yr hähä.. nä men nästan så var det iallafall.. är så inihelvetes sugen som jag aldrig varit förut.. känner mig faktiskt som en liten unge som väntar på tomten..
Publicerat Juni 6, 200818 yr Författare Har precis kommit in efter att släppt i väg ett gäng pilar, så jäkla kul!
Publicerat Juni 6, 200818 yr -trummar med fingrarna på bordskanten- fortfarande med kogret i kalsippkanten o armskyddet o releasern på mig..
Publicerat Juni 6, 200818 yr suger faktiskt att mamre inte hade passligt att skicka den förrän på måndag.. då får man ju vetskapen om att bågen knappast är här ens nästa vecka..
Publicerat Juni 7, 200818 yr suger faktiskt att mamre inte hade passligt att skicka den förrän på måndag.. då får man ju vetskapen om att bågen knappast är här ens nästa vecka.. har ni snigenpost på Åland!.. ..... lovar ja ska skicka den de första jag gör på måndag förmidda!.. den som väntar på något gott väntar aldrig för länge heter de har jag hört!.. .... men själv har jag då inte märkt av de!... ..... Mvh